|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneJeg har stor forståelse for at du ønsker å si nei. Selv liker jeg ikke å skuffe noen med nei, og man skal jo dele de goder man har (en god leveregel synes jeg), men du nevner flere grunner god nok til å si nei. Du henter deg jo også veldig greit i land ved å henvise til ting som ikke er EU godkjent og at du er redd ansvaret det kunne måtte medføre. Sist redigert av Nooria : 19-09-07 kl 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
lykkelig
|
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboerene
Godt argument, men gemalen har lydisolert både gulvene oppe og hele taket hos oss, så vi hører ingenting fra de oppe i det hele tatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Og nå får dere testet hvor godt gemalen har lydisolert med en drøss unger løpende rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
lykkelig
|
Hehe, ja det får vi. Det egentlig ganske bra testet allerede etter ett uttall fester |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Skrekkøgle
|
Er det noe utleier egentlig kan si noe på? Selv om utleier bor i huset, mener jeg... Det er jo enhver sin private sak hva man jobber med, så lenge det ikke er noe ulovlig, som feks bordell...
![]() |
#27 |
Stadig underveis
Det er forskjell på å leie ut et areale til boligformål og næringsdrivt |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneJeg er kjip, og ville nok sagt nei. Med leieboere i huset får man andre mennesker oppå seg nok som det er. Når dere i utgangspunktet ikke ønsket å la dem benytte hagen var det vel sikkert for å avgrense dere litt fra dem. Jeg hadde i hvert fall følt det invaderende med leieboere, unger og dagbarnunger i min hage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Skrekkøgle
|
Så om mannen min fikser PCer hjemme, kan huseieren si nei?
![]() |
#31 |
Stadig underveis
Synes ikke du det er litt forskjell på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneNæringsvirksomhet som næringsvirksomhet. Jeg ser liksom ikke problemet med å ha en dagmamma i samme hus. Husverten vår sin kone lærer halve nabolaget Koranen utenat her, og det er ett evig renn av unger her fra klokka tre til klokka åtte. Hadde ikke brydd meg mindre, liksom.
![]() |
#34 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneJeg ville sjekket dette ift. ansvar i alle fall, men utover det ville nok jeg sagt ja jeg, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneJeg ville ikke sagt at hagen var fri for bruk til enhver tid, aldri i verden, men hadde jeg jobbet ute hver dag, hadde jeg sagt at hun kunne bruke hagen engang i blant, ved å sende en SMS kvelden før, eller noe. Hun spurte om det var greit å ha dagmammabarn der, og det var det jo?, så da er det sikkert hyggelig for henne å få være "hjemme" evnt én dag i uken, eller noe. Du må selvsagt gi beskjed om spesielle hensyn hun må ta iforhold til hagen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Viser tenner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Leser
|
Ja, i teorien. Hvis jeg knekker et ben på jobben er det jobben som skal betale. knekker jeg et ben hjemme så er det jeg som privatperson som ordner det. For større firma er det en issue med forsikring og hjemmekontor. (For mindre firmaer later man bare som om man var hjemme og ikke jobbet.)
![]() |
#39 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneJeg hadde også sagt nei til både dagmammadrift og hagebruk. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun tror det skal være greit nå, når det sto i kontrakten at dere ikke ville at de skulle bruke hagen. I tillegg inngikk dere kontrakt med 4 studenter, ikke at en av de skulle være dagmamma på dagtid. Jeg hadde ikke ønsket det.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Et lite hageproblem med leieboereneJeg hadde nok også sagt nei til både dagmamma opplegget og bruk av hagen.
![]() |
|
|