Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Motsier du ikke deg selv litt nå? Det kan være steike dyrt med surrogatprosessen. Opp mot en million kroner om man reiser til USA. Ville du virkelig ruinert noen du kjenner godt og jeg antar, bryr deg om, for å gi de et barn? Dette er selvsagt et hypotetisk spørsmål, men jeg syns den setningen du kom med der er ganske selvmotsigende.
Niks. Hvis man da skulle komme til det punktet at kun et "ekte" genetisk barn vil være godt nok, framfor adopsjon så ville jeg krevd betalt for det. Hva er godt betalt? Jeg vet ikke.. Å adoptere kan koste borti mot 100 tusen i norge. Uvesentlig hva de betaler i USA siden jeg ikke bor der.
Dessuten kan man ikke bruke penger man ikke har, dermed anser jeg faren for å ruinere noen for heller liten. Hvis i så fall noen ville ønsket å ruinere seg for å få et barn, ville jeg sagt nei. Jeg er født med hodet, og kan bruke det.
Så jeg hadde ikke gjort det gratis nei.
Og etter å ha lest noen av argumentene så skjønner jeg at det kan gjøre det vondt verre at jeg faktisk kjenner personene og vil kanskje ha et forhold til barnet etterpå. Derfor priser jeg meg enn lykkelig at dette er rent hypotetisk, og vil egentlig ikke si så mye om hva jeg omsider hadde valgt om jeg hadde kommet i den situasjonen.