Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: La oss si at du ikke har barn, er single og i den alderen at du bør du få barn.
Jeg skulle akseptere at jeg ikke fikk noen barn 23 23,71%
Jeg skulle kontakte en veldig god mannlig venn og høre om vi skulle ha barn sammen. 12 12,37%
Jeg skulle ordne saken med ONS. 5 5,15%
Jeg skulle dra til utlandet og se etter lempelig mann. 1 1,03%
Jeg skulle dra til utlandet og ordne med sæddonasjon 33 34,02%
Jeg skulle adoptere 18 18,56%
Annet 5 5,15%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 15:50   #61
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Det er interessant å se hvordan vi kvinner med barn ser på dette sammenlignet med de som ikke har barn og er rundt 40. Vi som ahr barn har nok vanskeligere for å tenke oss et liv uten barn enn de som aldri har hatt det.

I tillegg er vi kvinner heldige sammenlignet med en mann som vil ha barn, men som ikke finner riktig kvinne. Han kan ikke like lett ordne det like lett med en tur til utlandet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 15:58   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi som ahr barn har nok vanskeligere for å tenke oss et liv uten barn enn de som aldri har hatt det.

Det er jo naturlig, all den tid de ikke trenger å "tenke seg det" i det hele tatt - de har jo allerede et liv uten barn. På den annen side, når det gjelder å kunne vurdere hva man selv ville ønsket i en annen situasjon enn man er i, kan det jo hende dette er lettere dersom man selv har vært i begge situasjoner. Jeg har jo f.eks. vært barnløs, og jeg har vært mor, så jeg vet litt om hvordan jeg synes begge deler er. (Litt som at eldre mennesker har vært unge, men unge har ikke vært eldre, så det er kanskje enklere å forestille seg hvordan det er å være ung enn hvordan det er å være gammel.) Jeg har, av samme grunn, større vansker med å vurdere hvordan det er å være voksen singel enn hvordan det er å være voksen barnløs.

Gammel 12-09-07, 16:00   #63
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville ikke hatt noe barn alene.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:02   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er interessant å se hvordan vi kvinner med barn ser på dette sammenlignet med de som ikke har barn og er rundt 40. Vi som ahr barn har nok vanskeligere for å tenke oss et liv uten barn enn de som aldri har hatt det.

I tillegg er vi kvinner heldige sammenlignet med en mann som vil ha barn, men som ikke finner riktig kvinne. Han kan ikke like lett ordne det like lett med en tur til utlandet.

Jeg tror det er mer enn bare det å ha eller ikke ha barn. Jeg tror også det spiller inn om man hele livet har forestilt seg barn eller ikke.

Gammel 12-09-07, 16:05   #65
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror det er mer enn bare det å ha eller ikke ha barn. Jeg tror også det spiller inn om man hele livet har forestilt seg barn eller ikke.

Sant nok. Og det du skriver Skilpadda er jeg selvsagt enig med deg om.

Jeg møtte tre venninner i går som ikke har barn, de hadde alle tenkt seg å få barn, nå er de drøyt 40. De har ikke tenkt tanken på å dra til Danmark eller lignende, det virker som om de har akseptert til tross for at det er et stort savn. Godt er vel kanskje det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:34   #66
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vanskelig å tenke seg i en slik situasjon når man allerede har barn, men det hadde nok vært mulighet for adopsjon eller danmarkstur her.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:38   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overrasket over at så mange svarer adopsjon når det faktisk pr i dag ikke er særlig mulig.

Gammel 12-09-07, 16:56   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror på en måte at dette er en beslutning man tar ganske tidlig. Jeg har aldri vært i noe langt forhold før jeg møtte mannen jeg i dag er gift med. Jeg møtte ham da jeg var 27.

Da hadde jeg allerede i flere år visst at jeg ønsket meg barn og jeg hadde en plan for hvordan dette skulle løses (altså Danmarkstur) og når det skulle skje.

Jeg har vokst opp med alenemor, så tanken virket ikke så veldig skremmende. Nå som jeg har barn skjønner jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg alene, men det var jeg lykkelig uvitende om.

Hvis ønsket om barn aldri har vært spesielt sterkt, så tror jeg kanskje at det stiller seg anderledes.

Gammel 12-09-07, 16:56   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er overrasket over at så mange svarer adopsjon når det faktisk pr i dag ikke er særlig mulig.

Sannsynligvis har ikke så mange satt seg inn i hvor praktisk mulig det er for enslige å adoptere, og har bare svart ut fra at det prinsipielt er mulig (for det er det jo).

Gammel 12-09-07, 17:34   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en homofil venninne som har et "vennskapsbarn" med en homofil mannlig venn. De deler på alt omkring barnet, men er naturligvis ikke et par. Jeg så det som en forutsetning for venne alternativet på pollen. Ikke bare å få en mann til å levere sæd, men å få en pappa som stiller opp på kjøpet
Lure noen inn i en slik situasjon, eller dra utenlands hadde jeg ikke turt eller villet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:43   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler også for å presisere, som flere før meg her, at det er praktisk talt umulig å adoptere som enslig i dag. Adopsjonsforeningene har til og med stoppet å ta imot søknader, selv om Etiopia åpner for enslig adopsjon. Det fordi de har ventelister som er kilometerlange, mens Etiopia ikke tildeler ett barn i året engang til enslige.

Selv hadde jeg nok gjort det meste for å få barn, kjenner jeg meg selv rett. Jeg er ikke nevneverdig plaget av moral på egne vegne, og kunne sikkert stjålet til meg en sædcelle her og der. Jeg synes naturligvis det er forkastelig når andre gjør det samme. :ærlig:

Dersom adopsjon hadde vært tilgjengelig for enslige ville nok det vært førstevalget mitt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:47   #72
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg er det ufattelig at noen faktisk ØNSKER seg en aleneforeldretilværelse. Barn for enhver pris liksom..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:51   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

For meg er det ufattelig at noen faktisk ØNSKER seg en aleneforeldretilværelse. Barn for enhver pris liksom..

Jeg synes i grunn ikke at det er noe mindre egoistisk å få barn når man er i et forhold.

Gammel 12-09-07, 18:04   #74
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at jeg selv har blitt mor så ser jeg at det må være vanvittig tøft. Men jeg tenkte ikke slik om det før jeg fikk barn. Jeg har her svart ut fra at jeg ikke hadde barn - og da ville jeg altså ikke visst hvor slitsomt det er.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 18:54   #75
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Jeg hadde nok tatt en Danmarkstur. Barn skulle jeg i alle fall hatt uansett. Jeg har alltid sett for meg å skulle bli mor.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 19:01   #76
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Noen syns det er langt mer positivt med barn enn med en mann og sådan er ikke en aleneforeldretilværelse noe som er hentet fra en dårlig skrekkfilm.

Gammel 12-09-07, 19:17   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg synes i grunn ikke at det er noe mindre egoistisk å få barn når man er i et forhold.

Hvor kom egoisme inn i bildet?? Jeg synes også det er vanskelig å forstå helt at noen planlegger en aleneforeldretilværelse i utgangspunktet, men det er ikke fordi jeg synes det er slemt, det er fordi jeg ikke kunne tenke meg å gjøre det selv.

Gammel 12-09-07, 19:54   #78
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært i den situasjonen - og hadde igrunnen akseptert at jeg ikke kom til å få noen barn. Tror ikke det hadde vært noe stort savn for meg heller. (altså før jeg fikk barn)

Hvis jeg likevel hadde vært bestemt på at jeg MÅTTE ha barn, så hadde jeg nok gått inn for å få slutt på singletilværelsen. Det er jo mulig å finne en mann, hvis man bare slutter å vente på "mister right" og går inn for saken. Alenemor hadde jeg aldri satset på å bli.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:39   #79
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg hadde nok "tatt meg en tur" til utlandet, eller søkt om adopsjon.

Selv har jeg to single venninner på 35+ som nå har innfunnet seg med at det ikke blir barn på dem. Litt trist, synes jeg...

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:46   #80
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Det tok mange minutter før jeg skjønte hva en ONS var.
Jeg hadde nok satset på å være fostermor, tror jeg.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.