Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ville du forsynt deg av en blå kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-07, 20:12   #61
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du forsynt deg av en blå kake?

Den så snadder ut.

Gammel 16-09-07, 20:16   #62
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Takk, takk!
Det beste komplimentet kom egentlig i dag tidlig, da jeg skulle hente formen på kjøkkenet (hotell). En av servitørene fra kvelden før, en ung gutt, innrømmet å ha smugsmakt på kaken og sa at det var den beste kaken han hadde spist noen gang.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:40   #63
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så god ut!

Men det er noe med at den er mer lilla enn blå tror jeg. Blått appelerer ikke til meg, rett og slett. (sorry Iset! - men jeg har full tro på deg og dine kakekunnskaper altså - det beviser jo kaketråden din)

Gammel 16-09-07, 20:44   #64
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg fikk veldig mye skryt for både utseendet og smaken på min kake (selv om den var halvspist og herpa da bildet her i tråden ble tatt), for tenk! Krese-ræv.

Ja du er jo kjempeflink med kaker, men jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket over at du av alle (du som er så flink med sunt kosthold) lagde en slik kake til din datters ettårsdag. Mine fikk sin egen gulgrotkake bakt spesielt til dem av spelt og uten sukker. Turkis konditorfarge var ikke aktuelt kan man si.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Den så god ut!

Men det er noe med at den er mer lilla enn blå tror jeg.

Enig! Den så digg ut... og slettes ikke syntetisk!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:36   #65
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Den ostekaka så kjempegod og ganske stilig ut. Tror jeg må stjele ideen til en annen gang.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:42   #66
mamsi
Nybegynner

mamsi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, jeg hadde tatt en bit, selv om kaken er blå
Eeeelsker kaker....

Gammel 16-09-07, 21:44   #67
Løvinne
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Løvinne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde spist kaka jeg også selv om den var blå.

Løvinne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:45   #68
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville jo vært nødt til å smake den. Lekker kake!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:13   #69
bitte lille my
Fullverdig medlem

bitte lille my sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den så veldig god ut. Hadde nok forsynt meg to ganger jeg da.

Gammel 16-09-07, 22:46   #70
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Den såg fantastisk god ut.

Eg synes definitivt at ostekaker blir best med gelélokk

Eg er glad i blått og glad i blåbær.
Oppskrift?

Gammel 16-09-07, 22:50   #71
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde definitivt ikke forsynt meg av blå kake. Jeg spiser ikke blå ting, unntatt rene blåbær tror jeg. Hvertfall ikke noe blått godteri og andre ting som egentlig ikke skal være blått.

Blå drinker derimot.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:51   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja du er jo kjempeflink med kaker, men jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket over at du av alle (du som er så flink med sunt kosthold) lagde en slik kake til din datters ettårsdag. Mine fikk sin egen gulgrotkake bakt spesielt til dem av spelt og uten sukker. Turkis konditorfarge var ikke aktuelt kan man si.

Hæ? Hvorfor det? Hun ble ett år, hun spiste den da ikke selv? Hun var ikke interessert i noen av kakene engang. Jeg serverte bla. speltvafler i tillegg. Men jeg er ikke hysterisk selv om jeg passer på kostholdet? Jeg har hele tiden passet på at vi slapper av og spiser helt normalt i selskaper og lever sunt i hverdager. Men jeg serverer alltid minst ett sunt alternativ til alt godteriet og kakene i selskapene jeg står for selv.

Gammel 16-09-07, 22:51   #73
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Den ville jeg også spist ja...så skikkelig god ut

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:52   #74
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjempefin.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:54   #75
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Hæ? Hvorfor det? Hun ble ett år, hun spiste den da ikke selv? Hun var ikke interessert i noen av kakene engang. Jeg serverte bla. speltvafler i tillegg. Men jeg er ikke hysterisk selv om jeg passer på kostholdet? Jeg har hele tiden passet på at vi slapper av og spiser helt normalt i selskaper og lever sunt i hverdager.

Det var ikke ment som kritikk... du er jo så bevisst på kosthold (og har jobbet på helsekost) og jeg tenkte at bursdagsbarnet spiste kake. Det gjorde mine men da som jeg beskrev over.

Mulig jeg er noe hysterisk ... men i så fall er jeg lykkelig som hysterisk .

Gammel 16-09-07, 22:55   #76
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg så for meg en litt annen blåfarge. Den kaka så veldig god ut fordi man kan se blåbærene. (ikke at jeg liker ostekake da, men sånn ellers) Det er jo sånne kaker man ser i butikken bare med bringebær og jordbær på toppen.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:59   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke ment som kritikk... du er jo så bevisst på kosthold (og har jobbet på helsekost) og jeg tenkte at bursdagsbarnet spiste kake. Det gjorde mine men da som jeg beskrev over.

Mulig jeg er noe hysterisk ... men i så fall er jeg lykkelig som hysterisk .

Hehe jeg skjønner deg godt. Men du så jo ikke det andre jeg serverte. Bursdagsbarnet spiste ikke noe av den bursdagskaken, men hun hadde nok fått smake en ørliten bit om hun absolutt ville, jeg tror ikke hun hadde tatt noe som helst skade av 1 ts med turkis kremkake, egentlig. Ikke når vi lever sunt 95 % av tiden uansett. Men jeg oppfordret henne selvsagt ikke til å smake, og heldigvis var hun mer opptatt av gavene sine (og papiret) enn noe av maten. I bursdager nå serverer jeg helt vanlige kaker, men også sunne alternativer som fruktsalat med vaniljekesam eller lignende, og de får skikkelig mat først. Tenkte jeg skulle lage spelt-pizzasnurrer med fargerik salat til denne gangen (barneselskap om en måned her).

Gammel 16-09-07, 23:03   #78
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Hehe jeg skjønner deg godt. Men du så jo ikke det andre jeg serverte. Bursdagsbarnet spiste ikke noe av den bursdagskaken, men hun hadde nok fått smake en ørliten bit om hun absolutt ville, jeg tror ikke hun hadde tatt noe som helst skade av 1 ts med turkis kremkake, egentlig. Ikke når vi lever sunt 95 % av tiden uansett. Men jeg oppfordret henne selvsagt ikke til å smake, og heldigvis var hun mer opptatt av gavene sine (og papiret) enn noe av maten. I bursdager nå serverer jeg helt vanlige kaker, men også sunne alternativer som fruktsalat med vaniljekesam eller lignende, og de får skikkelig mat først. Tenkte jeg skulle lage spelt-pizzasnurrer med fargerik salat til denne gangen (barneselskap om en måned her).

Ja vi har også fireårsdag på trappene (du husker kanskje ikke at jeg var i septemberklubben da du var i oktoberklubben). I år blir det vanlige kaker med pølser først. Tror kanskje jeg dropper speltkakene også (hittil har kakene vært lagd av spelt og fruktose mm)

Gammel 16-09-07, 23:03   #79
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Siden vi er inne på det
Noen ideer om hvilken kake jeg kan lage i cacas krone form til ett års bursdag, som ikke er så skikkelig usunn..? Virket som om du hadde litt peiling

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:07   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja vi har også fireårsdag på trappene (du husker kanskje ikke at jeg var i septemberklubben da du var i oktoberklubben). I år blir det vanlige kaker med pølser først. Tror kanskje jeg dropper speltkakene også (hittil har kakene vært lagd av spelt og fruktose mm)

Jaa stemmer! Men jeg var i novemberklubben da, selv om jeg fødte i oktober. Fikk henne 6 uker for tidlig.

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Siden vi er inne på det
Noen ideer om hvilken kake jeg kan lage i cacas krone form til ett års bursdag, som ikke er så skikkelig usunn..? Virket som om du hadde litt peiling

Tja, tror kanskje Nooria er litt mer dreven på selve kakene, så hun har kanskje noen tips? Jeg baker eplekaker og muffins med fruktose og spelt, det går helt fint, men noe større enn det har jeg vel ikke prøvd meg på med hell. Vafler med spelt og fruktose går jo greit, og så lager jeg skinkesnurrer osv med spelt. Er blitt litt skeptisk til fruktose også i det siste, så jeg foretrekker å bruke mørkt Muscovadosukker, men har ikke prøvd det i annet enn desserter og cookies til nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.