Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

3666 barn fikk sovemedisin ... (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 16:38   #11
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)

Jeg stusser litt over at man slenger Melatonin i samme bås som f.eks. Vallergan. Hvordan ville statistikken sett ut om man skilte ut Melatoninen?

Melatonin er noe vi alle danner i kroppen, men en del mennesker danner for lite av det. Altså selges det på registreringsfritak og brukes fast dersom spesialist skriver det ut. På min sønns skjema står det med begrunnelsen "søvnvansker på grunn av hjerneorganisk dysfunksjon". Når sønnen min får Melatonin får han altså normale nivåer i kroppen slik som andre har fra naturens side. På samme måte som jeg ville ha gitt ham vitamintilskudd dersom det viste seg at han hadde et underskudd på det.

Melatonin selges forøvrig over disk som helsekost i andre land.

Det å gi et barn med f.eks. ADHD og store søvnvansker Melatonin fast (og på grunn av god og regelmessig oppfølging også hyppige resepter fremfor store kvanta per resept) blir noe helt annet enn å gi Imovane, Vallergan osv.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.