Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lær meg om blomster som gave

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 22:36   #21
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om blomster som gave

Jøss. Hater altså? Begynner å føle meg ganske enkel å gi gave til. Blomsterbuketter, potteplanter, sjokolade eller vin, bring it on! Elsker gaver.

Håper det ble en hyggelig middag Tjorven og at blomstene falt i smak!

Gammel I dag, 11:55   #22
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det My sa.

Gammel I dag, 12:19   #23
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hater!

Jeg har gitt mye blomster i mitt liv og har aldri oppfattet at mottaker har hatet eller vært misfornøyd uansett hvilken type blomster jeg har gitt. Om de nå hater eller misliker så må jeg ærlig talt si at det driter jeg i. Jeg gir av godt hjerte, og blir det ikke rett for mottaker så får de gi vekk eller kaste den i søpla.

Jeg får blomster innimellom, og er veldig allergisk for noen av de, f. eks løkblomster (tulipaner etc).
Jeg blir så glad for blomst, takker pent og bærer den til naboen.

Gammel I dag, 12:23   #24
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det må være trist å hate å få en oppmerksomhet fra folk som kommer på besøk.

Jeg blir glad for tanken bak alle gaver, og selv om jeg feks skulle fått en pose kaffe som jeg ikke liker, så hadde jeg blitt glad for oppmerksomheten og ikke hatet gaven. Jeg har aldri tenkt at noen kunne mislikt en gave jeg kom med så sterk, og den tanken tror jeg st jeg velger å ta med meg videre.

Gammel I dag, 13:05   #25
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker alle andre gaver enn buketter. For meg er blomsterbuketter stress og jobb og noe jeg må fikse oppi alt annet. Jeg har ingen glede av blomster generelt, men grønne planter og orkideer gir andre i husstanden glede.

Alle som kjenner meg vet at jeg ikke ønsker meg blomster og gir meg da ikke det. De som ikke kjenner meg så godt, gir meg av og til buketter, og da blir jeg glad for tanken, men ikke for arbeidet som følger med. For meg er det dessverre altså bare arbeid. Det kan jo ikke de som gir buketten vite, så jeg setter som sagt pris på tanken.

Jeg hadde blitt glad for vin, sjokolade, håndsåpe, dopapir, en klem, stearinlys, kaffe (som jeg ikie drikker) ingenting, et kort eller en zaloflaske - så er ikke spesielt kresen på gaver. Ønsker meg bare ikke avskårne blomster.

Takker selvsagt når jeg får det likevel altså og setter i vann på bordet.

Jeg vet at det er jeg som er rar, så dette er ingen kritikk av de som gir blomster.

Gammel I dag, 13:43   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nå varjo utgangspunktet for denne tråden at hun hadde fått beskjed om at blomster var en sikker vinner, så det er jo helt uvesentlig at det finnes folk som ikke liker å få blomster.

Gammel I dag, 14:40   #27
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer på hva HI endte opp med av blomster.

Gammel I dag, 14:55   #28
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg tenker også at en bukett er mye tryggere, i tilfelle man kjøper "feil" blomst (folk er jo rare, noen vil ikke ha bestemte typer blomster fordi de ikke passer inn eller er i henhold til smak eller stil, eller de matcher ikke de andre blomstene). Kjøper man en bukett som mottaker synes er nydelig er det helt topp, kjøper man en som ikke helt faller i smak er det greit, for den lever bare en stund og deretter går den i søpla, og det er tanken som teller.

Jeg er en av de rare. Jeg elsker blomster, men det er langt fra alt som er nydelig. F.eks IKKE fargekombinasjonen mange opererer med til 17. mai.

Selv er jeg veldig glad for blomsterbuketter, og så blir jeg enda mer glad når giver sier «har du en vase, så skal jeg fikse den». Som vertinne har man alltid mye å gjøre i det gjestene kommer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.