|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilsete etter påkjørselJa, vi ble påkjørt bakfra i dag da vi skulle hjem! Vi hadde heldigvis ikke stor fart, men smellet var kraftig nok og jeg ble skikkelig redd siden snuppa satt i baksetet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Utenlands
Sv: Bilsete etter påkjørselTakk for svar. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilsete etter påkjørselUavhengig av hvor stor smellen er så skal setet byttes ut (dvs. vi gjorde ikke det den gangen vi skle inn i en lyktestolpe og vi knapt merket smellen). Dette har stått i papirene til alle de setene vi har hatt. Vi har fått igjen et sete på forsikringen, men det var en laaang prossess, med telefoner til leverandør osv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselMener å ha hørt at om det er smell i over 30km/t, så skal barnesetet byttes.
|
|
|
#6 |
|
Utenlands
Sv: Bilsete etter påkjørselAkkurat ja. Ja, da er det vel bare å kjøpe nytt da. Ergerlig ettersom det bare er to uker gammelt, men klart snuppa skal sitte skikkelig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Utenlands
Sv: Bilsete etter påkjørsel
Jeg vet faktisk ikke hvor fort jeg kjørte, men det var ikke fort. Vi sto i kø og hadde akkurat begynt å kjøre igjen da det smalt. Men smellen var stor nok til at jeg føler meg uvel. Jeg har fått vondt i bekken og rygg samt at jeg har vært svimmel i ettermiddag. Tar snuppa med til legen i morgen når jeg skal sjekkes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselDet hadde jeg byttet ut ja.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bilsete etter påkjørselHvis det er skader på bilen som forsikringsselskapet skal dekke, så er det i alle fall ikke noe å lure på, da bytter dere stolen i samme slengen. Den dekkes av forsikringen.
Du kan også skrive en e-post til Trygg Trafikk og spørre om å få en bekreftelse på dette som du kan gi til forsikringsselskapet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselDet var det en dame som gjorde på NM i går, TT sa at etter en kollisjon med høyere fart enn 20 km/h så skulle sete byttes. Jeg ville også bedt om en bekreftelse fra TT ja,
|
|
|
#11 |
|
Utenlands
Sv: Bilsete etter påkjørselTakk for tips om trygg trafikk, men spørs om mitt nederlandske forsikringsselskap tar hensyn til det. Prøver å finne noe tilsvarende informasjon på nederlandsk. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselHER er uansett en tråd om hvilke anbefalinger som gjelder ved kollisjon.
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Kanskje Trygg Trafikk kan hjelpe deg med det? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselHva med å kontakte leverandøren og produsent av barnesetet? De må jo vite dette |
|
|
|
|
|
#15 |
|
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselHvilket sete har du?
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Bilsete etter påkjørselGjelder de samme reglene om utbytting dersom barnesetet ikke er i bruk under påkjørselen? |
|
|
|
#19 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete etter påkjørselJeg har surfet litt på Veilig Verkeer Nederland, og fant dette:
|
|
|
#20 |
|
Utenlands
Tusen takk for hjelpen |
|
|