Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 21:18   #241
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det ser ut til at det finnes E-mail bevis der foreldrene innrømmer å ha gjort noe, antakeligvis slippes denne informasjonen om noen dager, sikkert sammen med at de blir formelt siktet.

Hvor leser du?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:26   #242
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I bagasjen?

Det ser ut til at det finnes E-mail bevis der foreldrene innrømmer å ha gjort noe, antakeligvis slippes denne informasjonen om noen dager, sikkert sammen med at de blir formelt siktet.

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Jeg lurer etter å ha lest dette på sky.

Sitat:

In the hire car, five weeks after Madeleine's disappearance, police found a partial match.
"That might be explained by transfer onto clothes.
"But the crucial thing is that police have also found a second full match.
"Police say that is the most damning evidence that has been returned by the tests.
"It shows, as far as they are concerned, the presence of Madeleine's body in the car five weeks after she disappeared."

Brunt said the DNA was found in the boot of the hire car.
A partial match of DNA could be explained by particles of hair or skin from Madeleine's toys being put in the car, Brunt said.
But he said the full DNA match that had been found was more difficult for the McCanns to explain.
"According to police, the sample could not have come from a transfer. Blood on a body that was five weeks old would not have produced such a confident and full match," he said.

Hadde vært veldig fint om man kunne inkludere kilder når en kommer med påstander.

Jeg har ikke funnet noe om omsorgovertagelse i England.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:27   #243
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvor leser du?

Engelske aviser, i tillegg til at jeg hører på engelsk radio. De oppdaterer situationen omtrent hver halvtime for tiden.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:29   #244
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Jeg lurer etter å ha lest dette på sky.

Hadde vært veldig fint om man kunne inkludere kilder når en kommer med påstander.

Jeg har ikke funnet noe om omsorgovertagelse i England.

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...e_id=1770&ct=5

Gammel 10-09-07, 21:31   #245
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Fant det nå på thesun. Fant ikke noe i broadsheets.

Gammel 10-09-07, 21:31   #246
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

http://www.thefirstpost.co.uk/index.php?storyID=8144

(angående E-mail osv )

Gammel 10-09-07, 21:37   #247
Maz
Pauset

Standard

Det står jo ikke om omsorgsovertagelse. Men om en "probe" det er jo noe helt annet. Resultatet kan jo bli at barna plasseres i et "at risk" register osv. Men dette er vel standard praksis når briter er tiltalt i utlandet slik jeg leser det.

Nå stoler jeg ikke akkurat på "the sun som kilde da men siterer uansett)

Sitat:

If an individual is named as a suspect overseas and this is reported to police, their local social services department has a duty to consider whether action needs to be taken to ensure the children’s welfare, said the LGA.
It depends entirely on the degree and nature of the evidence made available to the council, the association said.
Asked if it was likely that children in such cases were taken into care or placed on the “in need” or “at risk” register, the LGA said it depended on the circumstances.
But either step could be taken following a period of assessment “with a view to maintaining the best interests of the children”.
Children placed on the registers are reviewed regularly by councils in terms of a “child protection plan”. But this would not necessarily mean that they would be taken out of their family home.

Et stykke fra omsorgsovertagelse mener nå jeg, men jeg vet jo ikke hva de bestemmer seg for.

Gammel 10-09-07, 21:39   #248
Maz
Pauset

Standard

http://www.thefirstpost.co.uk/index.php?storyID=8144

(angående E-mail osv )

Er ikke det den avisen som ble saksøkt som angies som kilde her?

Gammel 10-09-07, 21:40   #249
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Det står jo ikke om omsorgsovertagelse. Men om en "probe" det er jo noe helt annet. Resultatet kan jo bli at barna plasseres i et "at risk" register osv. Men dette er vel standard praksis når briter er tiltalt i utlandet slik jeg leser det.

Nå stoler jeg ikke akkurat på "the sun som kilde da men siterer uansett)

Et stykke fra omsorgsovertagelse mener nå jeg, men jeg vet jo ikke hva de bestemmer seg for.

Det vil jo i praksis bli omsorgsovertagelse når de blir siktet. Slik det ser ut nå. Forferdelig trist sak for de andre barna.

Gammel 10-09-07, 21:41   #250
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Er ikke det den avisen som ble saksøkt som angies som kilde her?

Jeg tror det bare var trusler. Så langt har de hatt gode kilder (som har vist seg å stemme i etterkant)

Gammel 10-09-07, 21:47   #251
Maz
Pauset

Standard

Jeg tror det bare var trusler. Så langt har de hatt gode kilder (som har vist seg å stemme i etterkant)

Nei de har blitt saksøkt, det er jeg rimelig sikker på.

Forresten i følge TheGuardian så vil ikke pengene fra fondet brukes til å betale deres advokatregninger.

Gammel 10-09-07, 21:55   #252
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

http://www.dailystar.co.uk/news/view...ear-our-names/

Det har ikke vært avklart om de skal bruke pengene, men faren har selv sagt i intervju at han vil gjøre det.

Som sagt- engelsk presse har først de siste dagene begynt å skrive litt kritisk om familien, og fortsatt er det stor forksjell i hva som blir skrevet. Likevel så går de fleste artikler nå i samme retning.

Det eneste jeg håper er egentlig at man finner ut hva som har skjedd og at de ansvarlige må foran retten.

Gammel 10-09-07, 21:57   #253
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Den partiella träffen kan förklaras med att hud eller hår från flickan fastnat på leksaker och sedan hamnat i hyrbilen. Men den fullständiga träffen uppges vara mer graverande för paret McCann.
Enligt uppgifter till Sky News är det omöjligt att fem veckor gammalt blod som av en händelse förts över till hyrbilen skulle ha givit en så fullständig träff mot Madeleines DNA, uppger Sky News.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article747560.ab

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:00   #254
Maz
Pauset

Standard

Det er vel en oversettelse av det jeg limte inn i sted?

Men ser de har tolket "body" anderledes enn meg.

Gammel 10-09-07, 22:04   #255
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel en oversettelse av det jeg limte inn i sted?

Men ser de har tolket "body" anderledes enn meg.

Jepp Det tok litt tid før jeg åpnet tråden til jeg svarte og da hadde mange svart i mellomtiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:54   #256
Maz
Pauset

Standard

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...=null&offset=0

Dette virket å være en ganske ok artikkel ikke helt så sensasjonelt som mye.

Gammel 11-09-07, 01:35   #257
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på siden...

Er det flere som tenker litt på denne historien når de ser det som skjer nå?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 06:58   #258
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, Kie men NÅ gjør jeg det. Husker den veldig veldig godt.

Gammel 11-09-07, 07:42   #259
Maz
Pauset

Standard

Det koblet jeg ikke, men gjør det nå.

Ser forresten at sjefen for det portugisiske politiet sår tvil om beviset i leiebilen.

Leste også i går at blodspor kan bekrefte om det kommer fra en død person (det trodde jeg jo) og hvor lenge de hadde vært døde.

Gammel 11-09-07, 07:47   #260
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det portugisiske polititet mener de har bevis for at Madeleine lå i bagasjerommet på leiebilen 5 uker etter hun ble borte.
Hvordan kan det i det hele tatt være mulig????
Har moren og faren da klart å holde henne skjult i 5 uker før de leide leiebilen, så stappet henne inn i bagasjen og så kvittet seg av med kroppen uten at noen har sett eller hørt noen ting?
Men den gjengen med reportere som nærmest har bodd i veggene på huset deres der nede, hvordan i alle land og dager skal de ha klart dette?
Hvordan er det mulig å skjule en død 4-åring i 5 uker i den største menneskejakten i portugisisk historie?
Her snakker vi om turister på ferie, ikke noen som kjenner nærområdet ut og inn. Ikke noen som har visst om alle de fine små gjemmestedene siden de var barn.
Og bare det å få fraktet barnet innpakket inn i bilen er jo et kunsstykke av en annen verden all den tid de har vært beleiret i ukesvis.

På den ene siden taler ikke akkurat sporene i deres favør for tiden, på den andre siden klarer jeg ikke helt hvordan de skal ha klart det praktiske rundt situasjonen (om man kan uttale seg såpass rett frem i en sak som dette).
Jeg har ikke problemer med å se at foreldrene _kan_ ha gjort en stor feil, med eller uten vilje, og ha drept barnet sitt. Det finnet gærninger overalt. Jeg sliter mer med å se _hvordan_ de har klart det.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.