Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 14:50   #21
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulltøy

Hvilke sokker bruker du da Lykkeliten?

Gammel 18-09-07, 15:15   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Hvilke sokker bruker du da Lykkeliten?

Husker ikke (er ikke hjemme og kan sjekke) og det er mamma som kjøpte alle sokkene til eldstemann. Men det kan ha vært på Bogerud eller Lindex, vet hun handler mye der.
Ellers er ulltøyet og ullfrottedressene kjøpt på Sparkjøp og Bogerud.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 15:27   #23
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

I likhet med Skilpadda så er vi ullfolk. Junior bruker ullundertøy hele høsten og vinteren, og i år satser vi på Janus og Tom og Trine (en del fine farger og modeller i år, bl.a striper!) Regnbueull og Prinseull brukes som koseklær eller over ullundertøy når det er kaldt ute.

I tillegg lar jeg han sove i ullpysjer (har nøstebarn, men skal bytte til janus, tror jeg) om vinteren, for han sover aldri med dyne og er ganske kald når han våkner om morgen, spes hvis han har sovet med en våt bleie...

Noen som kan anbefale gode ullsokker? Jeg syns mye av det i butikkene er så tykt? Jeg skal kjøpe noen Ulvang sokker, men vil ha sokker i 100% ull i tillegg.

Gammel 18-09-07, 15:34   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

I likhet med Skilpadda så er vi ullfolk. Junior bruker ullundertøy hele høsten og vinteren, og i år satser vi på Janus og Tom og Trine (en del fine farger og modeller i år, bl.a striper!) Regnbueull og Prinseull brukes som koseklær eller over ullundertøy når det er kaldt ute.

I tillegg lar jeg han sove i ullpysjer (har nøstebarn, men skal bytte til janus, tror jeg) om vinteren, for han sover aldri med dyne og er ganske kald når han våkner om morgen, spes hvis han har sovet med en våt bleie...

Noen som kan anbefale gode ullsokker? Jeg syns mye av det i butikkene er så tykt? Jeg skal kjøpe noen Ulvang sokker, men vil ha sokker i 100% ull i tillegg.

Du får ihvertfall på Sparkjøp, både tynne og tykkere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:56   #25
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Vi har kjøpt Janus ullsokker på Coop. 2 par for 79 kr, hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg har kjøpt ull fra Tom og Trine, Janus og Steffens i år. Snuppa bruker ull fra oktober til mars omtrent. Vi har 6 ulltrøyer og 6 ullstrømpebukser, hvis jeg ikke husker helt feil. Vi har også ullfrottèjakke og -bukse i Prinsesseull til å ha under dressen på kaldere dager.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:02   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har funnet tynne ullsokker på exit og cubus. De var på tykkelse med vanlige sokker. Ellers bruker vi mye trysilsokker på vinterstid, men de er jo litt tykkere, og begynner vel på str 25 tror jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:15   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig positivt overasket over Tom og Trine. Hadde 6 sett i fjor og en stilongs fikk hull på et kne. Da ble de også brukt som pysj for jenta frøs.

I år har de dessuten noen fine stripete gensere som passer to forskjellige stilongser.

Janus er mye billigere på Obs, faktisk koster det vel nå det same som Tom og Trine.

Her er det nå 6 tom og trine stilongser. Tom og Trine 8 gensere/trøyer og et sett prinsesseull + noe annet. Sokker bruker jeg blandingsull, noe ullvang og noe fra sparkjøp, obs osv.

Bruker en regnbueull heldress under i barnehagen nå. Når det blir kaldere bruker vi tykkere ulltøy.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:04   #28
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Skal bestille noen Tom&Trine bodyer og p lørdag stikker vi en tur ned på Nøstebarn.

Gammel 19-09-07, 22:41   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har omtrent 6 gensere og 6 strømpebuker/longs. Til ca en barnehageuke. Vi har hatt litt forskjellig. I år er det Cubus, Nøstebarn og Joha; samt noen Janusrester fra igår. Ved neste lønn blir det nok litt Prinseull ekstra. Vi hadde en krokofantengenser ifjor, men jeg syntes den var litt tykk. Liker best de helt tynne, synes de holder inne, også om vinteren.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:02   #30
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ellers bruker vi mye trysilsokker på vinterstid, men de er jo litt tykkere, og begynner vel på str 25 tror jeg.

Har vært på Europris og fått tak i Trysilsokkene.
Nå går de helt ned i str 21.

Gammel 20-09-07, 09:25   #31
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg handler mye fra nøstebarn og er veldig fornøyd. Det er mange fine ullklær der som ikke har det typiske "undertøypreget". Farger, striper etc. Imidlertid er det litt dyrere enn andre steder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 09:57   #32
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg handler mye fra nøstebarn og er veldig fornøyd. Det er mange fine ullklær der som ikke har det typiske "undertøypreget". Farger, striper etc. Imidlertid er det litt dyrere enn andre steder.

Skal ned dit en tur i dag jeg, regner med at det er mindre folk der i dag enn på lørdag.

Gammel 20-09-07, 10:18   #33
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Krabaten og Nøstebarn har kjapp levering måtte bare legge til det.

Sparkjøp syne jeg tar evigheter. Jeg har bestilt for lenge siden, og fikk bekreftelse beg av uka at pakke var sendt. Ingen pakke enda, men jeg sikkert en utålmodig sjel.

Jentene her "bor" i ull hele vinteren.. De bruker det som undertrøyer og har en genser eller tynn jakke på utsiden. Er det veldig kaldt får de en college genser eller janus frotté jakka på utsiden. Jeg liker en tynn topp over, for den beskytter ulla litt.

Gammel 20-09-07, 10:29   #34
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Turbo liker ikke ull underskjorter. han synnes de klør, er ekkle å så blir han så svett.
Han bruker bare det om det er kjempe kaldt.
Og om han har det på seg så må han skifte når de kommer inn i barnehagen ellers svetter han i hjel... av bare en sånn tynn ull-skjorte hehe.

Men bruker ull longser masse. For de er jo mere nedi snøen med underkroppen en overkroppen.
oppe, t-shorte, tynngenser, ullgenser og dress
nede: Ulllongs- ullbukse og dress. er det som brukes her

Janus sine longser og sånt er jeg sluttet å kjøpe. de blir fæle i vask og de er ikke mye varme.

Gammel 20-09-07, 10:48   #35
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Janus sine longser og sånt er jeg sluttet å kjøpe. de blir fæle i vask og de er ikke mye varme.

Hvordan fæle? Bruker du milo? Og hva foretrekker du istedet for janus?

Gammel 20-09-07, 12:57   #36
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Storebror har brukt eit sett i nesten 3 år og det er like fint enda. Veldig fornøyd . God og varm er han og.
Vaskar i maskin med Milo.

Men me er og fornøyde med Tom og Trine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.