Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 10:43   #281
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Bundbury: Vi blir nok ikke enige, vi står vel på hver vår side og tar til oss de artiklene som skriver vår side av saken.

Jeg tror det sier litt at foreldrene først offisielt ble mistenkt nå, etter så lang tid. Det er vanlig å mistenke det nærmeste miljøet først, og ingen tekniske bevis har noensinne pekt på bortføring. Saken er ekstremt høyt profilert i media og omtrent hele verden ser til Portugal. Portugisisk politi og Engelsk politi jobber hånd i hånd, og det ville overrasket meg stort om man ville formelt mistenke foreldrene uten at man hadde konkrete bevis.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:48   #282
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Olympia:

Det er en forskjell. Du virker å ha bestemt deg for at de ER skyldige.

Jeg er ikke på noen side av saken. Jeg stiller spørsmålstegn. Jeg synes mange briters holdning til små barn er forkastelig og jeg stusser veldig over at en del undersøkelser ikke blir gjort før etter 4 måneder. Jeg forstår ikke at det er mulig å skjule et lik i sommervarmen i en bag og flytte det med det medieoppbudet.

Du sier de er skyldige, jeg sier IKKE at de er uskyldige, jeg stiller spørsmålstegn til fakta.

Spesielt den komplette DNA profilen fra bilen som vel bør gi svar på når hun døde og grad av forråtnelse når blodsporet ble laget.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:50   #283
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg er ikke på noen side av saken. Jeg stiller spørsmålstegn. Jeg synes mange briters holdning til små barn er forkastelig og jeg stusser veldig over at en del undersøkelser ikke blir gjort før etter 4 måneder.

Hva har den setningen jeg uthevet å gjøre med resten av avsnittet her?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:51   #284
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva har den setningen jeg uthevet å gjøre med resten av avsnittet her?

Det lurer jeg også på.

Jeg kan ikke se at "Briters holdning til barn" på noen måte har betydning verken for etterforskningen eller i formildende retning for foreldrene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:52   #285
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engelsk politi har vel langt ifra stått skulder ved skulder med portugisisk politi i denne saken. Britiske etterforskere stiller seg kritiske til flere punkter ved den taktiske etterforskningen gjort av portugisisk politi.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:57   #286
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Olympia:

Jeg er ikke på noen side av saken. Jeg stiller spørsmålstegn. Jeg synes mange briters holdning til små barn er forkastelig og jeg stusser veldig over at en del undersøkelser ikke blir gjort før etter 4 måneder. Jeg forstår ikke at det er mulig å skjule et lik i sommervarmen i en bag og flytte det med det medieoppbudet.

Du sier de er skyldige, jeg sier IKKE at de er uskyldige, jeg stiller spørsmålstegn til fakta.

Spesielt den komplette DNA profilen fra bilen som vel bør gi svar på når hun døde og grad av forråtnelse når blodsporet ble laget.

Ærlig talt, jeg har da aldri sagt de er skyldige. Jeg har gjort meg opp en mening basert på hva som har kommet frem av opplysninger de siste 4 månedene. Jeg synes det meste peker på foreldrene. Så ja, jeg tror de er skyldige. Akkurat som andre gjør seg opp en mening basert på de samme opplysningene og kommer til slutningen at de må være helt uskyldige.

Jeg ser ikke problemet.

Gammel 11-09-07, 11:04   #287
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke på noen side av saken. Jeg stiller spørsmålstegn.

Stille spørsmål gjør vi vel alle. Men vi stiller ulike spørsmål.

Jeg stiller spørsmålstegn ved hvorfor foreldrene ikke kan gi klare svar på en del av spørsmålene politiet har stilt dem. Jeg reagerer også på at de har endret sin forklaring underveis. (Blant annet om det å gi barna medikamenter). Og at de synes å ha ødelagt bevis, blant annet ved å trekke inn opptil 20 (!) forskjellige mennesker på hotellrommet etter at Madeleine forsvant - og før politiet kom til stedet. Hvis de var så sikre på kidnapping (som de var, moren kom ut og hennes første reaksjon var at "de har tatt henne") - hvorfor ikke la politiet sikre bevis? Hvorfor ringe media før man ringer politiet? Hvorfor vaske barnets kosebamse, som ellers sporhunder kunne fått lukte på?

Det blir litt for mange spørsmåltegn rundt foreldrenes atferd. Og når man vet at de fleste kidnappinger, drap og overgrep begås av noen som står offeret nær... Og når det ikke finnes tegn til innbrudd på rommet der barnet sov... Ja da blir det litt for mange tegn som peker i en retning, nemlig i retning av foreldrene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:00   #288
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det lurer jeg også på.

Jeg kan ikke se at "Briters holdning til barn" på noen måte har betydning verken for etterforskningen eller i formildende retning for foreldrene.

Hvorfor det har betydning? Jo fordi det vi ser på som rart og underlig der ofte kan være nesten helt ok.

Mye av det som det settes spørsmålstegn ved er ting mange jeg kjenner i England ikke vil reagere på normalt.

Jeg prøvde vel å si at jeg ikke ser på disse tingene som normalt selv, men at det i deres verden ikke er så unormalt.

Angående vasking av kosedyr. En snakker 3 dager etterpå. Sporhunder burde vel vært inne i bildet forlengst og dette kosedyret burde vel vært bevis.

Angående når politiet ble ringt så er vel det omstridt, og som jeg forstår så er det en noe kronglete prosedyre ved utrykning i portugal.

Gammel 11-09-07, 12:03   #289
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste i går at moren ringte Sky News før hun ringte politiet?

Gammel 11-09-07, 12:12   #290
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er vel en påstand de bestrider, men det må jo finnes en logg noe sted.

Gammel 11-09-07, 12:17   #291
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

De ringte politiet 22.50. Klokken 22.00 påstår en nabodame at hun tilbød de å ringe politiet, men da fikk hun beskjed at det var blitt ringt allerede. Det er i hvert fall det som politiet har bekreftet så langt. Det med at de ringte media før har jeg fått inntrykk av at ikke er sant.

Det som er litt interessant i denne saken er at mange rykter har vist seg å stemme likevel, eller at politiet gjør det som internettbloggere har foreslått. Det har for eksempel vært mye snakk om å lete etter barnet i kirken de har nøkkelen til, og nå skal det visst nok søkes der i dag. Det samme med en ny vei som ble bygget de dagene hun forsvant. Den skal rives opp igjen nå.

Gammel 11-09-07, 12:18   #292
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Folk i sjokk og krise gjør ofte urasjonelle ting.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:42   #293
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Dette er en grusom sak uansett. Jeg kan nesten ikke tro at foreldrene har gjort det for så å sette i gang en så stor mediablest rundt det. Men så er jo jeg så naiv at jeg ikke tenkte tanken engang ør jeg leste beskyldningene i avisen.

Er det bare jeg som stusser på hvordan det er mulig å drepe barnet sitt, fjerne liket og så dra ut og spise, kose seg og drikke vin etterpå?? Jeg kan ikke skjønne at foreldrene skal ha gjort det.

Gammel 11-09-07, 12:44   #294
Maz
Pauset

Standard

Men om de er sikker på at hun var i bilen 25 dager eller mer etter at hun var død, hvordan kan hun da ha blitt begravd under den veien som ble gravd igjen kort etter forsvinningen?

At de har drept henne og skjult henne der er jo langt mere plausibelt enn å ha skjult henne i en bag og flyttet henne etter 25 dager.

Gammel 11-09-07, 12:52   #295
Melonina
Fullverdig medlem

Melonina sin avatar

Melonina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten

Her snakker vi om turister på ferie, ikke noen som kjenner nærområdet ut og inn. Ikke noen som har visst om alle de fine små gjemmestedene siden de var barn.

Foreldrene McCann kjenner ikke naeromraadet, men det gjoer Robert Murat, den foerste som ble mistenkt i saken...

Robert Murat har bodd i Praia da Luz siden han var liten.

Melonina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:16   #296
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad for at jeg blir oppdatert ved å lese denne tråden
Fra mange synspunkt.

Jeg tror ingenting enda. Jeg tror at uansett hva som hadde blitt ettersøkt så ville det kommet frem rare ting, som sprikende forklaringer, uenigheter etc. Men samtidig så er det jo klart at noe skurrer også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:44   #297
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Dette er en grusom sak uansett. Jeg kan nesten ikke tro at foreldrene har gjort det for så å sette i gang en så stor mediablest rundt det. Men så er jo jeg så naiv at jeg ikke tenkte tanken engang før jeg leste beskyldningene i avisen.

Er det bare jeg som stusser på hvordan det er mulig å drepe barnet sitt, fjerne liket og så dra ut og spise, kose seg og drikke vin etterpå?? Jeg kan ikke skjønne at foreldrene skal ha gjort det.

Samme tenker jeg.
Men det er de samme foreldrene som går fra barna sine på hotellrommet i en halvtime av gangen. Det er de samme foreldrene som gir barna medisiner så de skal bli sløvere osv. Det er der det knirker for min del. I mine øyne er de over grensen til det akseptable allerede der....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:56   #298
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Samme tenker jeg.
Men det er de samme foreldrene som går fra barna sine på hotellrommet i en halvtime av gangen. Det er de samme foreldrene som gir barna medisiner så de skal bli sløvere osv. Det er der det knirker for min del. I mine øyne er de over grensen til det akseptable allerede der....

Jeg er helt enig med deg, men det er langt mere akseptabelt i England (ergo mine komentarer tidligere). Ikke for det som noen påpekte det er nok Nordmenn som drar fra ungene sine i syden også. Det er langt derfra til å drepe ungen og sitte og spise koselig middag med venner en time etterpå og ingen merker noe.

Gammel 11-09-07, 18:20   #299
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er helt enig med deg, men det er langt mere akseptabelt i England (ergo mine komentarer tidligere). Ikke for det som noen påpekte det er nok Nordmenn som drar fra ungene sine i syden også. Det er langt derfra til å drepe ungen og sitte og spise koselig middag med venner en time etterpå og ingen merker noe.

Nei, men om man ikke tenker scenario: Barn våkner, blir redd og sitter alene og gråter i 30 min. Hvis man mener dette er ok og i tillegg tyr til medikamenter som "barnevakt". Da mener jeg kanskje det mangler litt evner til å sette seg inn i andres situasjon. Evne til empati. Har man ikke mer empati for sitt eget barn så skurrer det voldsomt i mine ører.
Selv om du påstår at det er akseptabelt i england. Er det virkelig det?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 18:57   #300
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Nei, men om man ikke tenker scenario: Barn våkner, blir redd og sitter alene og gråter i 30 min. Hvis man mener dette er ok og i tillegg tyr til medikamenter som "barnevakt". Da mener jeg kanskje det mangler litt evner til å sette seg inn i andres situasjon. Evne til empati. Har man ikke mer empati for sitt eget barn så skurrer det voldsomt i mine ører.
Selv om du påstår at det er akseptabelt i england. Er det virkelig det?

Eller går fra barn med omgangssykeDet kan da ikke være normalen?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.