|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#521 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vognmafiaen
Kanskje Tutta egentlig mente "røde" som i politisk røde?
![]() |
#522 |
Passiv
|
Jeg må få lov til å skrive at jeg synes det er få som går under kategorien rødstrømpe her inne. Det er mitt bilde av Fpere. Det ble tydeligere for meg etter valgmålingen her inne. Vi legger tydeligvis forskjellig mening i ordet rødstrømpe. |
![]() |
![]() |
#523 |
Passiv
|
Jepp, det var det tutta mente.
Har en følelse av at jeg har en annen definisjon på rødstrømpe. |
![]() |
![]() |
#524 |
Glamorøs
|
Aha, men det er faktisk noe helt annet. Når et ord betyr noe så kan man ikke bare velge å legge noe helt annet i ordet enn det det faktisk betyr. Rødstrømpe betyr nemlig feminist og ordet har sitt opphav i en dansk kvinneforening som igjen tok navnet sitt fra en amerikansk.
![]() |
#525 |
flisespikker
|
"Rødstrømpe" betyr mer eller mindre det samme som "feminist", som Glitter påpeker. Og jeg skulle mene man kan være feminist og tilhøre de fleste norske partiene (selv om det sannsynligvis er færre selverklærte rødstrømper i f.eks. FrP og KrF enn i de sosialistiske partiene, så er det da ingen lov som sier at det er ingen).
![]() |
#526 |
Bedreviter
|
Åpenbart, og siden Glitter og Skilpadda allerede har opplyst deg om hva ordet betyr, så kan jeg nå opplyse deg om at FP har en temmelig høy andel feminister og rødstrømper – og mange av dem stemmer for eksempel venstre. De to har ikke noe med hverandre å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
kamerat
|
![]() Sv: VognmafiaenJeg synes det der øko-PK-imaget til FP er litt komisk og mer enn litt misvisende, jeg. Jeg synes fellestrekket i mye større grad er sterke og stort sett reflekterte meninger, stor vilje til å greie ut om disse i det vide og det brede, en skvær, åpen stil og masse humor. Akkurat hva meningene er, varierer i ganske stor grad, synes jeg. Men å være feminist/rødstrømpe er vel en nokså naturlig konsekvens av en sånn personlighetstype og stil hos kvinner.
![]() |
#528 |
Glamorøs
|
Også er det jo ikke vi selv som har definert oss sånn, som en helhet. Det har mer eller mindre sure snuter på andre forum gjort.
![]() |
#530 |
Passiv
|
Takk for definisjonen. |
![]() |
![]() |
#531 |
Introvert optimist
|
Så lenge du husker i samtaler med andre hva alle andre legger i begrepet, sånn at det ikke blir misforståelser er det jo ingen som kan nekte deg det.
![]() |
#533 |
Ekvilist
|
Og i mine øyne er en slem person snill.
![]() |
#534 |
Ekvilist
|
![]() Sv: VognmafiaenDet var ikke meningen å være frekk altså tutta, men jeg synes det er så snodig når folk ønsker å bidra til fortsatt "god-dag-mann-økseskaft" framfor å ta til seg ny læring. Det blir litt som med snill smileyen. "Nei, jeg VIL bruke den som en snill en - selv om flesteparten sier at de oppfatter den som slem og nedlatende."
![]() |
#536 |
Passiv
|
Er det ikke deilig å ha sin egen definisjon på enkelte ting |
![]() |
![]() |
#537 |
|
vof-supportere aner jeg ingenting om, men det er ihvertfall om ikke annet upraktisk å ha en helt annen definisjon på ord enn det de egentlig betyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Passiv
|
Ser hva du sier,men tror og mener fortsatt at min omgangskrets har en gjengsoppfatning av definisjonen på en rødstrømpe. |
![]() |
![]() |
Emneord |
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter |
|
|