|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Helt klart, hele saken er bare grusom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da ingen her som forsvarer deres handlinger. Å prøve å forstå det satt i deres sammenheng betyr ikke at en ikke synes det er forkastelig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal tro jeg men denne tråden er i alle fall veldig interessant å lese. Man kan jo mene og synse så mye man vil om disse folkene men spørsmålet er jo om de faktisk drepte datteren sin eller ikke…. Jeg er ikke sikker men tviler vel litt på det….ikke fordi de ikke er i stand til det men jeg klarer ikke å se for meg hvordan de har kvittet seg med liket osv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Ser i VG nå der de forteller fra dagboken til moren, at hun har følt seg tappet for krefter og helt alene om den daglige omsorgen for de tre små barna. Jeg tenker at dersom det er moren som er skyldig, så har det skjedd en ulykke der hun i fortvilelse har gitt for mye medisin eller mistet besinnelsen. ER det tilfelle, så skjønner jeg nesten ikke hvordan hun har klart å ikke bryte sammen å tilstå.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Mødre som er slitne, tappet for krefter og føler seg alene om omsorgen kan man vel lese om hver eneste dag både her på forumet og lignende steder, uten at noen mistenker dem for å ville ta livet av barna sine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Det er sant, men i tilfelle det viser seg at de/hun har gjort det så ligger vel kanskje forklaringen der.
|
|
|
#8 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tviler på at det alene kan være forklaring på noe sånt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Enig, det er jo en situasjon tusenvis av kvinner befinner seg i til stadighet. Det er et langt skritt fra å være sliten til å ta livet av sine egne barn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Enig i det, det kan ikke alene være forklaringen. Men at tusenvis av kvinner opplever det samme tar ikke bort at en eneste kvinne kan miste besinnelsen helt i samme situasjon. Umulig å si ennå om det har skjedd her.
|
|
|
#11 |
|
weird
Om det skal kunne brukes mot henne tror jeg veldig mange småbarnsmødre er i deep shit dersom barnet deres forsvinner.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Like blid!
Det synes jeg blir litt søkt å henge seg opp i. Jeg kunne like gjerne ha skrevet det i frustrasjon. Det betyr ikke at jeg kunne tatt livet av barna mine.
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Jeg tror jeg ble litt misforstått med det innlegget, jeg, du og mange andre kunne skrevet noe lignende, det er selvfølgelig ikke et bevis på at hun har drept barnet sitt, absolutt ikke.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 14-09-07 kl 08:46. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)JEG vet mest om dette, har jo lest alle avisene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Nå har jeg ikke lest alle de foregående innleggene, så argumentene mine har sikkert blitt brukt før, men pytt:
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 13-09-07 kl 22:35. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
lykkelig
|
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Portugisisk politi skal ha funnet spor av beroligende medisiner, fra kroppsvæsken som ble funnet i bagasjerommet til leiebilen.
|
|
|
|
#18 |
|
ræv med ører
Det er jo godt mulig, når ingen fysisk sjekket dem på flere timer. Hvis hun hadde knasket dem i seg og dødd, så nytter det lite å lytte utenfor døren om noen skriker eller ikke. Men- hvorfor ha med seg sovemedisin på ferie?
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Fordi man vil kunne gå ut og drikke og kose seg mens ungene garantert sover. Nei, jeg synes ikke det er ok, jeg synes slikt er forkastelig.
|
![]() |
|
|