Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dødsstraff

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 16:15   #141
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Elin, for det første kan du tydeligvis verken telle eller regne. For det andre synes jeg du er over alle støvleskaft usaklig og uforskammet i denne tråden. Skjerp deg!

Nå har jeg lest hele tråden, Tinetoff, hvor blir det av en slik 'irettesettelse' av oppførsel til andre enn Elin her? Jeg er ganske overrasket over at du kan sitte å si at hun er over alle støvleskaft usaklig og uforskammet, når andre i denne tråden er både arrogante og belærende? DET er langt mer uforskammet enn å diskutere temaet vi faktisk snakker om!

Gammel 05-09-07, 16:18   #142
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å ja, her kommer USA-elskeren. Da er det vel bare å forlate tråden en gang for alle, for noe vettugt er det vel ikke å lese her nå.

Dette var ihvertfall vettugt!

Gammel 05-09-07, 17:45   #143
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Jeg er ganske overrasket over at du kan sitte å si at hun er over alle støvleskaft usaklig og uforskammet, når andre i denne tråden er både arrogante og belærende? DET er langt mer uforskammet enn å diskutere temaet vi faktisk snakker om!

Du er (i likhet med oss andre) hjertelig velkommen til å være konkret og si fra når du synes noen oppfører seg dårlig. Det er langt mer konstruktivt enn å be andre gjøre det, i tillegg til at vi da slipper å sitte og lure på hvem du mente. (Jada, jeg skjønner at Sitron var en av dem, men siden du snakker i flertall, regner jeg med at det er flere?)

Gammel 05-09-07, 17:45   #144
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er litt imponert over Elins standhaftighet til tross for at hun er på feil jorde.

Gammel 05-09-07, 17:48   #145
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lest hele tråden, Tinetoff, hvor blir det av en slik 'irettesettelse' av oppførsel til andre enn Elin her? Jeg er ganske overrasket over at du kan sitte å si at hun er over alle støvleskaft usaklig og uforskammet, når andre i denne tråden er både arrogante og belærende? DET er langt mer uforskammet enn å diskutere temaet vi faktisk snakker om!

Jeg synes ikke Elin er uforskammet i tråden, men hun tar feil (og det må da vel være lov å kalle for usaklig). Ellers er jeg enig med Skilpadda i at du bør si konkret hvem du mener når du snakker om at "andre i denne tråden" er arrogante og belærende, da får vi noe konkret å diskutere,

Gammel 05-09-07, 18:00   #146
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du er (i likhet med oss andre) hjertelig velkommen til å være konkret og si fra når du synes noen oppfører seg dårlig. Det er langt mer konstruktivt enn å be andre gjøre det, i tillegg til at vi da slipper å sitte og lure på hvem du mente. (Jada, jeg skjønner at Sitron var en av dem, men siden du snakker i flertall, regner jeg med at det er flere?)

Jeg synes det var merkelig at Tinetoff kunne uttale seg om Elin, men utelot andre som er mer uforskammet (faktisk ser jeg ikke hvor Elin var uforskammet) i samme tråd, det var vel helst ikke ment som en oppfordring til å si ifra for meg. Jeg gir beskjed om jeg synes noen oppfører seg dårlig. Enten det er igjennom tråden eller direkte til vedkommende.

Gammel 05-09-07, 18:04   #147
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min oppfatning da jeg skrev det innlegget, var at Elin oppførte seg overlegent verst. Hun nektet å lytte til andres (til dels svært tålmodige) forklaringer av bristene i hennes egne resonnementer, og møtte dem med utsagn som "tullball" og "bedre lykke neste gang". Jeg synes Sitrons amerikaelsker-innlegg var på kanten, men i grunnen ingen urimelig reaksjon på de svært provoserende og feilaktige påstandene til Elin i innleggene rett før. Jeg ser ikke at noen andre har gjort noe som helst galt. Det er ingen regler mot å framstå som belærende på dette forumet, spesielt ikke når man prøver å lære bort noe som faktisk stemmer, til noen som åpenbart er fullstendig på jordet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 18:09   #148
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes ikke Elin er uforskammet i tråden, men hun tar feil (og det må da vel være lov å kalle for usaklig). Ellers er jeg enig med Skilpadda i at du bør si konkret hvem du mener når du snakker om at "andre i denne tråden" er arrogante og belærende, da får vi noe konkret å diskutere,

Tinetoff sa at Elin var over alle støvleskaft usaklig og uforskammet. Selvsagt er det lov å si at noen er usaklig (skjønt jeg er sterkt uenig i denne sammenhengen).

Gammel 05-09-07, 18:13   #149
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt er det lov å si at noen er usaklig (skjønt jeg er sterkt uenig i denne sammenhengen).

Så du mener å ta feil og lese statistikk galt er saklig?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 18:16   #150
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tinetoff sa at Elin var over alle støvleskaft usaklig og uforskammet. Selvsagt er det lov å si at noen er usaklig (skjønt jeg er sterkt uenig i denne sammenhengen).

Mener du at det er saklig å si ting som er direkte feil?
Jeg mener også at det ikke er direkte saklig å karakterisere andre sine utsagn som "tullball" (og det er uavhengig av om man har rett eller ikke), men .... vel, alle diskusjonene her på FP er ikke saklige (og det bør de vel heller ikke være).

Gammel 05-09-07, 18:44   #151
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så du mener å ta feil og lese statistikk galt er saklig?

Ta feil på grunnlag av sin oppfatning eller hvordan statistikken tolkes? Når det er snakk om å være saklig, synes jeg Elins innlegg er langt sakligere enn for eksempel disse i tråden (flere eksempler på hvorfor jeg reagerte på Tinetoff's uttalse om å være uforskammet, forresten);

Opprinnelig lagt inn av Sitron

Jeg syns det er ubegripelig at noen kan være for i det hele tatt, men skjønner jo at enkelte tenker på forskrudde måter, men nesten halvparten for?

Opprinnelig lagt inn av Heiko

Det er forskrudd å mene at det er greit å ta menneskeliv.

Siden du er for dødsstraff, så er du forskrudd og ser selvsagt ikke det andre, normale mennesker ser.

Å ja. Selvsagt. Du kjenner sikkert en som forteller deg aaaaaalt hva som foregår rundt om i alle landets fengsler, hvordan kunne jeg tro noe annet. Men da utnevner vi deg like gjerne til ekspert og så kan du begynne å utdanne oss alle om hvor fælt det er.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My

Men det burde det kanskje ikke, for primitive mennesker som faller for enkle argumenter og simple løsninger finnes det jo overalt sånn ellers, så hvorfor skulle ikke folk være hjernedøde nok til å være for middelalderske straffemetoder i et moderne, demokratisk samfunn også ...

Å ja, her kommer USA-elskeren. Da er det vel bare å forlate tråden en gang for alle, for noe vettugt er det vel ikke å lese her nå.

Gammel 05-09-07, 18:47   #152
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg tok ikke feil. For hvis man leser statistikken videre og ser hvem av de som har sittet på deathrow som faktisk er blitt henrettet, så er tallene klare. (ja, fortsatt samme factinfo-sheet fra deathpenaltyinfo.org). 622 hvite mot 373 svarte i perioden 1976-2007.

Tenk deg følgende:
Det sitter 30 elever i et klasserom.
8 elever er svarte, og 22 elever er hvite. (For å gjøre det litt enkelt)
Av de 8 svarte elevene får 5 stykker anmerkning.(62 % av de svarte).
Av de 22 hvite elevene får 10 anmerkning. (45 % av de hvite)

Flere hvite enn svarte elever får anmerkning, men når man ser det i forhold til totalen av svarte og hvite elever i et klasserom, ser man at de svarte er overrepresenterte i forhold til hvor mange de er i utgangspunktet. Av de 30 elevene utgjør de svarte elevene 26 %.

Sist redigert av cora : 05-09-07 kl 18:59.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 18:58   #153
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig USAKLIG av Heiko å si at det er forskudd å mene at det er helt greit å ta menneskeliv?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:01   #154
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare få si at jeg, selv om jeg er dypt uenig i Elin sitt syn på dødsstraff, og også ser at hun er (om mulig ) enda mer elendig i matte enn meg, så synes jeg faktisk ikke at hun har vært annet enn påståelig i denne tråden . Hvis noen skulle få påtale for å ikke oppføre seg så er det ikke henne.

Hvor gørr møkka kjedelig hadde ikke denne tråden vært uten Elins synspunkter og litt tvilsomme statistikk . Sitrons forsøk på å kvele henne i fødselen med å kalle henne amerika-elsker er etter min mening det som fortjener smekk på lanken .

Men for alt i verden, det hadde kanskje blitt kjedelig her om man ikke hadde sånne som sitron også .

Jeg er dypt uenig med Elin, men sier Heia Elin likevel! Deilig med folk som står for meningene sine til the bitter end. Sånn blir det lange, morsomme tråder av .

Gammel 05-09-07, 19:03   #155
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amerikaelskerpåstanden til Sitron fikk jo en like (om ikke enda mer) sur kommentar tilbake, så der er det vel egentlig skuls. Sånn hvis vi først skal diskutere hvem som er den slemmeste dommingen, lissom.

Gammel 05-09-07, 19:07   #156
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det virkelig USAKLIG av Heiko å si at det er forskudd å mene at det er helt greit å ta menneskeliv?

Ja. Da mener du ikke noe om saken, men du mener noe om hennes synspunkter.

Bare så det er sagt: Jeg er dypt uenig med de som støtter dødsstraff.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:15   #157
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Ja. Da mener du ikke noe om saken, men du mener noe om hennes synspunkter.

Bare så det er sagt: Jeg er dypt uenig med de som støtter dødsstraff.

Jeg er av den oppfatning at noen ting er så essensielle at det ER forskrudd å mene noe annet. Det er forskrudd å mene at det er ok å ta liv.

Gammel 05-09-07, 19:18   #158
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Amerikaelskerpåstanden til Sitron fikk jo en like (om ikke enda mer) sur kommentar tilbake, så der er det vel egentlig skuls. Sånn hvis vi først skal diskutere hvem som er den slemmeste dommingen, lissom.

Den slemmeste dommingen er selvfølgelig den som begynner . Ref min tråd om dama som på
en mindre pen måte ba meg om å ikke smile til henne. Hadde jeg svart henne tilbake (som mange mente jeg burde) hadde jeg jo ikke vært like slem som henne .

Jeg hadde også gitt sitron et riiiiimelig surt svar tilbake om jeg fikk sånn slengt etter meg når jeg trådde inn i en tråd.

For meg handler det å gå etter ballen, ikke etter mannen. Jeg er som sagt veldig på sitrons side når det gjelder synspunkt på dødsstraff og tilsvarende dypt uenig med Elin. Men jeg synes fremdeles at Elin er flinkere til å gå etter ballen og ikke etter mannen enn en del andre.

...selv om med så svake arumenter som hun har, så burde hun satse på å gå etter mannen i stedet . Fra spøk til revolver: Det hadde blitt ekstrem drittkjedelig her inne om alle var enige og ingen noensinne tok feil . Og det kan fort bli sånn at folk ikke våger å være uenige, om man risikerer å bli slaktet som person - ikke for meningene sine - om man sier dem.

Mener jeg .

Gammel 05-09-07, 19:19   #159
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står fullt og fast ved min overbevisning om at det er forskrudd å være tilhenger av institusjonalisert mord.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:20   #160
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det liver jo helt klart opp her når noen driter seg ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.