Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

På en skala - frekt eller ei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 13:46   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Det spørs jo litt på forholdet men uansett så bør en jo ha en del uker å gå på.

Jeg har stusset når folk ikke har takket overhode for gaver og ja jeg har komentert det og spurt andre om de har fått, for vi kunne jo ha blitt utelatt ved en feil eller noe.

Man takker jo gjerne i det man får gaven? Det gjør man jo ellers når man får gave også?

Gammel 20-09-07, 13:50   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Man takker jo gjerne i det man får gaven? Det gjør man jo ellers når man får gave også?

Det er ikke alle som er tilstede når gaven overrekkes eller pakkes opp. Jeg har sendt gaver til bryllup og barnedåp uten å være invitert. Og jeg har motatt slike gaver.

For meg er det viktig å få takket for disse, og dette er førsteprioritet mht takkekort.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 13:50   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men til dåp og bryllup og slikt får man jo gjerne gaver fra folk som ikke er til stede også, og som dermed ikke får noen takk før takkekortet dukker opp.

Gammel 20-09-07, 14:17   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men til dåp og bryllup og slikt får man jo gjerne gaver fra folk som ikke er til stede også, og som dermed ikke får noen takk før takkekortet dukker opp.

Hvorfor det? Det er da bare å ta en telefon eller sende sms og takke for gaven, noe jeg ser på som normal folkeskikk, spesielt hvis det tar måneder før takkekortet dukker opp.

Gammel 20-09-07, 14:22   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hvorfor det? Det er da bare å ta en telefon eller sende sms og takke for gaven, noe jeg ser på som normal folkeskikk, spesielt hvis det tar måneder før takkekortet dukker opp.

Pga. at enkelte kan ha det luksusproblemet at dei får enormt med gaver! Og er da barseltida som dei fleste barseltider, blir ikkje takke-telefonrundar
prioritert.

Me hadde rundt hundre takkekort å sende ut da 5-åringen kom til verda.

Gammel 20-09-07, 14:25   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Pga. at enkelte kan ha det luksusproblemet at dei får enormt med gaver! Og er da barseltida som dei fleste barseltider, blir ikkje takke-telefonrundar
prioritert.

Me hadde rundt hundre takkekort å sende ut da 5-åringen kom til verda.

Nettopp!

Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 03:08.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:48   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Selvsagt er det bare å ta en telefon, hvis man vil - jeg mente da ikke at man ikke kan takke flere ganger hvis man har lyst. Men ganske mange gjør ikke det likevel, de takker én gang, med takkekort, og det synes jeg er helt greit. Vi har da fått takkekort etter bryllup og dåp både tre, seks og ni måneder senere, og det har aldri falt meg inn å bli sur fordi de ikke ringte oss i mellomtiden (langt mindre har det naturligvis falt meg inn å ta kontakt for å mase på takk!).

Gammel 20-09-07, 14:58   #8
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes det var frekt ja! Vi sendte ikke ut takkekort etter dåpen i det hele tatt vi. (hva hadde hun sagt til det? ) Mathias ble født i oktober, folk fikk takkekort i forbindelse med fødsel i nov og julekort i des. Da så vi ikke vitsen med å sende takkekort for dåpen i jan. (vi takket alle da )

Gammel 20-09-07, 15:12   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Er vi i slekt? Jeg har også en nær slektning somveldig gjerne kunne funnet på noe sånt. Jeg blir bare matt jeg. Hun innser jo ikke selv at det er frekt å minne meg på hva som er normal folkeskikk liksom. Og det er normal folkeskikk å sende takkekort innen to uker etter mottatt gave, nemlig. Uansett hvilke gaver det gjelder. Bursdag, jul, dåp, bryllup: Takkekort skal sendes ut innen tok uker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.