|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
heimføing
|
Sv: Noen god dramaserie på NRK for tiden?
Gir Exit et realistisk bilde av moderne norsk kultur? kan være motspørsmålet. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#23 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Nei det kan du si, men den er jo oppgitt å være fra et ekstremt miljø. Jeg oppfatter ikke Bryllupsfesten slik. Så det var egentlig en slags forundring over at et miljø (som jeg overholdet ikke kjenner) fremstilles slik. Stereotypt. Og med muligheter for at seere sitter igjen med et nokså merkelig inntrykk, som jeg da på ironien(?) deres skjønner at er galt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Noen god dramaserie på NRK for tiden?Har du sett "Bryllupsfeber"? Det er ikke en dramaserie, men en slags dokumentar-reality om ulike bryllupsskikker i i flerkulturelle miljøer i Norge - med brudepar som har pakistansk, indisk, marrokansk, libanesisk og samisk bakgrunn. Jeg elsket den da den kom - morsomme innblikk i ulike bryllupstradisjoner, og mange fine deltakere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#25 |
|
heimføing
|
Sv: Noen god dramaserie på NRK for tiden?Banana, for å svare seriøst; det er ikke en dokumentar men en dramaserie spilt inn i Kautokeino og med samiske skuespillere. Problemstillingene de tar opp er allmenngyldige, også ut over Norges grenser. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Noen god dramaserie på NRK for tiden?Jeg er selvsagt klar over at det er en dramaserie. Jeg synes bare at den fremstiller kulturen som veldig stereotyp, det var det jeg reagerte på. Det er ikke for mye på tv fra Sapmi, jeg tror jeg har sett det lille som er, men akkurat denne serien overrasker meg med stereotype fremstillinger. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen god dramaserie på NRK for tiden?Jeg synes Bryllupsfesten var veldig bra, flott med samtidsserier fra samiske områder (og på samisk). Og når det gjelder kulturen som framstilles er den absolutt sammenlignbar med det helnorske bygdemiljøet på vestlandet der jeg vokste opp.
|
|
|
#28 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Noen god dramaserie på NRK for tiden?Ja, jeg tenker også at det mer er en stereotyp framstilling av bygdefolk generelt.
|
![]() |
|
|