|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Tollbehandling av vintersko frå USA?Inspirert av andre trådar her inne bestilte eg, og fekk kjapt, Kamik vintersko frå Sierra Trading Post. Skoa kosta ca 20 dollar, det same kom til i frakt. Likevel eit godt kjøp i forhold til norske prisar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?Hvis verdien på Tingen er 200 kr eller lavere skal det ikke betales mva. Hvis verdien på tingen er mer enn 200 kr skal det betales mva på både Tingen og frakten.
|
|
|
#3 |
|
I farta!!
|
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?Du skal ikkje betale noko moms eller toll så lenge varens verdi er under 200 kr. Ring UPS og forklar så slepp du nok betale. Dei skal ikkje legge sammen varens pris og frakt.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?PS: Det er UPS som er synderen, ikke Sierra Trading.
|
|
|
#6 |
|
snur
|
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?Ring UPS og forklar at 20$ av beløpet er frakt. Det gjorde jeg og da var saken ute av verden. Det er forresten Sierra sin feil for de skriver feil verdi på pakken, de skriver inkl. porto
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?
Det samme skjedde her, idag. Jeg ringte UPS, og de sa at de skulle slette fakturaen.
|
|
|
#9 |
|
Bare sær
Jeg bestilte 2. september, fikk støvlene 6. september, og regningen fra UPS idag.
|
|
|
#11 |
|
På vei
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?Bare en liten advarsel: Det er ikke sikkert UPS er enig med det når du ringer dem. Jeg opplevde akkurat det samme som deg. De ville ha betalt for utlegg til moms. På pakken stod det tydelig hva som var varens pris og hva som var fraktkostnader. Jeg ringte UPS for å klage. Den personen jeg snakket med, påstod hardnakket at frakt skulle regnes med. Det hjalp ikke at jeg prøvde å forklare henne hvordan det forholder seg. Til slutt ble hun sur og slengte på røret. Jeg ringte opp igjen og ba om å snakke med sjefen. (Det var uansett noen annen som tok telefonen da jeg ringte igjen.) Og jeg klagde, både på regningen og oppførselen til hun jeg snakket med. Jeg husker ikke helt hva som kom ut av denne samtalen, bortsett fra at han beklagde oppførselen jeg ble utsatt for. Ut over det tror jeg at de skulle "se på saken". |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bare sær
Men det fremgår jo ikke av pakkseddelen at noe av beløpet er porto, så hva skal de gjøre?
|
|
|
#13 |
|
På vei
Hvordan vet du det? HI skriver ingenting om det. Det kom i alle fall fram på pakkseddelen min hva som var pris på varen og hva som var porto. Det er klart dersom alt føres sammen, vil det ikke være lett for UPS å vite hva som er hva.
Da var du mye heldigere enn meg. Dama jeg snakket med slengte som sagt på røret til slutt. Hva slags kundebehandling er det da? Hun ville ikke innse at de hadde gjort en feil. Forhåpentligvis fikk hun sparken etter klagen min, sa det var derfor det gikk greit for deg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bare sær
Jeg har bestilt støvler selv, og regner med at avsender bruker samme rutine for pakksedlene overfor alle kundene.
|
|
|
#15 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Tollbehandling av vintersko frå USA?Då har eg ringt UPS i dag, og det gjekk kjempebra. Dama sukka oppgitt; "Du og!? Du er den 7. i dag!" Men ho la seg paddeflat og skulle stoppe fakturaen hjå økonomiavdelinga med det same. Frakt og vare var spesifisert på pakklista som var klistra opp på utsida av kassa frå Sierra, så det var ikkje tvil om kva som var vareverdi i dette tilfellet. |
|
|
|
![]() |
|
|