Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 10:06   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Nå er faren også mistenkt, og det skal være sprik i foreldrenes forklaringer:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162095

Gammel 08-09-07, 10:12   #82
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hender man bare finner fagmenter av DNA (små blodspor), og da kan man ikke identifisere 100%. Det var for eksempel tilfelle i Baneheiasaken.

Man lærer så lenge man lever

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 10:41   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Så rolige, og så voldsomt fokusert på media. Det er ikke normalt, når ens eget barn er borte.

Jeg vet at man ikke reagerer likt, men jeg tenker at de aller fleste ville reagert annerledes enn disse to.

Ja, du har fått mange barn kidnappet regner jeg med, siden du vet hvordan det er normalt å reagere?
Jeg syns slike utalelser er tåpelige. Ikke glem at du faktisk ikke kjenner disse menneskene, og engelsk og portugisisk media har spekulert vilt om årsaker, gjerningsmenn og politiarbeidet.

Jeg ønsker ikke å spekulere. Media har kommet med for mange motstridende opplysninger om både politiarbeid, bevis, foreldrene og antatte gjerningsmenn så jeg føler hele saken er en diger saus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 10:48   #84
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer gjerne at jeg helt fra starten har vært åpen for at dette kunne vært foreldrenes gjerning, det ville i så fall vært grusomt. Og angående liklukten på klærne - husk nå på at hunder ikke er 100 % feilfrie. De markerer faktisk feil innimellom.

Gammel 08-09-07, 10:49   #85
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at man ikke reagerer likt, men jeg tenker at de aller fleste ville reagert annerledes enn disse to.

Jeg er uenig. Etter min erfaring er det utrolig hva foreldre til barn i fare mobiliserer av styrke og rasjonalitet så lenge det kan hjelpe barnet deres.

Gammel 08-09-07, 10:55   #86
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det virket som det var lite fokus på foreldrene i starten.
Ville tro at det var mest vanlig å sjekke de skikkelig ut av saken først, men man får ikke helt det inntrykkket.
Det basert på at det er vanligst at noen nære personen er gjerningsmann/kvinne.
Det er mulig det er foreldrene, men å basere det på hvordan de reagerer tror jeg blir feil, spesielt siden man vet at alle mennesker er forskjellig og reagerer forskjellig.

Med tanke på blodspor og liklukt kan det jo være at foreldrene har lånt akkurat samme bil som ble brukt ved en eventuell kidnapping, men jeg regner med at politiet har sjekket ut hvem som hadde bilen på den tiden jenta forsvant. Selv om man ikke kan ta det som en selvfølge.
Liklukta var på bilnøklene, og tydligvis ikke i bilen, dermed kan hun ikke vært død på det tidspunktet. Den er litt verre å forklare.

Det eneste jeg er ganske sikker på er at om det er noen ukjente som har kidnappet hene, har det enorme mediafoluset ført til at jenta ganske tidlig har blitt drept. Alt for gjenkjennelig til at noen har tatt sjangsen på å la henne leve.

Gammel 08-09-07, 10:55   #87
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg håper bare at det kommer en løsning i denne saken. Akkurat nå stiller jeg meg avventende til utviklingen i saken og orker ikke å spekulere noe mer. Det blir bare ville gjettinger.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 10:57   #88
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo enda mer tragisk om det faktisk er foreldrene som har gjort det. Det vil være sykt! Er det en kidnapper så er det antagelig gjort for profitt eller misbruk. Utrolig tragisk det også, men likevel.. når foreldre dreper sitt eget barn så er det ille. Et uhell kunne man også forstått litt bedre om de ikke hadde involvert hele verden etterpå.

Jeg er veldig i tvil. Vet ikke hva jeg skal tro egentlig. På en side så nekter jeg tro at noen kan spille så godt som det de foreldrene såfall har gjort, på en annen så er det en veldig merkelig forsvinning. Den som lever får se.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:03   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene vil jo i så fall ikke være de første til å stå frem i media gråtene og fortvilte over forsvinningen, mens de selv står bak hele greia. Det har jo skjedd mange ganger før.

Gammel 08-09-07, 11:04   #90
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Foreldrene vil jo i så fall ikke være de første til å stå frem i media gråtene og fortvilte over forsvinningen, mens de selv står bak hele greia. Det har jo skjedd mange ganger før.

Ja.. men er det sånn så har de gjort unødvendig mye for å "finne henne".
De hadde ikke trengt å lage en SÅ stor sak mener jeg...

Gammel 08-09-07, 11:06   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei, ingen tvil om at de har gått veldig langt, så for deres egen skyld håper jeg jo selvsagt at det ikke er de som står bak, det ville jo vært helt sinnssykt.

Gammel 08-09-07, 15:42   #92
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Ifølge The Sun er listen med spørsmål som Kate McCann fikk denne:

1. «Drepte du din datter?» Dette skal være første gang hun ble spurt direkte om dette.

2. «Hva gjorde du med liket?»

3. «Hvorfor leide dere bil?»

4. «Hvorfor leide du en bil dagen før dere besøkte Paven?»

5. «Hadde dere noen av Madeleines eiendeler i leiebilen?»

6. «Hvorfor er det funnet blod i leiligheten og i bilen?»

7. «Hadde du liket av Madeleine i leiebilen?»

8. «Hvorfor fant hunder liklukt på dine klær, sko og på Madeleines leketøy som du bærer på?» Kate McCann skal ha forklart at hun som lege hadde vært i kontakt med lik i tiden før de dro på ferie til Portugal.

9. «Bedøvet du Madeleine?»En av politiets teorier er at foreldrene drepte Madeleine ved en feiltagelse ved å gi henne et beroligende middel.

10. «Hadde du noen sprøytespisser på rommet?»

11. «Hvor mye drakk dere natten Madeleine forsvant?»

12. «Hvem så til barna, og på nøyaktig hvilke tidspunkter?»

13. «Lot dere Madeleine være uten oppsyn i en mye lengre periode enn dere hevder?»

14. «Vet mannen din om dette?»

15. «Vet noen andre, inkludert deres venner, om dette?»

16. «Hvorfor ropte du: - Noen har tatt den lille jenta mi, med det samme du oppdaget at hun ikke var i sengen?»

17. «Lot dere Madeleine noensinne være alene hele kvelden for å dra inn til byen?» Ifølge The Sun skal en bartender flere kilometer unna ha sett paret da de hevder å ha vært i feriebyen Praia da Luz.

18. «Ringte dere politiet med en gang dere fant ut at Madeleine var borte?»

19. «Hvorfor ringte dere en prest kvelden hun forsvant?»Paret er katolikker, og har blant annet besøkt paven.

20. «Hvorfor vasket du Madeleines kosebamse etter at hun forsvant?»

21. «Gjemte du noe i kirken?» Legeparet fikk egne nøkler til den lokale kirken slik at de kunne be.

22. «Hvorfor vil du dra hjem nå?» Etter fire måneder i Portugal skal legeparet nå vurdere å reise hjem.

Ifølge Sky News tror politiet at Kate McCann drepte sin datter ved et uhell, og at hennes mann Gerry har hjulpet til å dekke over hendelsen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162105

Det jeg stusser litt over er hvordan en erfaren anestesilege skal klare å tabbe seg ut sånn med medisiner.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 15:53   #93
Pastill
Pauset

Standard

Er mye å stusse over ja. Jeg stusser også over at det til tross for at STORE dussører er utlovet ikke har kommet noen oppklarende tips. Det for meg sier at det umulig kan være mange involvert i forsvinningen i allefall.

Gammel 08-09-07, 21:50   #94
Frantzen
Passiv

Standard

Jo mer jeg tenker på dette (og det har jeg igrunnen gjort i hele dag - en grusom vending denne saken har tatt!) desto mindre klarer jeg å tro at foreldrene er skyldige.. Nekter å tro det, merker jeg

:grøsser :

Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 00:14   #95
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har dere sett www.findmadeleine.com ? For meg blir det helt utrolig at foreldrene kunne ha laget en slik side med så mange detaljer om jenta si, dersom de VISSTE at hun ikke var bortført................hvorfor gidde, liksom?

Jeg håper og tror at den nye vendingen i saken er et skudd i blinde.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 01:41   #96
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, hvorfor gidde å gjøre slik ståhei rundt det.

Kanskje for å få allt søkelys bort fra dem selv, gjør allt for å ikke bli tatt.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 01:43   #97
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan liksom ikke tro at det er de som har gjort det.

Gammel 09-09-07, 06:15   #98
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Tja, hvorfor gidde å gjøre slik ståhei rundt det.

Kanskje for å få allt søkelys bort fra dem selv, gjør allt for å ikke bli tatt.

De har jo ikke dratt søkelyset bort fra seg selv, snarere dratt det mot seg. Madeleines forsvinning vill vært glemt av de fleste om det ikke var for foreldrene. Å jobbe så målbevisst for å opprettholde fokue er jo i så falll en bønn om å bli tatt.

Jeg forstår ikke alle påståtte motstridende forklaringer nå. Burde ikke dette vært undersøkt og dobbelsjekket allerede i mai?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:42   #99
Pastill
Pauset

Standard

De ville vel ikke kaste bort tid om det faktisk var sånn at hun var kidnappet? De sier jo det at hvis de ikke finner barnet innen så og så mange timer, så er sannsynligheten for at hun ikke dukker opp igjen stor osv.
Om foreldrene drepte henne så hadde det jo ikke akkurat noen bråhast om å finne det ut. Ikke noen å redde liksom. Syntes det er logisk jeg.

Nå reiser de hjem da.. ..
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511422.html

Gammel 09-09-07, 17:22   #100
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ikke godt å vite hva man skal tro og spekulere i i denne vonde saken, men man blir jo veldig engasjert og undrende...

Et stykke bak i hodet mitt tenker jeg på diagnosen "Munchausen Syndrom by Proxy".

Det har nok etterforskerne også i bakhodet, uten at man i media vil fremheve denne spesielle og uakseptable diagnosen; mødre som ønsker å påføre barnet sitt ulykke/skade/død for selv å få oppmerksomhet (for å forklare enkelt og kort).

Her kan man lese mer om "den farlige" diagnosen:

http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=122451&subid=0

Sist redigert av Amelie : 10-09-07 kl 09:10. Årsak: endret link
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.