|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Dødsstraff
Nå har jeg lest hele tråden, Tinetoff, hvor blir det av en slik 'irettesettelse' av oppførsel til andre enn Elin her? Jeg er ganske overrasket over at du kan sitte å si at hun er over alle støvleskaft usaklig og uforskammet, når andre i denne tråden er både arrogante og belærende? DET er langt mer uforskammet enn å diskutere temaet vi faktisk snakker om!
![]() |
#142 |
Aktiv
![]() |
Dette var ihvertfall vettugt!
![]() |
#143 |
flisespikker
|
Du er (i likhet med oss andre) hjertelig velkommen til å være konkret og si fra når du synes noen oppfører seg dårlig. Det er langt mer konstruktivt enn å be andre gjøre det, i tillegg til at vi da slipper å sitte og lure på hvem du mente. (Jada, jeg skjønner at Sitron var en av dem, men siden du snakker i flertall, regner jeg med at det er flere?)
![]() |
#145 |
Leser
|
Jeg synes ikke Elin er uforskammet i tråden, men hun tar feil (og det må da vel være lov å kalle for usaklig). Ellers er jeg enig med Skilpadda i at du bør si konkret hvem du mener når du snakker om at "andre i denne tråden" er arrogante og belærende, da får vi noe konkret å diskutere,
![]() |
#146 |
Aktiv
![]() |
Jeg synes det var merkelig at Tinetoff kunne uttale seg om Elin, men utelot andre som er mer uforskammet (faktisk ser jeg ikke hvor Elin var uforskammet) i samme tråd, det var vel helst ikke ment som en oppfordring til å si ifra for meg. Jeg gir beskjed om jeg synes noen oppfører seg dårlig. Enten det er igjennom tråden eller direkte til vedkommende.
![]() |
#147 |
kamerat
|
![]() Sv: DødsstraffMin oppfatning da jeg skrev det innlegget, var at Elin oppførte seg overlegent verst. Hun nektet å lytte til andres (til dels svært tålmodige) forklaringer av bristene i hennes egne resonnementer, og møtte dem med utsagn som "tullball" og "bedre lykke neste gang". Jeg synes Sitrons amerikaelsker-innlegg var på kanten, men i grunnen ingen urimelig reaksjon på de svært provoserende og feilaktige påstandene til Elin i innleggene rett før. Jeg ser ikke at noen andre har gjort noe som helst galt. Det er ingen regler mot å framstå som belærende på dette forumet, spesielt ikke når man prøver å lære bort noe som faktisk stemmer, til noen som åpenbart er fullstendig på jordet.
![]() |
#148 |
Aktiv
![]() |
Tinetoff sa at Elin var over alle støvleskaft usaklig og uforskammet. Selvsagt er det lov å si at noen er usaklig (skjønt jeg er sterkt uenig i denne sammenhengen).
![]() |
#150 |
Leser
|
Mener du at det er saklig å si ting som er direkte feil?
![]() |
#151 |
Aktiv
![]() |
Ta feil på grunnlag av sin oppfatning eller hvordan statistikken tolkes? Når det er snakk om å være saklig, synes jeg Elins innlegg er langt sakligere enn for eksempel disse i tråden (flere eksempler på hvorfor jeg reagerte på Tinetoff's uttalse om å være uforskammet, forresten);
![]() |
#152 |
både her og der
|
Tenk deg følgende: Sist redigert av cora : 05-09-07 kl 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Shake it out!
|
![]() Sv: DødsstraffJeg må bare få si at jeg, selv om jeg er dypt uenig i Elin sitt syn på dødsstraff, og også ser at hun er (om mulig
![]() |
#155 |
|
![]() Sv: DødsstraffAmerikaelskerpåstanden til Sitron fikk jo en like (om ikke enda mer) sur kommentar tilbake, så der er det vel egentlig skuls. Sånn hvis vi først skal diskutere hvem som er den slemmeste dommingen, lissom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
både her og der
|
Ja. Da mener du ikke noe om saken, men du mener noe om hennes synspunkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
Jeg er av den oppfatning at noen ting er så essensielle at det ER forskrudd å mene noe annet. Det er forskrudd å mene at det er ok å ta liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Shake it out!
|
Den slemmeste dommingen er selvfølgelig den som begynner
![]() |
#159 |
kamerat
|
![]() Sv: DødsstraffJeg står fullt og fast ved min overbevisning om at det er forskrudd å være tilhenger av institusjonalisert mord.
![]() |
|
|