|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Takker du og takker barna dine?Spinoff fra de andre trådene om uhøflighet med mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker for gaver, for hjelpen, for maten og for meg.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Ja jeg takker for det meste, helt automatisk. Min datter er også flink til å takke, men av og til slår hun seg litt vrang, spesielt om det er fremmede eller om det er mye folk på en gang. Da tvinger jeg henne ikke, men hun viser som regel takknemlighet på andre måter om hun ikke takker direkte. Jeg ser på det som normal høflighet, så for oss er det viktig å takke. Jeg slet litt i Italia da svigerfar mente jeg ikke skulle verken takke for maten eller noe som helst, fordi det ikke er vanlig der.
![]() |
#4 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker og har lært barna å takke. Toåringen har ikke helt skjønt det enda.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Svigermor er som din svigerfar, Iset.
![]() |
#6 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Både ungene og vi voksne takker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker for det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker for alt mulig - for maten, for sist, for oss, for gaver, for vekslepenger i butikken, for hjelp på jobben, for å få sendt saltet over middagsbordet. Jeg prøver også å lære poden at det er fint og høflig å takke og at folk setter pris på å bli takket. Minner ham ofte på det når det er aktuelt, noen ganger fordi han glemmer det og noen ganger fordi han blir litt sjenert. (Det samme - det at vi prøver å lære ham det, og at vi ofte må minne ham på det - gjelder også å hilse, å si ha det, og å svare når andre folk gjør det.)
![]() |
#11 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker og jeg synes det er viktig å lære barna det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg er opptatt av at barna skal lære seg å takke. Takke for maten, takke for gaver de får. Får de noe og giveren ikke er der når de åpner, skal det takkes pr. brev, telefon eller neste gang vi møtes.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Vi takker borte, vi takker hjemme, å takke det må vi aldri glemme. Det var en liten sang vi lærte hjemme av min far, og det lever jeg etter. Mine barn må også takke for mat, når de får noe servert, får gaver, hjelp osv. osv... Det er da vanlig høflighet?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Prøver å lære dem å takke for det meste.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker som Skilpadda for det meste og vil prøve å lære barna mine det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
By the Sea
|
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg takker i alle naturlige situasjoner selv, og jeg takker barna mine når de hjelper meg, henter noe til meg osv. - og slik lærer de å takke selv også.
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Takker du og takker barna dine?Jeg mener det er en selvfølge å takke, og prøver å lære gutten vår det samme.
![]() |
![]() |
|
|