Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg vil lære å spille trekkspill! Innfallsvinkel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-26, 08:39   #21
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil lære å spille trekkspill! Innfallsvinkel?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Nå vet ikke jeg hvor du bor eller hva slags ferieplaner du har, men hvert år er det NM i trekkspill, der det deltar en del barn og ungdommer: https://www.trekkspillforbundet.no/n...durspill-2026/

Mine søsken har vært en del av dette miljøet i mange år, og deltatt i ulike klasser, og NM var definitivt et høydepunkt både musikalsk og sosialt.

Høres kult ut å se/høre litt på, men får nok ikke noen i familien med på det. Men takk uansett!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-26, 21:46   #22
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Er det lov til å glede seg enda litt mer her? Dette er gøy! Skryteadvarsel… Det går fort fremover, og jeg begynner allerede å se enden på det innkjøpte 48-basser trekkspillet. Kan være jeg må oppgradere over sommeren. Jeg koser meg med både med pliktoppfyllende-pike-øving, og med å tulle og prøve på alt mulig rart. F.eks. «Fin frokost», «Hallelujah» av Cohen og «Those were the days». Beste avgjørelsen på lenge! Skjønner ikke at ikke alle (egentlig ingen, for å være presis ) holder på med dette!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:29   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trekkspill forbinder jeg med svigerfar og jeg pleide som regel å reagere sånn:

https://youtu.be/bjzjJdI6XOE?si=DKnqJI3gq6bLhL23

Jeg synes det er stas at du har funnet noe du koser deg sånn med. Stå på!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 19:24   #24
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Dette går fremover, og er veldig gøy. Jeg klarer nå å spille "I natt jag drömde" og er skikkelig stolt! Jeg må si at dette er noe av det lureste jeg har gjort på lenge. Jeg har hentet frem igjen spilleglede fra tidligere, alt har vært pauset i mange år, men nå bobler det frem igjen. Jeg har lyst til å lære å spille piano etter besifring også, og har innsett at jeg egentlig alltid har hatt lyst til å være en trubadur, ikke en sånn som spiller Für Elise og sånt. Jeg vil spille sanger og viser og kjente svisker og kunne kompe. Hvorfor har jeg ikke innsett det for en evighet siden? Nå ligger trubadurverdenen åpen for meg - det er bare å øve og øve også ... tja ... får vi se. Deilig å bruke en hjemme-alene-kveld til å øve på piano og trekkspill og lese om forskjellige typer akkorder - sus og dim og aug og sånt som jeg aldri hadde hørt om - i stedet for å se på tv.

Også er det litt morsomt og koselig når jeg er på kulturskolen. Både før og etter meg kommer det bittesmå mennesker til time med samme lærer. De er så søte, og bærer (for dem) svære trekkspill-sekker på ryggen. Jeg ante ikke at barn driver med trekkspill, og det gjør meg også glad!

For en herlig tråd! Jeg kan sus og dim akkorder, men jeg må ha de foran meg. Hvilke låter planlegger du å lære på piano for trubadurvirksomhet?

Gammel I dag, 22:08   #25
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir så glad hver gang jeg ser at denne tråden har nye innlegg! Heia spilleglede!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.