Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bakkenett - hva gjør dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 15:31   #41
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakkenett - hva gjør dere?

Dessuten så hørte jeg på radio at kabelselskapene kan bli pålagt å distributere NRK3. GET gjør det frivillig om kort tid. De sender det da analogt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:32   #42
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker NRK3 i loftsstua. Venter spent.

Gammel 05-09-07, 15:34   #43
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Dessuten så hørte jeg på radio at kabelselskapene kan bli pålagt å distributere NRK3. GET gjør det frivillig om kort tid. De sender det da analogt.

Jeg har Get og har nå NRK3.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:37   #44
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg har Get og har nå NRK3.

CD venter på pålegg fra myndighetene.

Gammel 05-09-07, 16:16   #45
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har NRK3 på Parabolen. (CD).

Gammel 05-09-07, 16:25   #46
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært innom Hi-fi klubben i dag. De får inn TV med integrert dekoder allerede denne måneden (eller neste). De er laget i tyskland for det er det eneste landet med samme teknologi.

Så skal du ha ny TV så kan det være et tips. Dess færre bokser dess bedre.

Jeg skjønner tanken med færre bokser (eller helst færre fjernkontroller), men hvordan blir dette med eventuelt opptak av program? Må ikke opptaksutstyret i så fall ha egen tuner, eller mulighet til å kontrollere dekoderen/tuneren i TV-en (og få signalet derfra f.eks. via SCART)?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:48   #47
Maz
Pauset

Standard

Opptak må du vel ha separat boks for. Dekoder gir ikke automatisk mulighet for opptak. Det finnes dekodere med HD for opptak men langt fra alle. CD har en. Den koster nå ca 2000 kroner.

Gammel 05-09-07, 19:43   #48
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opptak må du vel ha separat boks for. Dekoder gir ikke automatisk mulighet for opptak. Det finnes dekodere med HD for opptak men langt fra alle. CD har en. Den koster nå ca 2000 kroner.

Nei, nettopp - men når dekoderen er egen boks som står "først i løypa", så funker eksisterende opptaksutstyr fint. Poenget jeg klønete prøvde å få fram er at det ikke nødvendigvis er noen fordel med dekoderen som en del av TV-en.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 20:39   #49
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi har NRK3 på Parabolen. (CD).

Vi også

Gammel 05-09-07, 23:00   #50
Maz
Pauset

Standard

Da har dere vel dekoder? Da har dere det selvsagt.

Dette gjaldt kabeltv og da analog kabeltv.

Gammel 05-09-07, 23:16   #51
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Ja, vi har digital dekoder. Vi måtte bytte fra analog for flere år siden.

Gammel 06-09-07, 00:29   #52
Maz
Pauset

Standard

Selskapene har distribusjonsplikt for NRK kanalene. CD mener dette er oppfylt om de distributerer NRK3 digitalt. Mens enkelte mener det ikke stemmer da de må distributere til hoveddelen av sine kunder. De fleste med kabeltv har analogt mottak.

Gammel 06-09-07, 21:29   #53
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg regner med at dette er ganske likt systemet vi hadde i Usa. Der hadde vi digital-tv i et par-tre år før vi flyttet hjem i 2005. Har du en nyere tv som er HD klar blir bildet i sendingene som sendes i HD mye klarer og bedre. Tror ikke de har begynt med å sende programmene i HD enda her i Norge. Vi måtte også ha en boks for hver tv vi hadde, men betalte ikke noe mere likevel. Her blir det jo selvfølgelig ikke sånn.

Dette med bakkenett og Rikstv forstår jeg lite av gitt.... Men, jeg savner å kunne pause programmet jeg så på, hvis jeg skulle en liten tur på toalettet, hente noe å drikke, tlf. ringte. Og gikk jeg glipp av noe så var det bare å spole tilbake.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.