Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lar dere vaskemaskin etc. gå på natten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 15:29   #1
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lar dere vaskemaskin etc. gå på natten?

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=166689

Jeg kjenner til flere tilfeller hvor vaskemaskiner, oppvaskemaskiner og tørketrommeler har vært årsak til branner og røykutvikling.

Jeg er livredd branner og går aldri fra, eller sover når jeg kjører disse maskinene.
Jeg tar alltid ut kontakter av ladere, cd spillere, TV etc før jeg legger meg.
Får ikke sove hvis ikke.
Gubben lader mobilen på natta, men jeg tar ut kontakten før jeg legger meg.
Jeg legger meg ikke før den eventuell er full ladet eller nok ladet til dagen etterpå-

Har blitt fostret opp med stor respekt for elektriske apparater og brann.

Mannen mener jeg er litt hysterisk på dette området.

Jeg vil heller være hysterisk opptatt av allt skal være av før JEG legger (legger meg sist alltid) enn at vi risikerer å miste allt vi eier eller blir skadet/dør i en brann mens vi sover.

I leiekontrakten til utleie delen er jeg like streng.

De får ikke forlate eller sove når maskiner er i gang, eller la lys stå på i rom hvor man ikke oppholder seg.

Bedre være førevar en ettersnar.
Har opplevd tilløp til brann et par ganger når jeg har vært i huset og jeg er sjeleglad at jeg er slik at jeg ikke går fra maskiner etc, men kan være her å stoppe eventuell brann.

Så hva gjør dere`?

Kjører dere maskiner når dere sover eller ikke er hjemme, eller lar kaffetrakteren eller andre elektriske dupeditter stå på?

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:30   #2
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lar dere vaskemaskin etc gå på natten?

Alt står plugget inn, men ingenting er på.

Og vaskemaskin hadde vært utelukket her, det bråker alt for mye.

Gammel 21-09-07, 15:33   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ganske streng på at kontakten til Tv/stereo/DVD++ trekkes ut/skrues av før vi legger oss. Når det gjelder tørketrommel og oppvaskmaskin hender det titt og ofte at de står på om natten. Døgnet har ikke nok våkne timer til å få unna alt.

Ja, også lader jeg mobilen om natta også *bekjenner*.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:33   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Har aldri sånt på om vi ikke er hjemme heller.

Gammel 21-09-07, 15:34   #5
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Jeg er flink til å trekke ut kontakter på kaffetrakter, vannkoker osv. Lar aldri elektriske duppeditter stå på når jeg er ute av huset. Vaskemaskin og oppvaskmaskin går derimot ofte om natten. Det er jo da jeg har tid ...

Gammel 21-09-07, 15:35   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke på ladere, tørketrommel, vaskemaskin eller oppvaskmaskin om natten eller når vi ikke er hjemme. Det hender jeg går ut en tur mens vaskemaskin eller oppvaskmaskin går, men ikke tørketrommel. Tørketrommel er vel det man minst skal la stå på når man sover.

Men det er jo en slitsom jobb å få lært tenåringene at laderne ikke skal stå i om natten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:36   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppvaskmaskina går ofte om natta hos oss, og mobilladere også. Kontakter tar jeg aldri ut.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:40   #8
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppvaskmaskinen går ofte om natten, ja. Vi lader gjerne mobiltelefonene om natten også. Vaskemaskinen går ofte når vi ikke er hjemme, men den står i kjelleren så den har vi strengt tatt ikke kontroll over selv om vi er hjemme.

Men, vi er ganske flinke til å skru av tv ol. slik at de ikke står i Stand-by (for de apparatene der det faktisk er mulig da) og jeg pleier å tga ladere ut av stikkontakten når de ikke er i bruk.

Gammel 21-09-07, 15:41   #9
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Og så må du huske å dra ut kontakten til kjøleskap og frysen

Nei, vaskemaskin går ikke om natten her, ei heller når vi ikke er hjemme men hunden er det..
Men hvis vi drar avgårde og hunden tilfeldigvis er med, har det skjedd at vaskemaskinen surrer og går ja
Drar ut kontakten til dataen...men kaffetrakter, vannkoker, TV og slikt står i på natta.. Drar jeg bort og skal være borte i flere dager, så drar jeg jo ut til TV og slikt, men det er mer med tanke på tordenvær
Mobilen blir kun ladet¨på natta her :synder:

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:42   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:45   #11
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Blush er litt kul
Standard

Burde absolutt latt vær, men om jeg ikke vasker tøy og tallerkner på natterstid eller mens jeg er på jobb, da aner jeg ikke når det skulle blitt gjort.
Lader mobilen typisk over natten ja. Trekker ut støpsler på kaffetrakter og vannkoker når jeg kommer på det, eller reiser bort, men ikke alltid nei.

Kommer vel til å prøve å skjerpe meg igjen nå etter dette innlegget, men når klesskapene er tomme og haugen i kjelleren vokst meg over hodet igjen så må jeg nok stikke hodet i sanda igjen.

Gammel 21-09-07, 15:45   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oppvaskmaskin og vaskemaskin står ikke på om natten eller når vi ikke er hjemme. Tven skrues ordentlig av før vi legger oss/forlater huset. Lader ikke mobil om natten. Jeg tør ikke å gjøre det fordi laderen blir så varm. Trekker ut kontakten til vannkokeren etter at den er ferdig brukt. Kaffetrakter har vi ikke, men hadde vi hatt ville denne vært koblet fra og.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:47   #13
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Natterstid lades ofte mobilen og oppvaskmaskinen har stått på en sjelden gang. Vaskemaskinen kan ikke benyttes natterstid pga støy, men den har stått på på dagtid mens vi var ute.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:49   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

TVen vår står aldri på standby

fjernkontrollen er ødelagt

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:49   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synder veldig. Særlig når det gjelder oppvaskmaskin, tørketrommel og mobillader.
TVen slår jeg av, men stereoannlegget står nesten alltid på (helt tett forsterker, så det kommer ikke støv inn i den).
PCene står gjerne på de også.

Innser at jeg er både miljøsvin og potensiell brannstifter, og skal skjerpe meg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:50   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår TV-en helt av. Men lader telefoner og vasker klær og kjører oppvaskmaskin når jeg ikke er hjemme/på natten.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 15:52   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskemaskin og oppvaskmaskin osv. går på natta, ja. Og mobillader. Jeg er ganske laidback på dette punktet.

Gammel 21-09-07, 16:09   #18
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vaskemaskin/ tørketrommel går aldri om nettene her, nei. Jeg vasker meg heller i hjel på dagtid enn å risikere å dø i brann natterstid forårsaket av disse maskinene.

Jeg er dog ikke fullt så streng på alle andre elektriske apparater. Småapparater som kaffetrakter, vannkoker etc. trekker jeg alltid ut støpslene på, men TV'n og alle dens tilhørende greier står gjerne på standby. Mobilene lades gjerne også opp om natta.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 16:15   #19
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Oppvaskmaskinen går ofte om natten, ja. Vi lader gjerne mobiltelefonene om natten også. Vaskemaskinen går ofte når vi ikke er hjemme, men den står i kjelleren så den har vi strengt tatt ikke kontroll over selv om vi er hjemme..

Men dere har vel brannvarsel i vaskerommet?
Da blir dere jo varslet hvis det skulle skje noe.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 16:17   #20
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Tven våres har aldri stått på standby når vi går og legger oss. Tror det er en av grunnene til at tvene vi har hjemme blir aldri ødelagt.

Eller så lader jeg mobilen kun om natta i soverommet. Vaskemaskin og tørketrommelen går kun vi er våken. Hvem vil sove med slik lyd i huset.

Kjøleskap og fryseren står på uannset om det er lyn, torden eller hva det måtte være.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.