Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 13:07   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Ja, det drømmer jeg om, ikke i år, kanskje ikke neste år, men kanskje året etter det. Det skal være langt unna (utenfor Europa). Et sted der det er varmt, eksotisk, gjerne tropiskt, romantisk men ok for barn, rolig, avslappende, vakkert, gjerne flere øyer, lange sandstrender med turkisfarget vann (og ingen charterturister). Der kan jeg tenke meg å være en drøy uke. Deretter så kan jeg være en uke et sted der det er mer fart, der det er morsom shopping og mer uteliv (men som fortsatt er ok for barn). Alternativet er selvsagt å kunne kombinere disse og at det jeg ønsker uke 2 finnes et stykke fra uke 1 så at man kan dra dit noen kvelder eller på dagstur.

Min drømmeferie til nå i livet var i 2001. Jeg har aldri vært så avslappet etter ferie. Vi var på Raillay Beach i Thailand. Rolig, ikke noe mer å gjøre enn å bare ta det med ro, ta en dagstur med longttail boat, gå en tur, spise middag ikledd bikini med et stoffskjørt rundt livet om man ville (eller penere kledd), der det var passe mange backpackers som satt og sang rolig til en gitar på stranden på kvelden, der det var barer på stranden men enda rolig rolig og ikke minst sagolikt vakkert. Uke 2 var vi på Phuket. Jeg har vært der flere ganger men mistrives litt med alle jenter og barer og alle selgere som er så ivrige.

Men hvor kan jeg kombinere disse to tingene? Maldivene er vel for rolig? Noen med andre forslag?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:01   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

Hva med Dubai eller Oman? Det har jeg lyst til, med de samme kriteriene du stiller. Sol, strand og luksus, spennende shopping og veldig eksotisk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:17   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted

California?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:23   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva med Dubai eller Oman? Det har jeg lyst til, med de samme kriteriene du stiller. Sol, strand og luksus, spennende shopping og veldig eksotisk.

Ja, kanskje det?! Mannen har snakket om det. Men finnes det rolige steder der også, jeg kan gjerne tenke meg å bo i en bungalow (med alle fasiliteter) den ene uken (eller eventuelt hele perioden om alt det andre finnes tilgjengelig ikke langt unna).

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

California?

Får jeg roen der? Jeg har aldri vært i den delen av USA.

Gammel 12-09-07, 18:10   #5
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Du kan jo kombinere med feks en uke på Maldivene og en uke i Dubai.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 18:20   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Malaysia og Singapore! Malaysia har vakre strender, det er lite charterturister (på de rette stedene), de er flinke i engelsk og det er kort vei til Singapore med alt det har å by på!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 18:23   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Seychellene

Det drømmer jeg om, det finnes sikkert et sted man kan stoppe innom som er litt mer storbyaktig. Vet ikke helt hvor, kanskje Kairo?

Gammel 12-09-07, 18:24   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Malaysia og Singapore! Malaysia har vakre strender, det er lite charterturister (på de rette stedene), de er flinke i engelsk og det er kort vei til Singapore med alt det har å by på!

Har du noen spesielle Malaysiatips? Singapore har vi vært i flere ganger (vi har familie og venner som har bodd der = totalt 5 uker), men vi kan godt reise tilbake.

Gammel 12-09-07, 18:25   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo f.eks. ta én uke i Belize, på øyene der (Caye Culker, paradis på jord Mulig San Pedro er enda bedre for en familie), og den andre uken i Cancuun. Vi valgte Playa del Carmen, men shoppingen er nok atskillig bedre i Cancuun.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 18:26   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

California er et glimrende forslag. Der kan man oppleve ALT.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 18:30   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil gjerne til enten Australia eller Seychelles.

http://privat.bluezone.no/elvingdahl/Seychelles.htm

Gammel 12-09-07, 21:27   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cruise... Litt action ombord i båten, kanskje ta en uke på en nyyydelig karibisk øy, og shoppe i Miami.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:31   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Cruise... Litt action ombord i båten, kanskje ta en uke på en nyyydelig karibisk øy, og shoppe i Miami.

Der har vi det.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:35   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Enig. Jeg kan vel ikke akkurat påstå at jeg slappet av de to gangene jeg var der, men strender og shopping er det gode muligheter til, samt masse annet flott.
Unngå Penang og kanskje også Langkawi hvis du vil unngå turister.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:41   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har du noen spesielle Malaysiatips? Singapore har vi vært i flere ganger (vi har familie og venner som har bodd der = totalt 5 uker), men vi kan godt reise tilbake.

Nå er ikke jeg ingrid-lille, men jeg tar meg den frekkhet å svare.
Kuala Lumpur er fantastisk og etter min mening enda bedre enn Singapore. Der kan man gjøre alt mulig, kanskje bortsett fra å bade i sjøen. Det kan man til gjengjeld gjøre på Malaysias østkyst, der det kryr av små og større øyer. Her er noe for enhver smak, både for de som vil ha en bungalow og ferdig med det, og for de som vil ha mer tilrettelagte opplevelser. De store byene på østkysten er imidlertid ingenting. Verken Kuantan eller Kuala Terengganu var noe særlig, heller ikke Kota Bahru, men sistnevnte er inngangsporten til nydelige Pulau Perhentian.

På vetskysten har man Melakka, men jeg ble skuffet. Penang kan være interessant, men har en del utbygt turisme, det samme tror jeg gjelder Langkawi, men der har jeg ikke vært.

Reis gjerne inn i verdens eldste regnskog, nasjonalparken som man kommer til med buss et par timer fra Kuantan. Her kan man også overnatte.

Byen tvers over Singapore, Johor Bahru, er absolutt ingenting.

Gammel 12-09-07, 21:43   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Kristin, men østkysten har til gjengjeld noen fantastiske øyer. Tioman Island, f.eks., er kanskje det mest perfekte stedet jeg har vært.

:drømme:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:26   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Signerer Kristin, men østkysten har til gjengjeld noen fantastiske øyer. Tioman Island, f.eks., er kanskje det mest perfekte stedet jeg har vært.

:drømme:

Vi ble forlovet der... På Air Batang...

Gammel 12-09-07, 22:32   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Borneo.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:47   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oman er eksotisk og flott, men det er lite spennende shopping og heller dårlig med uteliv

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 09:45   #20
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nå er ikke jeg ingrid-lille, men jeg tar meg den frekkhet å svare.
Kuala Lumpur er fantastisk og etter min mening enda bedre enn Singapore. Der kan man gjøre alt mulig, kanskje bortsett fra å bade i sjøen. Det kan man til gjengjeld gjøre på Malaysias østkyst, der det kryr av små og større øyer. Her er noe for enhver smak, både for de som vil ha en bungalow og ferdig med det, og for de som vil ha mer tilrettelagte opplevelser. De store byene på østkysten er imidlertid ingenting. Verken Kuantan eller Kuala Terengganu var noe særlig, heller ikke Kota Bahru, men sistnevnte er inngangsporten til nydelige Pulau Perhentian.

På vetskysten har man Melakka, men jeg ble skuffet. Penang kan være interessant, men har en del utbygt turisme, det samme tror jeg gjelder Langkawi, men der har jeg ikke vært.

Reis gjerne inn i verdens eldste regnskog, nasjonalparken som man kommer til med buss et par timer fra Kuantan. Her kan man også overnatte.

Byen tvers over Singapore, Johor Bahru, er absolutt ingenting.

Du kunne vært meg, for dette var et fantastisk svar. Jeg tok meg den frihet å utheve Perhentian jeg da, for det tror jeg faktisk er mitt paradis på jord. (ett av de mange,-jeg finner disse paradisene flere steder jeg. )

Jeg synes også Tioman er flott og det geniale med Tioman er jo at det går katamaraner direkte til Singapore. Vi tok fly dit fra Kulala Lumpur om jeg husker rett, så Kuala Lumpur er jo også en mulighet om du vil ha storby. Kuala Lumpur er utrolig kul by med kontraster mellom livlige chinatown og vestlige innputt. (Jeg har vært i nest øverste etasje i twin towers :skrytepave: ) Tror det er i Kuala Lumpur de har et eget digert kjøpesenter med bare teknologi. Min eks gikk fullstendig bananas.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.