|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Eg kunne aldri vore surogatmor, nei.
![]() |
#103 |
By the Sea
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Fysisk skulle jeg taklet det.
![]() |
#104 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, hadde aldri klart å gi i fra meg barnet etter fødselen....
![]() |
#105 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg kan ikke tenke meg å være surrogatmor. Jeg hadde ikke et spesielt lett svangerskap og fødselen var mindre hyggelig. I tillegg hadde det vært svært vanskelig for meg å gi bort barnet etterpå.
![]() |
#107 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei det kunne jeg ikke, og det av to grunner. Jeg er ikke en person som trivdes med svangerskapet, jeg var syk, jeg følte meg syk og jeg syntes synd på meg selv i 9 mnd |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Orker knapt tanken på en graviditet til, og hvis jeg skulle orke det, måtte det i hvert fall vært for mitt eget barn. Tror heller ikke jeg ville være i stand til å ha et avhendelig forhold til et barn som lever i min kropp.
![]() |
#109 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det tror jeg at jeg ikke kunne tenkt meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Hadde jeg vært yngre så kanskje - hvis det var helt spesielle omstendigheter (nær familie f.eks). Men bare kanskje, måtte nok gått mange runder med meg selv først. |
![]() |
![]() |
#111 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, så plaget som jeg er under svangerskapet, og så vondt som jeg synes det er å føde, så duger ikke jeg til surrogatmor.
![]() |
#112 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Samme her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, jeg tror jeg ville klart det. Men ikke med mitt egg selvsagt og det måtte være noen kjente. Veldig godt kjente.. Og mye betaling
![]() |
#114 |
Absolut ateist
|
Motsier du ikke deg selv litt nå? Det kan være steike dyrt med surrogatprosessen. Opp mot en million kroner om man reiser til USA. Ville du virkelig ruinert noen du kjenner godt og jeg antar, bryr deg om, for å gi de et barn? Dette er selvsagt et hypotetisk spørsmål, men jeg syns den setningen du kom med der er ganske selvmotsigende.
![]() |
#115 |
Kidding, right?
|
Tenkte det samme!
![]() |
![]() |
#116 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nix. Ikke får jeg til å bli gravid, og ikke kan jeg føde normalt. Ut over det ville jeg faktisk heller foreslå adopsjon framfor å bruke surrogatmor. Men det er jo selvfølgelig dem som ikke får lov til å adoptere. Og i forhold til dem bør man jo spørre seg om årsaken til at de ikke får adoptere. Er jeg kjiip nå? Nei, jeg er ikke mot at homofile skal få adoptere, men på generell basis mener jeg ikke at adopsjon er en menneskerett. Og heller ikke at det å få barn på andre vis er en menneskerett.
![]() |
#117 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det kunne jeg aldri gjort, ikke for noen. Å gi fra meg et barn som jeg har båret i mange måndter hadde jeg aldri greid.
![]() |
#118 |
Bedreviter
|
Den tankegangen skjønner jeg ikke helt: at det skal være utenkelig å ta seg betalt for en slik enorm jobb hvis man gjør den for noen man kjenner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?300 000 i tapt lønn? Her til lands taper man ikke lønn. Ikke spesielt mye, hvertfall. Det er EN ting å få betalt for faktiske utgifter/faktiske tap av penger man har. Det er en helt annen ting å få betalt 2-300 000 for selve tjenesten. I surrogatverdenen så kommer utgifter til ting og tang som gravideklær, vaskehjelp osv UTENOM basisfee'en, som gjerne er 20 000 dollar.
![]() |
#120 |
Bedreviter
|
Selvsagt kan man tape lønn i forhold til tapt lønnsopprykk, tapt stillingsopprykk, tapt bonus og hva har du, når man lager barn. Det er da en ganske allment kjent sak. Selv når man "bare" går gravid og ikke har vanlig fødselspermisjon etterpå, er den muligheten absolutt til stede, særlig hvis man er sykemeldt store deler av svangerskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|