|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: La oss si at du ikke har barn, er single og i den alderen at du bør du få barn. | |||
Jeg skulle akseptere at jeg ikke fikk noen barn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 23,71% |
Jeg skulle kontakte en veldig god mannlig venn og høre om vi skulle ha barn sammen. |
12 | 12,37% |
Jeg skulle ordne saken med ONS. |
5 | 5,15% |
Jeg skulle dra til utlandet og se etter lempelig mann. |
1 | 1,03% |
Jeg skulle dra til utlandet og ordne med sæddonasjon |
33 | 34,02% |
Jeg skulle adoptere |
18 | 18,56% |
Annet |
5 | 5,15% |
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Det er interessant å se hvordan vi kvinner med barn ser på dette sammenlignet med de som ikke har barn og er rundt 40. Vi som ahr barn har nok vanskeligere for å tenke oss et liv uten barn enn de som aldri har hatt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?
Det er jo naturlig, all den tid de ikke trenger å "tenke seg det" i det hele tatt - de har jo allerede et liv uten barn.
![]() |
#63 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg ville ikke hatt noe barn alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Absolut ateist
|
![]() |
#65 |
|
Sant nok. Og det du skriver Skilpadda er jeg selvsagt enig med deg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg er overrasket over at så mange svarer adopsjon når det faktisk pr i dag ikke er særlig mulig.
![]() |
#68 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg tror på en måte at dette er en beslutning man tar ganske tidlig. Jeg har aldri vært i noe langt forhold før jeg møtte mannen jeg i dag er gift med. Jeg møtte ham da jeg var 27.
![]() |
![]() |
#69 |
flisespikker
|
Sannsynligvis har ikke så mange satt seg inn i hvor praktisk mulig det er for enslige å adoptere, og har bare svart ut fra at det prinsipielt er mulig (for det er det jo).
![]() |
#70 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg har en homofil venninne som har et "vennskapsbarn" med en homofil mannlig venn. De deler på alt omkring barnet, men er naturligvis ikke et par. Jeg så det som en forutsetning for venne alternativet på pollen. Ikke bare å få en mann til å levere sæd, men å få en pappa som stiller opp på kjøpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg føler også for å presisere, som flere før meg her, at det er praktisk talt umulig å adoptere som enslig i dag. Adopsjonsforeningene har til og med stoppet å ta imot søknader, selv om Etiopia åpner for enslig adopsjon. Det fordi de har ventelister som er kilometerlange, mens Etiopia ikke tildeler ett barn i året engang til enslige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?For meg er det ufattelig at noen faktisk ØNSKER seg en aleneforeldretilværelse. Barn for enhver pris liksom.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes i grunn ikke at det er noe mindre egoistisk å få barn når man er i et forhold.
![]() |
![]() |
#74 |
Peppy!
|
Etter at jeg selv har blitt mor så ser jeg at det må være vanvittig tøft. Men jeg tenkte ikke slik om det før jeg fikk barn. Jeg har her svart ut fra at jeg ikke hadde barn - og da ville jeg altså ikke visst hvor slitsomt det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg hadde nok tatt en Danmarkstur. Barn skulle jeg i alle fall hatt uansett. Jeg har alltid sett for meg å skulle bli mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Absolut ateist
|
Noen syns det er langt mer positivt med barn enn med en mann og sådan er ikke en aleneforeldretilværelse noe som er hentet fra en dårlig skrekkfilm.
![]() |
#77 |
flisespikker
|
Hvor kom egoisme inn i bildet?? Jeg synes også det er vanskelig å forstå helt at noen planlegger en aleneforeldretilværelse i utgangspunktet, men det er ikke fordi jeg synes det er slemt, det er fordi jeg ikke kunne tenke meg å gjøre det selv.
![]() |
#78 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Har vært i den situasjonen - og hadde igrunnen akseptert at jeg ikke kom til å få noen barn. Tror ikke det hadde vært noe stort savn for meg heller. (altså før jeg fikk barn) |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg hadde nok "tatt meg en tur" til utlandet, eller søkt om adopsjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Det tok mange minutter før jeg skjønte hva en ONS var.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|