Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-06, 15:08   #1
Polkadot
Passiv

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Jeg har bestemt meg! Det blir Amerikansk Bulldog på meg. Jeg er forberedt på de negative sidene ved rasen, og selv om det er store variasjoner på individene, er det viktig å ta utgangspunkt i at det verste ligger i hunden, og at man forebygger for at dette skal få utløp.

Jeg er utrolig heldig som har kommet i kontakt med ABKN, for de har utrolig mye kunnskap om hund og AB, og de er veldig flinke til å følge opp sine medlemmer. Min venninne Hege er også veldig kunnskapsrik, og kommer også til å følge meg opp tett og gi meg gode råd på veien.

Planene mine for bruk av hunden er forresten noe forandret. Kan godt hende at jeg kommer til å trene agility etterhvert, men hunden skal være ferdig utvokst før den begynner med slik fysisk trening av den typen.
Men jeg kommer til å satse på lydighet, også vil jeg se om vi kan få den til å bruke nesen sin i søk og spor.

I helgen fikk jeg dog en veldig hyggelig oppringing fra ABKN. De kunne informere meg om at en oppdretter her i norge skulle importere en valp fra USA, men har ingen mulighet til å ha den på kennelen. De ønsket en forvert, og hadde kontaktet styret for å spørre om de kunne anbefale noen. Da hadde de hatt meg i tankene. Oppdretter har også fulgt med på innleggene mine i forumet, og hadde et godt inntrykk av meg, så de ville veldig gjerne møte meg hvis jeg var interessert i en sånn avtale.

Avtalen går ut på at hunden står i mitt navn, men at de skal ha to valpekull på tispa. Jeg får hunden gratis, men står for alle utgifter som veterinær, mat og alt som vanligvis tilfaller en hundeeier. Jeg har sagt meg interessert, men det gjenstår å møte menneskene og få alle detaljer i en kontrakt. Jeg skal jo tross alt samarbeide med dem i minst 6 år, så det er viktig at kjemien mellom oss stemmer, og at kontrakten er så skreddersydd at det ikke er rom for diskusjon eller misforståelser.

Men jeg har foreløpig en god magefølelse, så til helgen skal jeg altså til oppdretter for å møte en haug med nye AB'er og diskutere hund

Jeg virkelig håper at vi kommer overens og til enighet. Ikke bare pga at jeg får hunden gratis, men også for å få tett samarbeid og oppfølging fra enda fler som har god greie på denne rasen.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.