Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naken sammen med ungene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 13:14   #21
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naken sammen med ungene?

Min eldste blir snart 11 og jeg valser fremdeles naken fra rommet og inn på badet.

Jeg har sluttet å gå naken rundt i huset etter hans ønske, han synes det er greit at mamma tar på seg en truse og helst en trøye.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:19   #22
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

For meg er det forøvrig en viss forskjell på å vise bare puppene og å vise "alt".

Det første er helt uproblematisk, når det gjelder det andre er jeg nok litt mer ... privat. Men ikke på det stadiet at jeg i panikk hiver håndduken på meg om noen skulle åpne badedøra og jeg er på tur ut av dusjen, altså.

Gammel 05-09-07, 13:21   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer sammen med T. rett som det er, og i dusjen må man vanligvis være naken.

Gammel 05-09-07, 13:26   #24
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi skal ta hensyn til det når/hvis barna synes det er pinlig at vi valser rundt nakne om morgenene. For meg blir det litt kunstig å skulle dekke seg til i sitt eget hjem.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:28   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi kler av og på oss sammen uten noen problemer og jentene er gjerne med på badet når jeg dusjer.

Min grense går, av en eller annen grunn, på å sove naken sammen med jentene. Tidligere sov jeg naken, men nå føler jeg ikke at det er komfortabelt og velger å ha på meg noe om natten.

Da er vi to Blå!

Gammel 05-09-07, 13:41   #26
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

foreløpig viser vi oss nakne for hverandre, men spørs vel når guttene blir eldre... da er det vel ikke så stas å se mamma naken lengre

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:46   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er oppvokst med svært avslappet forhold til nakenhet, og har et svært avslappet forhold til det.

Jeg var sikkert tretten før det gikk opp for meg at det ikke var normen og sitte med dodøra åpen...

Pappa'n i huset er fra en familie hvor man låser døra og han mener så bestemt at han ikke har sett sine foreldre naken - ever...(Ja, for her i huset er det til og med diskusjonstema)

Det er ikke det at han på død og liv skal gå rundt og sprade naken (selv om jeg liker han godt sånn ), men om hva man formidler til sine barn - jeg vil så gjerne at prinsen skal ha et avslappet forhold til nakenhet...

Gammel 05-09-07, 13:48   #28
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ingen problemer med nakenhet. Har selv vokst opp med "åpent bad" og både jeg og mannen dusjer sammen med storesøster. Vi får heller se an saken hvis hun begynner å bli flau av sine nakne foreldre, men det tror jeg blir noen år til (hun er 2).

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 13:49   #29
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg er naken sammen med guttene mine på 4 og 6 år, men jeg sprader ikke naken foran guttene mine på 15 og 19.
De viser seg heller ikke nakne for meg.
Mannen min er ikke vant med nakenhet fra sitt barndomshjem og viser seg sjelden naken for noen av barna.
Jeg er vant til at nakenhet er naturlig fra jeg var barn og ønsker å ha det sånn i mitt hjem også.
Men det kommer en alder da det ikke faller seg naturlig lengerIallefall ikke hos oss.

Gammel 05-09-07, 13:49   #30
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pr dags dato er en naken mamma og pappa bare morsomt, virker det som. Storesøster sa til pappa'n her om dagen (som kom ut av dusjen):" Pappa, jeg ser tissen din. Kan jeg få ta på den?" Da satte pappa'n foten ned og sa nei, gitt
Ellers er det stor stas å se rompa til mamma og det må selvsagt påpekes hver dag, og gjerne med en kommentar som "mamma, du har jammen meg stor rompe!"

Jeg vi si at vi har et greit forhold til nakenhet, men den dagen jentene synes det er flaut at vi ikke har klær/undertøy på, så skal vi selvsagt respektere det. Vi sover forøvrig stort sett med undertøy.

Gammel 05-09-07, 13:53   #31
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er nakenhet naturlig. Jeg prøver å vise ungene at man ikke skal skamme seg ved å være naken.
Jeg flyr ikke akkurat naken rundt, men jeg stresser ikke med å kle på meg i ren panikk over at ungene skal se meg naken.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:02   #32
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

For oss er det også naturlig å være nakne. Vi sover som regel nakne begge to, Lille sover kun med oss i ytterst sjeldne tilfeller, og da har vi klær på.
Jeg sover gjerne kun med en topp, og ingenting nedentil, og det hender jeg går rundt en stund slik om morgenen før jeg kler på meg. Vi har begge to et avslappet forhold til nakenhet, og ønsker at Lille skal få det også.
Jeg husker at jeg var ganske stor da pappa begynte å dekke seg til etter å ha dusjet etc.

Gammel 05-09-07, 14:02   #33
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn er ikke fylt fire engang enda, så dette har ikke vært noe issue for oss. Hun ser oss ofte nakne på badet, og dusjer ofte sammen med en av oss. Både LøveMannen og jeg sover som regel med truse på, men det har vi alltid gjort

Jeg er oppvokst med et ganske avslappet forhold til nakne kropper.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:23   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Både jeg og Mannen valser rundt i huset uten klær stadig vekk. Ingen av ungene reagerer. Vi får se hva vi gjør om ungene skulle si at de føler seg brydd av det.

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:30   #35
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en nudist. Hardcore nudist. Hun kommer hjem fra barnehagen og vrenger av seg klærne. Alle. Sier hun er varm.
Kan ikke helt si at hun har det etter foreldrene sine. Det hender riktignok at jeg sprader rundt i evas drakt, men ikke ofte. Vi dusjer sammen.
Det vet jeg hun og pappaen gjør også, f.eks når de er på badeland.
Her om dagen skulle hun tisse "sånn som store gutter gjør"
Heldigvis fikk jeg overtalt henne, jenter MÅ sitte på do og tisse.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:33   #36
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset synes ikke gubben at man skal valse rundt naken når der er barn tilstedet (les:snuppa på 2,5 år). Jeg er vokst opp med en viss nakenhet: Døren til badet var aldri låst. Snuppa er veldig nysgjerrig på nake kropper, og står gjerne å studerer utstyret til mannen når han dusjer (hun åpner døren selv, og vi har glassdører til dusjen). Han føler seg ukomfortabel med det. Jeg dusjer med døren helt oppe, og hun valser rundt på badet.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:33   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valser naken støtt. Ungene sier æsj. Jeg sier "deal with it". Mitt hus, jeg bestemmer. :streng:

Gammel 05-09-07, 14:37   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg viser meg ufortrødent naken for fireåringen og toåringen, og er glad ingen har blitt flaue ennå. (Det er mest vitenskapelig interesse å høste.)

Her også, bortsett fra at toåringen ikke har blitt to enda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 14:41   #39
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er nakenhet helt naturlig. Vesla reagerer ikke på det i det hele tatt, og har også vært med på naturiststrand.

No problemo!

Gammel 05-09-07, 14:49   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er absolutt ikke noen hippie og går ikke rundt naken i leiligheten, men det gjør meg ikke noe om poden skulle se meg i ferd med å stå opp eller kle på meg eller på vei ut av dusjen eller noe slikt. (Han er ikke så fryktelig interessert heller, da.) Jeg er altså ikke noen "hysterisk tildekker", men så er jeg i grunnen sjelden hysterisk i det hele tatt, da.

(Jeg ser absolutt verdien i å prøve å gi barna et avslappet forhold til sin og andres kropp, og at det er greit å ikke være hysterisk bluferdig, men for min del kan jeg ikke helt se poenget med at man trenger å ha et "avslappet forhold til nakenhet". Jeg har ikke noe mot at folk har et avslappet forhold til nakenhet, men jeg ser det heller ikke som noe det er skadelig å ikke ha. Det er typisk en slik greie der jeg synes begge "sider" er like bra.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.