Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 00:44   #121
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

du och jag Mammatuss!

Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 07:40   #122
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg ventet besøk av en venninne med støv på hjernen. Så her er det ryddigere enn på lenge.
Det store kleskapet på soverommet er tømt og vasken sortert i skittentøyskurvene.

Det er jo en etasje jeg ikke har rukket over enda. Men mannen får sjokk når han kommer hjem etter 2 dager borte.

Venninnen ble syk så jeg må holde det ryddig til mandag. :FAT CHANCE:

Jeg må være alvorlig syk.

Jeg fikk jammen vasket vinduer på stue og kjøkken også. :sjokkert:

Spørsmålet er om jeg nå går løs på loftstue og gjesterom?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:57   #123
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk faktisk satt på en vaskemaskin igår. Snek meg ned på kvelden i stummende mørke, krokrygget, i tilfelle det satt noen edderkopper klare til å hive seg på meg...... (nå skal de sies at jeg har kun sett 3 edderkopper på 5 år i kjelleren, men plutselig kan de jo dukke opp).

OG jeg fant ut hva lukten i kjøleskapet kom av!
Det var en pose med et par kyllingfileter. Merklig nok. Pakken ble åpnet på tirsdag og det var to av dem vi ikke spiste. Trodde da ikke de skulle råttne fullstendig i løpet av 2 døgn?
Kanskje jeg skulle klage til Prior? Jepp, det skal jeg!

Idag er prosjektet atter en vaskemaskin eller to samt vask av kjøkken/spisestue gulvet.
*stønn*

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:06   #124
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det et dårlig tegn at jeg overmannes av apati og dårlig samvittighet hver gang denne tråden dukker opp i kontrollpanelet mitt? Tror jammen jeg må avslutte abonnementet; det er så nedslående at alle som kaller seg "dårlige husmødre" er så mye flinkere enn meg.

Husk at tråden består av mer enn et par personer - selv om det er mange skryteinnlegg så er det ganske langt mellom hvert innlegg fra f.eks meg

Vil jo ikke sparke ut noen, men kanskje de som finner inspirasjon og nå lever med et ryddig hjem skal få en laubærkrans og lykke til videre i livet. Med åpen retur neste gang hybelkaniner og kaos tar kontroll over hjemmet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:14   #125
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Dette er tråden for meg, skjønner jeg!

Her flyter det. Jeg kan ikke skjønne hvordan det kan bli så rotete på to dager. Og klesvasken... For noen dager siden var ALT tatt. Nå er den full igjen

Jeg får brette opp ermene og sette i gang!

Gammel 07-09-07, 11:16   #126
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg vaska to dukar i går. Påskedukar... Eg tykte så tydeleg at eg skimta ein juleduk nede i korga der og.... Der er liksom alltid masse klesvask som det hastar meir med enn dukane. Eller, kanskje eg heller skal fokusere på at juledukane er blitt vaska opp (skal bli - i løpet av helga!) tidleg i år?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 18:55   #127
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sitter nå med laptoppen på fanget godt tilbakelent i sofaen og ser på at Sambo henger opp klesvask han har vasket. Dessuten har han støvsugd og vasket gulv på kjøkken og stue i dag. Flink Sambo synes jeg

Gammel 07-09-07, 18:59   #128
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Der er liksom alltid masse klesvask som det hastar meir med enn dukane. Eller, kanskje eg heller skal fokusere på at juledukane er blitt vaska opp (skal bli - i løpet av helga!) tidleg i år?

Vasker du juledukene alt NÅ?

Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:15   #129
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vasket bilen både utvendig og innvendig. :dårlig husmor som heller burde vaske gulvene:
Nå har jeg vondt i håndleddene

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 16:02   #130
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Har fårikålgryte på ovnen - den lager seg selv, men jeg er veldig stolt over at jeg greide å tyde oppskrifta sjøl og ikke bare overlate det til sambo som vanlig.

Forøvrig er gutta i gang med rydding av barnerommet nede. Det rotes vanligvis lite der, men en kveld var det plutselig lekestund etter sengetid... Dessuten må det visst støvsuges sånn en gang i mellom.

Kleshaugen kan jeg ikke lenger lure noen med, men har nylig satt på en ny vask - så den vokser uansett ikke ut av vaskerommet denne helga.

Gammel 08-09-07, 16:14   #131
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har støvsuget hele huset, ryddet soverommet, vasket gulver, vasket 3 maskiner med klær og skrubbet dusjen.
Say no more .

Tror forresten denne tråden bør bytte overskrift til "Usedvanlig flinke dårlige husmødre"

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:08   #132
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Vasker du juledukene alt NÅ?

Det gjeld å få det unna medan eg framleis ser dei! Plutseleg er dei nederst igjen.... Men det er no heldigvis nokre månadar igjen å gjere det på endå!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:11   #133
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har støvsuget hele huset, ryddet soverommet, vasket gulver, vasket 3 maskiner med klær og skrubbet dusjen.
Say no more .

Tror forresten denne tråden bør bytte overskrift til "Usedvanlig flinke dårlige husmødre"

burde bytte navn ja..

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 08:08   #134
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I går fikk jeg tatt to vaskemaskiner til OG vasket kjøkkengulvet! Sistenevnte har ikek blitt gjort på eeeeevigheter.

Og vasket badet forresten! Glemte nesten det. Utrolig nok.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 08:11   #135
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Takket være overnattingsgjester i natt så er huset nesten ryddig fremdeles. I mine øyne veldig ryddig, i andres tilnærmet akseptabel. Ny start? En kan jo drømme.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 12:13   #136
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Takket være overnattingsgjester i natt så er huset nesten ryddig fremdeles. I mine øyne veldig ryddig, i andres tilnærmet akseptabel. Ny start? En kan jo drømme.

Akkurat sånn har vi det også! _Denne_ gangen må vi da få til å beholde det ryddig! Hehe. Men det tar som regel bare en halv dag før det flyter igjen. At vi aldri lærer! Det er jo hyggelig å ha det ryddig...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:29   #137
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Akkurat sånn har vi det også! _Denne_ gangen må vi da få til å beholde det ryddig! Hehe. Men det tar som regel bare en halv dag før det flyter igjen. At vi aldri lærer! Det er jo hyggelig å ha det ryddig...

Men jeg skjønner bare ikke at det kan bli så rotete på bare en dag...

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:52   #138
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ja, for vi gjør jo så godt vi kan - når vi orker...

Gammel 09-09-07, 20:59   #139
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Men jeg skjønner bare ikke at det kan bli så rotete på bare en dag...

Nei, det er helt ufattelig. Noen ganger tror jeg huset roter seg selv, men jeg har skjønt at det får ganske mye hjelp av en treåring som slipper ting rett ned, samt to sløve foreldre...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 08:36   #140
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I dag hengte jeg opp klesvask før jeg leverte barna og dro på jobb.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.