|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hvilken dress er best? | |||
| Ticket to Heaven |
|
12 | 20,69% |
| Helly Hansen |
|
8 | 13,79% |
| ReimaTec |
|
16 | 27,59% |
| Lindex |
|
1 | 1,72% |
| Troll |
|
12 | 20,69% |
| Reflex |
|
2 | 3,45% |
| H&M |
|
0 | 0% |
| P o P |
|
0 | 0% |
| Coop Friends |
|
0 | 0% |
| Annen (spesifisér i tråden) |
|
7 | 12,07% |
| Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Vintersesongen står for døren, i denne delen av landet betyr det sjelden ekstreme temperaturer og voldsomme snømengder, men det kan være surt og bart. De ulike testene i diverse blader synes jeg fokuserer altfor mye på slitestyrke og vanntetthet, hva med brukervennlighet og komfort? Hvilken dress er best når det gjelder barnas komfort og slitestyrke? Vi har brukt ReimeTec et par år, men de går det fort hull på når det ikke er snø.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Jeg sverger til Ticket To Heaven pga slitestyrke, samt god bevegelighet osv. |
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Vi har veldig god erfaring med helly hansen sin hellytech dress. Den er mye mer slitesterk enn f.eks reima. Den er god og varm, vanntett, lett å kle på, og sitter godt på (har god fasong). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Forrige sesong prøvde vi Ticket to Heaven og var veldig fornøyd, blir nok det i år også. Troll er for tungvindt for lillemor å ha på selv og Reima Tec blir våt eller det blir hull som du sier (på babyshop sa de vel mer eller mindre at Reima Tec er mest egnet til mer snøføre og ikke den type vintere som vi nå ser ut til å ha fått i Oslo). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Jeg har brukt Reima Tec på Oliver frem til forrige sesong
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Vi er fornøyde med Legodressen til frøkna vi. |
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Jeg er litt fristet til å si Troll til treåringer, Ticket til femåringer. Ticket er veldig bra, men på små barn kan de bli litt klumpete synes jeg. Vi hadde Troll til datteren vår den vinteren hun var 2 - 2 1/2, og hun hadde på seg dressen i to omganger, først ulldress, så parkdress. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?
Har kjøpt denne for denne sesongen - og er storfornøyd etter noen prøverunder hjemme. Men, den er stor i størrelsen! Har hatt Troll tidligere, og var veldig fornøyd med den også.
|
|
|
#9 |
|
snur
|
Samme her
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Jeg er fantastisk fornøyd med Trolldressene.
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Vi har kjøpt Reimatec, men hadde jeg ikke fått den på tilbud så hadde det blitt Ticket.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Lillebror har helbrun med turkis fòr og storebror har marineblå. Storfornøyd. I tillegg kjøpte vi en brukt T2H dress i fjor vinter som vi skulle ha i tillegg til ReimaTec dressen hans, men byttet fort ut den med ekstradressen ja, for den var mye bedre. Og den var da brukt av et barn en sesong, i tillegg til at Krølle har brukt den nesten en sesong nå, og lillebror kan fint arve den. Omtrent like fin enda. |
|
|
|
#13 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Jeg er veldig fornøyd med Bjørn Dælie dressen til guttene.
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Vi har sverget til ReimaTec og vært fornøyde. I fjor fikk storesøster sin første Ticketdress, og den var mye mer slitesterk, særlig slik de leker i hennes alder. Så i år får begge to Ticketdresser. Det jeg liker med ReimaTec til de små er polstringen i baken og ballongfasongen. Men jeg er ikke i tvil om at begge disse merkene er gode dresser, og akk så dyre. (Lett å få solgt brukt da |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Ser ut til at vi må teste Ticket i år, ja.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Reima Buller&Bång. Slitesterk som bare det, og varm nok. Den er ikke vanntett, så på regnværsdager/slapsedager trekker vi regntøy utenpå. |
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Vi har stort sett alltid hatt ganske rimlige dresser. I fjor hadde knøtt en fra en sportsbutikk og jeg aner ikke merke. I år har jeg kjøpt KapAhl til de to minste guttene våre. Lillemann hadde den i fjor og var aldri kald eller spesielt våt. Han går i naturbarnehage og er mye ute. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvilken høst/vinterdress er best for 3-5-åringer?Men Reimatec tåler mer vann enn feks Troll?
|
![]() |
|
|