Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Egenmelding ved barns sykdom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang brukt dine egenmeldingsdager for å være hjemme med sykt barn?
Ja 19 18,63%
Nei 83 81,37%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 22:10   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egenmelding ved barns sykdom?

Nei, men nå har vi heller aldri hatt behov for mer enn 20 sykt-barn-dager i løpet av et år, så problemstillingen har aldri vært oppe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 22:30   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, men nå har vi heller aldri hatt behov for mer enn 20 sykt-barn-dager i løpet av et år, så problemstillingen har aldri vært oppe.

20 dager høres jo egentlig sykt mye ut, men vi har faktisk nesten brukt opp alt hvert år. Vi har to barn, da. En uke med vannkopper på hver blir jo ti dager bare på det. Nå hadde mine vannkopper i barselpermisjonstiden, men selv om jeg synes at mine unger er lite syke, så går mine ti dager fort på et helt år, likeså mannens.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 22:42   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

20 dager høres jo egentlig sykt mye ut, men vi har faktisk nesten brukt opp alt hvert år. Vi har to barn, da. En uke med vannkopper på hver blir jo ti dager bare på det. Nå hadde mine vannkopper i barselpermisjonstiden, men selv om jeg synes at mine unger er lite syke, så går mine ti dager fort på et helt år, likeså mannens.

Jeg skjønner godt at dagene kan gå fort altså. Jeg mente det ikke som noe hint om at det må kunne gå an å klare seg med såpass, men vi har altså (inntil videre) bare ett barnehagebarn, og hun er så godt som aldri syk, så vi har vært veldig heldige i så måte.

Vi holdt for øvrig på å gå tom det året Frøkna var ett og gikk hos dagmamma; en ting var at Frøkna selv var en del syk første året hun begynte hos dagmamma og var sammen med andre barn. Det er jo ikke så uvanlig, men i tillegg var dagmammaen syk ti dager, og da var det ikke veldig mye å gå på. Nei, takk og lov for å ha fått barnehageplass!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 23:00   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri brukt egenmelding ved barns sykdom. Jeg har heller ikke hatt behov for det. Det første året i barnehagen var LilleVenn mye syk, og da var vi litt engstelige for at de 20 dagene ikke skulle være nok, men det gikk greit. Nå har jeg en fleksibel arbeidsgiver, så jeg tror ikke at det hadde gjort noe om jeg hadde overskredet med en dag eller to. Jeg jobber jo som regel litt hjemmefra uansett, dersom jeg er hjemme med sykt barn.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 13:11   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner godt at dagene kan gå fort altså. Jeg mente det ikke som noe hint om at det må kunne gå an å klare seg med såpass, men vi har altså (inntil videre) bare ett barnehagebarn, og hun er så godt som aldri syk, så vi har vært veldig heldige i så måte.

Jeg oppfattet det slett ikke som noen kritikk, altså. Jeg mente bare å si at 20 dager egentlig ER temmelig mye, og jeg synes vel det er litt rart at vi greier å bruke dem opp hvert eneste år, selv om ungene våre er forholdsvis lite syke.

I dag er jeg forresten hjemme med spy-syk minstemann.. :urk: Det er heldigvis første sykedag etter sommerferien.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.