|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Dessuten så hørte jeg på radio at kabelselskapene kan bli pålagt å distributere NRK3. GET gjør det frivillig om kort tid. De sender det da analogt. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Jeg ønsker NRK3 i loftsstua. Venter spent.
|
|
|
|
#45 |
|
Tar en fot av gangen
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Vi har NRK3 på Parabolen. (CD).
|
|
|
|
#46 |
|
<*(((<
|
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?
Jeg skjønner tanken med færre bokser (eller helst færre fjernkontroller), men hvordan blir dette med eventuelt opptak av program? Må ikke opptaksutstyret i så fall ha egen tuner, eller mulighet til å kontrollere dekoderen/tuneren i TV-en (og få signalet derfra f.eks. via SCART)? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Pauset
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Opptak må du vel ha separat boks for. Dekoder gir ikke automatisk mulighet for opptak. Det finnes dekodere med HD for opptak men langt fra alle. CD har en. Den koster nå ca 2000 kroner. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
<*(((<
|
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?
Nei, nettopp - men når dekoderen er egen boks som står "først i løypa", så funker eksisterende opptaksutstyr fint. Poenget jeg klønete prøvde å få fram er at det ikke nødvendigvis er noen fordel med dekoderen som en del av TV-en. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Da har dere vel dekoder? Da har dere det selvsagt. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Tar en fot av gangen
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Ja, vi har digital dekoder. Vi måtte bytte fra analog for flere år siden.
|
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Selskapene har distribusjonsplikt for NRK kanalene. CD mener dette er oppfylt om de distributerer NRK3 digitalt. Mens enkelte mener det ikke stemmer da de må distributere til hoveddelen av sine kunder. De fleste med kabeltv har analogt mottak. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakkenett - hva gjør dere?Jeg regner med at dette er ganske likt systemet vi hadde i Usa. Der hadde vi digital-tv i et par-tre år før vi flyttet hjem i 2005. Har du en nyere tv som er HD klar blir bildet i sendingene som sendes i HD mye klarer og bedre. Tror ikke de har begynt med å sende programmene i HD enda her i Norge. Vi måtte også ha en boks for hver tv vi hadde, men betalte ikke noe mere likevel. Her blir det jo selvfølgelig ikke sånn. |
|
|
|
![]() |
|
|