Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-07, 00:21   #161
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

For en nydelig serie

Og så koselig å se Turbomamma, hun var jo i min klubb på sm med Vilde.

Gammel 06-09-07, 00:34   #162
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Litt rart å se på da...er jo ikke lenge siden en fødte selv jo.. :skummelt:

lijander er ikke aktiv  
Gammel 06-09-07, 01:20   #163
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, stikker innom med litt kake og kaffe.

Nåja, vi må jo ikke vekke unødvendig oppmerksomhet med at DU tar med kake

Gammel 06-09-07, 01:22   #164
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pfft, jeg KAN bake, altså.

Gammel 06-09-07, 01:25   #165
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pfft, jeg KAN bake, altså.

Joda, jeg vet det. Den "sjø-kaken" din ble mye finere enn min!

Gammel 06-09-07, 02:00   #166
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk heller ikke sett på.

Men jeg så ei ku inne på et jorde føde rett foran øynene på meg, på lørdag. Ganske kult det også faktisk. Både jeg og søstrene mine var helt slitne etterpå av å ha hjulpet kua med å presse. Og alle barna vi hadde med oss, var helt i ekstase over opplevelsen.

Sitat Nevøen 4 år: "Jeg så ei kvige-ku som ble forvandlet til ei mamma-ku!" (han har gått i gårdsbarnehage og har besteforeldre på gård, og har begrepene inne )

Sitat Johanne 2 år: "Å komijænn kavlen!" (da den prøvde å reise seg)

Gammel 06-09-07, 02:04   #167
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du Sitron ... det er en ting til som jeg har lurt på. Hvorfor er ikke du jordmor egentlig? Har på følelsen at det ville vært et drømmeyrke for deg.

Gammel 06-09-07, 08:58   #168
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne også tenke meg å bli jordmor men jeg orker ikke den lange utdannelsen. :lat og domm:

Gammel 06-09-07, 13:47   #169
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

JEG så serien, og jeg elsket den!!!!

Gruer meg alt til alle episodene er vist!

Og siden det ikke er så lenge siden jeg var jordmorstudent selv, har jeg full medfølelse ovenfor studenten som ikke klarte å kjenne mmåpningen. de først 10 gangene jeg kjente var det sm å stikke fingrene inn i kjøttdeig

Men serien var super altså, og jeg er så lykkelig for at jeg er en av de heldige som får jobbe med fødende! Det er en helt spesiell jobb! Dere som vurdere å begynne på jordmorutdanningen, bør så absolutt vurdere det igjen. Det gjør noe med deg som menneske!

Gammel 06-09-07, 13:53   #170
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Og siden det ikke er så lenge siden jeg var jordmorstudent selv, har jeg full medfølelse ovenfor studenten som ikke klarte å kjenne mmåpningen. de først 10 gangene jeg kjente var det sm å stikke fingrene inn i kjøttdeig

Gammel 06-09-07, 13:56   #171
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kunne også tenke meg å bli jordmor men jeg orker ikke den lange utdannelsen. :lat og domm:

Jeg skal! Jeg MÅ! Føler det sikkert på samme måte som teologistudenter. Det er et "kall" på en måte...

Nei, jeg MÅ klare det, om jeg så blir 45 før jeg kommer i gang...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 06-09-07, 14:25   #172
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg skal! Jeg MÅ! Føler det sikkert på samme måte som teologistudenter. Det er et "kall" på en måte...

Nei, jeg MÅ klare det, om jeg så blir 45 før jeg kommer i gang...

jeg skjønner AKKURATT hvordan du har det! Sånn hade jeg det før jeg ble jordmorstudent også. Og nå er jeg så fornøyd med at jeg har klart det!!! Føler meg rett og slett priviligert som får jobbe som jordmor! Er veldig stolt over yrket mitt og har tro på at dette er en jobb hvor jeg vil glede meg til hver en vakt i mange mange mange år fremover!

Gammel 06-09-07, 14:51   #173
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

jeg skjønner AKKURATT hvordan du har det! Sånn hade jeg det før jeg ble jordmorstudent også. Og nå er jeg så fornøyd med at jeg har klart det!!! Føler meg rett og slett priviligert som får jobbe som jordmor! Er veldig stolt over yrket mitt og har tro på at dette er en jobb hvor jeg vil glede meg til hver en vakt i mange mange mange år fremover!

Da vet jeg hvem jeg PMer når jeg begynner på sykepleien høsten 09. Kunne kanskjemuligens begynnt neste år, men vil liksom vente til permisjonen er ferdig.

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 06-09-07, 15:02   #174
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Da vet jeg hvem jeg PMer når jeg begynner på sykepleien høsten 09. Kunne kanskjemuligens begynnt neste år, men vil liksom vente til permisjonen er ferdig.

Det er bare å bombadere meg med PMer !

Gammel 06-09-07, 15:03   #175
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Det er bare å bombadere meg med PMer !

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 06-09-07, 17:45   #176
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Du Sitron ... det er en ting til som jeg har lurt på. Hvorfor er ikke du jordmor egentlig? Har på følelsen at det ville vært et drømmeyrke for deg.

Altfor mye stress. *flytter til USA og blir doula*

Gammel 06-09-07, 17:49   #177
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Altfor mye stress. *flytter til USA og blir doula*

Du i USA?

Gammel 06-09-07, 17:55   #178
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Uhm, vel, jeg hadde sikkert blitt stoppet i tollen.

Gammel 06-09-07, 17:56   #179
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Du og Jan Guillot... Og "Artisten tidligere kjent som Cat Stevens".

Gammel 06-09-07, 18:45   #180
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Syns i grunn at det er litt irriterende at det ikke går an å være Doula her på samme måte som i USA. Det er vel mest sannsynlig pga at "over there" er det leger som har "kontrollen" under en fødsel, og ikke jordmor slik som her? Eller er jeg på jordet, nå? At jordmoren gjør både legen og Doulaens jobb, på en måte?

Jeg kunne også tenkt meg å vært Doula. Nå er jeg jo forsåvidt det for Iset da.

Og jeg kunne veldig gjerne sett for meg Gnotten som jordmor. Tror faktisk hun hadde vært en fantastisk flott jordmor!

Fibi er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.