|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ustabil
|
Sv: Merkelig påkledning i bhg
Jeg håper faktisk at barnehagen vår er spesiell. De ansatte virker rett og slett likegyldige til jobben de skal gjøre. Jeg håper det ikke er sånn over alt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Det er ikke sånn over alt. Poden vår har vært i tre barnehager, og alle steder har de ansatte vært imøtekommende og omsorgsfulle. Småting og forglemmelser kan det jo være innimellom, men det generelle inntrykket er at de ønsker å gjøre ting så bra som mulig, er glade i barna, gjerne snakker med foreldrene, og ønsker å gjøre en god jobb. Og ut fra det andre jeg kjenner sier, her på forumet og i RL, så virker det som de aller fleste er jevnt over godt fornøyd med barnehagene sine og med de ansatte. Jeg tror det må være en veldig ødeleggende ukultur i den barnehagen deres, og det er veldig synd.
|
|
|
#23 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er faktisk ikke så uvanlig det |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg har innsett at barnehagen har nødt til å ta generelle beslutninger mht til klær. Slikt som i dag er det regntøy, i dag er det vinterdress osv. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg har også skikkelig ulltøy i skiftetøyet, og ullblandingssokker. På den måten blir det ikke bomullsokker og strømpebukse. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgDet hender jeg har stusset litt over påkledningen, men barnet selv har vært ute og fornøyd. Når man skal kle på 9 små så effektivt som mulig hender det av og til at de ikke finner de "riktige" klærne og da gjør det beste ut av situasjonen. Spesielt i lillemanns barnehage er de flinke, men så er de ute hele dagene også. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Flink jente
Merker du alle klærene?? Jeg er veldig "nazi" på det med merking av klær, oki, så tar det gjerne en kveld eller to å stryke på alle disse merkene, men det er jammen meg verdt det. Dersom de forsvinner selv om du merker dem, så hadde jeg tatt det opp med ped.leder/styrer. Barn legger igjen klærene sine på de merkeligste steder, men etter en opprydning finner vi dem som regel, vi har en kasse der vi legger alle klær i (om de ikke har navn), og har dem navn på så legges de på plassene til dem de tilhører. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Flink jente
Det høres jo helt ekstremt ut |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Flink jente
Jeg tenkte at du kunne snakke med ped.leder, og få henne til å ta det under generelt, du kan være helt anonym. Synes ikke at du trenger å ta det opp selv |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#31 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgHøres absolutt ikke bra ut at klærne forsvinner på den måten, men jeg skjønner at det er vanskelig å ta det opp |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgDet er mye rar bekledning rundt om ser jeg. |
|
|
|
#33 |
|
villende
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgNå har jeg foreløpig ikke så mye barnehageerfaring, men jeg hadde en ganske festlig opplevelse her om dagen - mannen min hadde (av alle ting) klart å sette på Snupp buksen feil vei da han skulle ta av ham ullstilongsen. Og barnehagen fortsatte da å ha på buksa feil vei resten av dagen. Da mannen min skulle hente ham så påpekte han at buksa satt bak frem og fikk som svar at: ja, de hadde jo syntes at det var litt rart, men siden han kom med buksa bak frem så regnet de med at det skulle være sånn. (Han hadde fått på seg stilongsen igjen, så det er ingen tvil om at buksa hadde vært helt av i løpet av dagen). |
|
|
|
|
|
#34 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg synes de i barnehagen stort sett er veldig flinke til å finne fram riktig tøy.
|
|
|
#35 |
|
Flink jente
Det lurer jeg også på, snuppa vår er full av blåmerker på leggene, klærene er så skitne at jeg av og til vurderer å skifte på henne i barnehagen hvis vi skal i butikken |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Høres ut som snuppa di har blitt barnehagens maskot! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Merkelig påkledning i bhgJa, fleecebukse utenpå foret bukse hørtes utrolig smart ut.
|
|
|
#38 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg er veldig fornøyd med barnehagens evne til påkledning
Unnskyld Benzo, men jeg må bare
|
|
|
#39 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Merkelig påkledning i bhgFor meg er dette et godt innspill til "om å gjøre å ha aller best barneutstyr"-debatten.
|
|
|
#40 |
|
Står på egne ben
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg er ikke helt fornøyd med påkledningen barnehagen vår driver med nå for tiden. I dag fant jeg mellomste på tre år med collegejakke, allværsjakke og tynn regnjakke utenpå hverandre, men noen ekstra sokker i gummistøvlene hadde hun ikke. Bare tynne sokker som hun bruker inne, og var kald på bena stakkars. |
|
|
|
![]() |
|
|