Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Apropos underforaene og nick

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 00:40   #61
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Apropos underforaene og nick

Noen av de synes jeg fint kan få bli stående...
Slik som skilpadda og Madam Mim har jo liksom gjort seg bemerket, så ikke rart at de har hver sin underfora (eller hva det heter :grønn: )

Men jeg vet ikke hvem halvparten er...og det er litt sært...synes jeg... ikke at ikke jeg vet hvem de er, men at de ikke er aktive (som dere nå har diskutert en stund )

Men for de som er aktive, for all del, de må jo bare bli "sittende" , det er koselig! Men da bør de være der såpass at hvis man går inn på forumet deres, så finner man de der ianne av og til iallfall..

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 08:23   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg ikke at jeg ser Karl Johan spasere så mye på Karl Johan, eller Olaf Rye så mye på Olaf Ryes plass.

(uten sammenligning forøvrig. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 08:30   #63
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå synes jeg ikke at jeg ser Karl Johan spasere så mye på Karl Johan, eller Olaf Rye så mye på Olaf Ryes plass.

Gode poeng.

Gammel 19-09-07, 10:51   #64
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det hadde i grunnen tatt seg ut.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:59   #65
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det hadde i grunnen tatt seg ut.

Godt poeng det også.

Gammel 19-09-07, 11:17   #66
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at dette engasjerer meg bare akkurat nok til å svare i denne tråden. :forumjunkie:
Jeg trykker alltid på uleste innlegg og hva underforaene heter er helt irrelevant for meg.

Gammel 19-09-07, 13:52   #67
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo fortsatt litt ny, og har tenkt fra første stund at de forumene som hadde nick ble startet etter at disse nickene var først ute med å lufte tanken om et slikt forum. Det er omtrent sånn, ja?

Å forlange at Teofelia skal gå konstant gravid blir litt voldsomt, syns jeg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:53   #68
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Skikkelig godt poeng

Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:54   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo fortsatt litt ny, og har tenkt fra første stund at de forumene som hadde nick ble startet etter at disse nickene var først ute med å lufte tanken om et slikt forum. Det er omtrent sånn, ja?

Jupp. Ganske akkurat sånn var det. I yr glede over å få være med på å utforme vårt helt eget forum.

Nei, det synes jeg da virkelig man bør kunne forlange. Jeg er jo for eksempel flisespikker på heltid, påstår du at det er noe mindre slitsomt? :svett:

Gammel 19-09-07, 13:56   #70
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I yr glede over å få være med på å utforme vårt helt eget forum.

Det hørtes da fryktelig rart og helt feil ut. "Vårt helt egne forum" høres mer grammatikalsk riktig ut, men ganske rart det også.

Gammel 19-09-07, 13:59   #71
Frantzen
Passiv

Standard

Det hørtes da fryktelig rart og helt feil ut. "Vårt helt egne forum" høres mer grammatikalsk riktig ut, men ganske rart det også.

Vårt helt eget hørtes minst rart ut :graderer:

Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:01   #72
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp. Ganske akkurat sånn var det. I yr glede over å få være med på å utforme vårt helt eget forum.

Ah. Men da er det jo *historie*, og det må jo bevares. Folk finner jo fram i dag, så kan ikke være så veldig forvirrende.

Sitat:

Jeg er jo for eksempel flisespikker på heltid, påstår du at det er noe mindre slitsomt? :svett:

Nei, jeg har jo tenkt mang en gang at det må være slitsomt å være skrudd sammen slik. :dukke:

Sitat:

Ja, se der. Du har det ikke lett.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:04   #73
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Vårt helt eget hørtes minst rart ut :graderer:

Nei, jeg mener det må bli "vårt helt egne forum". Du kan ikke si "min helt egen hund", da kan du ikke si "vårt helt eget forum" heller. Det må være bestemt form (egne) i begge tilfeller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:10   #74
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg mener det må bli "vårt helt egne forum". Du kan ikke si "min helt egen hund", da kan du ikke si "vårt helt eget forum" heller. Det må være bestemt form (egne) i begge tilfeller.

Høres klokt og riktig ut, men jeg har nå prøvd å bruke formuleringen om andre intetkjønn-substantiver. Blir rart på alt sammen, syns jeg.
Men så kunne jeg fint ha sagt min helt egen hund også :lærer:

Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:19   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg kjenner at det må være forskjell på "egen" og "helt egen" her (for det heter jo helt klart "min egen hund" og "vårt eget forum"), men jeg greier ikke å se/si hva forskjellen er. Hjelp?

Gammel 19-09-07, 14:21   #76
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Et helt eget hus. Vårt helt egne hus.
Blir ikke det riktig?

Gammel 19-09-07, 14:22   #77
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok helt som utløser bestemt form her, ja.

Gammel 19-09-07, 14:24   #78
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Et helt eget hus. Vårt helt egne hus.
Blir ikke det riktig?

Jo. Forskjellen på disse er at den siste har et eiendomspronomen først, mens den første har ubestemt artikkel. Ubestemt artikkel gir naturligvis ubestemt form av eget, mens eiendomspronomen gir bestemt form, men tydeligvis bare(?) når helt er involvert.

Gammel 19-09-07, 14:24   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg kjenner at det må være forskjell på "egen" og "helt egen" her (for det heter jo helt klart "min egen hund" og "vårt eget forum"), men jeg greier ikke å se/si hva forskjellen er. Hjelp?

Når jeg tenker meg om, er kanskje forskjellen ikke mellom "egen" og "helt egen", men mellom "min egen" og "egen". "Min egen" blir ikke bøyd når det står samlet som en enhet - "min røde bil", heter det, men "min egen bil" med "egen" i ubestemt form. "Helt egen" blir derimot bøyd som et vanlig adjektiv - "min røde bil" og "min helt egne bil". Stemmer det?

Gammel 19-09-07, 14:25   #80
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker ikke så mye om det. Nykommere får kanskje inntrykk av et litt mer internt forum og ikke et generelt foreldreforum, men det gjør kanskje ikke noe.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.