|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedJa, det drømmer jeg om, ikke i år, kanskje ikke neste år, men kanskje året etter det. Det skal være langt unna (utenfor Europa). Et sted der det er varmt, eksotisk, gjerne tropiskt, romantisk men ok for barn, rolig, avslappende, vakkert, gjerne flere øyer, lange sandstrender med turkisfarget vann (og ingen charterturister). Der kan jeg tenke meg å være en drøy uke. Deretter så kan jeg være en uke et sted der det er mer fart, der det er morsom shopping og mer uteliv (men som fortsatt er ok for barn). Alternativet er selvsagt å kunne kombinere disse og at det jeg ønsker uke 2 finnes et stykke fra uke 1 så at man kan dra dit noen kvelder eller på dagstur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedHva med Dubai eller Oman? Det har jeg lyst til, med de samme kriteriene du stiller. Sol, strand og luksus, spennende shopping og veldig eksotisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted
Ja, kanskje det?! Mannen har snakket om det. Men finnes det rolige steder der også, jeg kan gjerne tenke meg å bo i en bungalow (med alle fasiliteter) den ene uken (eller eventuelt hele perioden om alt det andre finnes tilgjengelig ikke langt unna).
Får jeg roen der? Jeg har aldri vært i den delen av USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedDu kan jo kombinere med feks en uke på Maldivene og en uke i Dubai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedMalaysia og Singapore! Malaysia har vakre strender, det er lite charterturister (på de rette stedene), de er flinke i engelsk og det er kort vei til Singapore med alt det har å by på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedSeychellene
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk sted
Har du noen spesielle Malaysiatips? Singapore har vi vært i flere ganger (vi har familie og venner som har bodd der = totalt 5 uker), men vi kan godt reise tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedDu kan jo f.eks. ta én uke i Belize, på øyene der (Caye Culker, paradis på jord
![]() |
#10 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedCalifornia er et glimrende forslag. Der kan man oppleve ALT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Come what may...
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedJeg vil gjerne til enten Australia eller Seychelles.
![]() |
#12 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedCruise... Litt action ombord i båten, kanskje ta en uke på en nyyydelig karibisk øy, og shoppe i Miami.
![]() |
![]() |
#13 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Der har vi det.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Enig. Jeg kan vel ikke akkurat påstå at jeg slappet av de to gangene jeg var der, men strender og shopping er det gode muligheter til, samt masse annet flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Nå er ikke jeg ingrid-lille, men jeg tar meg den frekkhet å svare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedSignerer Kristin, men østkysten har til gjengjeld noen fantastiske øyer. Tioman Island, f.eks., er kanskje det mest perfekte stedet jeg har vært.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ferie som inkluderer sol, avslapping men også litt shopping på eksotisk stedBorneo.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Oman er eksotisk og flott, men det er lite spennende shopping og heller dårlig med uteliv |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|