Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 09:07   #121
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

http://tv2nettavisen.no/

Sitat:

Den rettsmedisinske rapporten fra et institutt i Birmingham skal være klar i løpet av få dager. Den portugisiske avisa Diario de Noticias skriver at politiet da vil ha grunnlag nok til å pågripe ekteparet.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 09:21   #122
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Vet du dette?

Vet og vet. Jeg vet ingenting sikkert i denne saken. Men åstedsgranskningen og bevissikringen har vært kritisert har vært komentert i pressen. Jeg har kunn informasjon derfra.

Delvis fra britidsk presse.

Sist redigert av Maz : 10-09-07 kl 09:29.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 09:29   #123
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Fant jo litt da

Sitat:

Ifølge Diario de Noticias er det britiske politihunder som fant små spor av blod i ferieleiligheten ekteparet leide for tre måneder siden. Blodprøvene blir nå analysert for å se om blodet stammer fra Madeleine.
Om analyseresultatet er positivt, vil hele etterforskningen måtte starte på ny, sier den tidligere politimannen Mark Williams-Thomas til Sky News. Han mener at bevisene som nå ser ut til å dukke opp nesten 100 dager ut i etterforskningen burde vært på bordet allerede den første uken etter forsvinningen.
- Leiligheten burde vært sperret av og rettsmedisinske undersøkelser burde vært utført i dagene etter at hun forsvant. Om de finner blod nå, er det helt utrolig, sier Williams-Thomas.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/08/508248.html

Leiligheten hadde vært utleid til andre FØR den ble undersøkt og "sporene" funnet.

Likeledes det sentrale beviset i bilen som familien hadde frem til i går. Som bevis burde den vært tatt i beslag.

Gammel 10-09-07, 09:31   #124
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags legemiddel er det snakk om? :nysgjerrig: (Skal være forsiktig med å spekulere, men det er vel lite sannsynlig at legemiddel ble gitt alle 3 barna på grunnlag av feber/smerter samme kveld samtidig som foreldrene fant det OK å forlate rommet.)

Sitat:

Gerry McCann skal i avhør ha innrømmet at paret ga de tre barna søvndyssende medisiner den dagen Madeleine forsvant. Dette bekreftes også av Kate McCanns far, som har uttalt seg til den britiske tabloidavisen The Sun.

Legemiddelet det er snakk om er Calpol, som skal være et av de mest brukte barnemedisinene i Storbritannia. Calpol selges også reseptfritt i Portugal.

I tillegg til å virke smertelindrende og febernedsettende, har legemiddelet en søvndyssende effekt. Det skal ikke være påvist noen dødsfall i forbindelse med bruken av legemiddelet, ifølge pakningsvedlegget.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162250

Gammel 10-09-07, 09:40   #125
Maz
Pauset

Standard

Å gi unger medisiner for å sløve dem er jo forferdelig. Men, det er jammen ikke så lenge siden en lege her tilands anbefalte foreldre å gi bilsyketabletter så de sov i bilen på ferietur. Samme greia. Du snakker reseptfrie medikamenter her. At en anestesilege gir dette og feildoserer så ekstremt tviler jeg på. I så fall må det være med overlegg.

Det er jo heller ikke første saken i portugal der et barn er forsvunnet og mor senere blir beskyldt. Det var da vel snakk om juks med bevis osv. Etterforskeren var en del av denne saken også til han ble tiltalt.

Jeg sier ikke at de er uskyldige, jeg vet ikke nok. Etter mange år i England er jeg veldig skeptisk til mange Briters holdning til barn og foreldrerollen. Synes mye er kritikkverdig, men jeg får ikke dette til å gå ihop. Spesielt ikke dette med å ha gjemt liket og fraktet det bort 25 dager senere.

Gammel 10-09-07, 09:44   #126
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne saken er bare skremmende uansett

Synes det er helt forferdelig hvis hun har drept datteren og så vært hos paven og fått velsignet bilde av henne....

For ikke å snakke om all medieoppmerksomheten...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 09:48   #127
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner ikke annet enn at Calpol er vanlig paracetamol?

Det ser ut som det er et stort overforbruk av paracetamol i UK fordi foreldre tror at barna sover bedre etter inntak av paracetamol.

http://www.telegraph.co.uk/health/ma.../16/hcal16.xml

Gammel 10-09-07, 09:51   #128
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg finner ikke annet enn at Calpol er vanlig paracetamol?

Det ser ut som det er et stort overforbruk av paracetamol i UK fordi foreldre tror at barna sover bedre etter inntak av paracetamol.

Ja, men da må det vel vere tilsatt eitt eller anna, feks kodein???

Gammel 10-09-07, 09:53   #129
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Nix. Har sjekket SPC. Det er vanlig paracetamol.

http://emc.medicines.org.uk/emc/asse...ocumentID=7090

Gammel 10-09-07, 10:02   #130
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter alt som har skjedd og all engagsjemang fra foreldrene så føles det uvirkelig at det skulle være dem.

Det jeg tenker på er føgende: Om de ga barna sovemeidisn og at faktisk Madeleine døde av det så kan kanskje foreldrene/moren ha fått panikk. Hun er anestesilege og hun har faktisk drept sitt barn, hun tror at hun kommer å miste jobben og hele sin tilværelse. Kanskje hun/de da i panikk bestemte at det var bedre at det så ut som om hun var kidnappet?

Jeg vil bare legge til at jeg ikke tror at foreldrene har gjort det før det motsatte er bevist, dette er den måten jeg kan tenke meg at det er gjort på, hvis det skulle være foreldrene.

Sist redigert av Pelen : 10-09-07 kl 10:52.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:08   #131
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg må ha vært veldig naiv, for jeg trodde ikke sånt var mulig, unntaksvis blant de gale og forskrudde:

Sitat:

'I use Calpol as a nightcap," says one mother. "Like adults might have a brandy, if I give my 10-month-old daughter warm milk with a Calpol chaser, she goes down so much better for the night."

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:11   #132
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt uavhengig av hvem som er ansvarlig for forsvinningen synes jeg det er helt sprøtt å gi ungene søvndyssende medisiner (eller noe man TROR er søvndyssende) for å få dem til å sove mens man selv spiser god mat og drikker vin .

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:14   #133
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg syns dette virker som politiet her griper etter halmstrå, fordi de ikke kommer noen vei på annet vis. (Velger å tro at foreldrene er uskyldige til noe annet er bevist).

Og paracet som sovemedisin? De gangene Snupp får paracet fordi han er febersyk så passer jeg alltid på å gi ham det i det han legges, da han alltid blir så pigg etter paraceten (sannsynligvis fordi feberen går ned). Er det ikke litt uansvarlig å gi medisin til et normalt, friskt barn?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:17   #134
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Er det ikke litt uansvarlig å gi medisin til et normalt, friskt barn?

Jo, absolutt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:25   #135
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sitatet til Skremmeren var virkelig skremmende.
Gjør virkelig foreldre sånt? :sjokkert:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:27   #136
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Helt uavhengig av hvem som er ansvarlig for forsvinningen synes jeg det er helt sprøtt å gi ungene søvndyssende medisiner (eller noe man TROR er søvndyssende) for å få dem til å sove mens man selv spiser god mat og drikker vin .

Signere bare dette.Helt sykt!!

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:33   #137
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan dere greier å gjøre dere opp en mening engang jeg, om hvorvidt foreldrene er skyldige eller ikke. Jeg har virkelig ingen anelse. Forferdelig tragisk hvis det er slik, men samtidig kanskje bedre hvis hun sovnet inn etter for mye tabletter enn at fremmede har kidnappet henne og kanskje brukt henne til ting jeg ikke engang orker å tenke på. Så sånn sett håper jeg at det er foreldrene som har gjort det. Det virker jo helt utrolig, men på den annen side så er det fem milliarder ulike mennesker i verden, og det finnes folk som har gjort mer usannsynlige ting enn dette. Men tanken på at de blir mistenkt, siktet og dømt uten å være skyldige er også helt utrolig grusom.

Men for min del trekker jeg ingen konklusjoner. Det har jeg overhodet ingen forutsetning for. Alt er mulig.

Gammel 10-09-07, 10:47   #138
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg skjønner ikke hvordan dere greier å gjøre dere opp en mening engang jeg, om hvorvidt foreldrene er skyldige eller ikke. Jeg har virkelig ingen anelse. Forferdelig tragisk hvis det er slik, men samtidig kanskje bedre hvis hun sovnet inn etter for mye tabletter enn at fremmede har kidnappet henne og kanskje brukt henne til ting jeg ikke engang orker å tenke på. Så sånn sett håper jeg at det er foreldrene som har gjort det. Det virker jo helt utrolig, men på den annen side så er det fem milliarder ulike mennesker i verden, og det finnes folk som har gjort mer usannsynlige ting enn dette. Men tanken på at de blir mistenkt, siktet og dømt uten å være skyldige er også helt utrolig grusom.

Men for min del trekker jeg ingen konklusjoner. Det har jeg overhodet ingen forutsetning for. Alt er mulig.

Jepp. Jeg vet ikke hva jeg tror, og nekter å gjøre meg opp en mening basert på hva media fantaserer og tror.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 10:52   #139
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp. Jeg vet ikke hva jeg tror, og nekter å gjøre meg opp en mening basert på hva media fantaserer og tror.

Nå har det vært sånn at så og si alt som den portugisiske media har skrevet har vist seg å være sant (Sant som i: Politiet eller Familien selv har bekreftet påstandene etterpå). De har nok kilder rett inn i politiet. Engelsk media burde skamme seg over å være så utrolig partisk, og det meste av ting som har vist seg å være uriktig har kommet fra McCanns egen familie. De burde ha vært litt mer kritisk i valg av talspersoner.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 11:14   #140
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

De begge er leger og har full tilgang til beroligende midler samt sovemedisiner.
Derav har de forsikret seg at de ikke våkner mens de spiste middag.
.

Er dette sant så finner jeg dette helt forkastelig. Samtidig så klarer jeg ikke fatte at de evnt har gitt for mye med tanke på at dette er mennesker som har kunnskaper om effekten av legemidler.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.