|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
<*(((<
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Vi er egentlig ganske gnitne begge to, men det er vel helst jeg som kan finne på å ta av en sjelden gang. Jeg hadde gjerne sett at hun tok seg/oss råd til å kjøpe noen dyre plagg en gang i blant uten å få dårlig samvittighet, men det virker som den indre gnieren slår inn, selv om unnskyldningen er "jeg finner ikke noe jeg liker". |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Han synes vel kanskje at jeg bruker litt vel mye penger på klær, sminke, sko osv, men det er ikke noe han legger seg borti. Vi har en delvis felles økonomi, så sålenge vi har penger til det vi trenger, legger vi oss ikke borti hva den andre bruker penger på. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Borte
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Selvsagt bruker jeg for mye penger.Det tror jeg gjelder flertallet av nordmenn, både menn og kvinner. Jeg kjenner ingen som bare bruker penger når det strengt tatt trengs.
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)
Jeg synes ikke "unødvendig mye" er det samme som "for mye". (I alle fall ikke i sånne privatøkonomiske henseende som vi snakker om her.)
|
|
|
#25 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Nope. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Tja.... ikke sløser, kanskje. Men jeg er glad i å handle. Heldigvis er ikke mannen min det
|
|
|
#27 |
|
Borte
|
Nei, da er vi vel uenige da. Jeg liker å bruke penger, men syns det er sløseri når jeg kjøper noe jeg strengt tatt ikke trenger. Altså, ja - jeg sløser en hel del.
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)He-he, strømpebukser er en evig kilde til kjekling hos oss også. Selv om jeg kjøper dem på Lindex og dermed er økonomisk, mener mannen at jeg er unormal som har...eh, veldig mange.
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Joda, men det blir egentlig to litt forskjellige diskusjoner, gjør det ikke? Nesten ingenting jeg kjøper er ting jeg/vi strengt tatt trenger, og jeg kan godt være med på at stort sett alle i Norge sløser enormt mye, i og med at vi har et så høyt forbruk. Å mene at partneren bruker for mye penger blir derimot noe litt annet - med mindre man synes at disse pengene burde bli donert til et godt forhold, så er det jo ikke totalforbruket man vurderer da, men fordelingen av forbruket på f.eks. strømper kontra lydutstyr, eller kolonialvarer kontra ferieturer (og kanskje også forbruk i forhold til sparing/investering, som jo heller ikke er noe man trenger).
|
|
|
#31 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Jeg er finansminister i vår familie og mannen min er utrolig imponert over økonomistyringa.
|
|
|
#32 |
|
Live and let live
|
Vel det hadde gjerne gått andre veien om man ventet for lenge også. Mannen min venter ofte til helt siste nikk, og så har vi ikke tid til å se etter andre løsninger, så vi går for dyrere løsninger enn vi i utgangspunktet hadde tenkt.
|
|
|
#34 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Hehe, nei jeg sløser ikke for det er ikke noe å sløse bort på.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Tja.. jeg kjøper nok i perioder mer enn jeg trenger, både til meg, Hannah, Frank og hus sånn generelt. Både når det gjelder klær, lesestoff, mat og alt
|
|
|
#36 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Nei, jeg sløser ikke. Jeg synes vel derimot mannen min sløser litt.
|
|
|
#37 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Nettopp.
|
|
|
#38 |
|
Einsam
|
Sv: Menn synes kona sløser (VG)Han synes ikke jeg sløser, men han synes jeg bruker mye penger. Kan hende det hadde vært litt annerledes om han dro på en butikk for å handle mer enn to ganger i året selv. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Shake it out!
|
Sånn er det her også, på de mindre tingene - mat, klær, ting til huset osv. Men så tar han det igjen big time mht feks bilkjøp
|
|
|
#40 |
|
<*(((<
|
Litt OT, men det er litt moro hva Folk™ syns det er greit å bruke penger på. Ingen reagerte da jeg brukte 1600,- på VHS-spiller i studietida, men veldig mange syns det var veldig rart at jeg hadde en kjøkkenmaskin til omtrent samme sum. Gjett hva som fortsatt er i bruk i dag. Sist redigert av torsk : 11-09-07 kl 16:22. |
|
|
|
![]() |
|
|