Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Blogger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 16:04   #21
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blogger

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er det ikke på tide med en "bloggs for dummies"?

Har du lyst å skrive??

Det kommer, jeg har bare litt andre ting på programmet først.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:48   #22
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Har du lyst å skrive??

Ettersom jeg ikke skjønner bæra, blir det kanskje litt vågalt av meg å si ja?

Gammel 12-09-07, 18:57   #23
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Går det ikke an å få opp blogginnleggene også når man trykker Uleste innlegg? Jeg tror bloggene blir mer lest/brukt da, jeg glemmer i alle fall litt bort bloggene når jeg må klikke meg innpå et eget område for bloggene. Kan alle lese blogginlegg og skrive tilbakemeldinger, eller bare de som har rettigheter til å opprette blogg? Får heller ikke helt dreisen på dette med å abonnere på tilbakemeldinger til sin egen blogg..

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:05   #24
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ettersom jeg ikke skjønner bæra, blir det kanskje litt vågalt av meg å si ja?

Å undervise andre skal visst være en av de beste måtene å lære på, har jeg hørt.

Gammel 16-09-07, 12:42   #25
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har funnet ut at jeg liker vist å blogge!

Men synes at bloggsiden er rotet og utrolig vanskelig å finne fram. Og tungvindt for å gjøre den privat. Man må jo legge nesten hele medlemlisten på vennelisten så det er jo kjedelig. Hadde vært bedre om man kunne velge den man ikke ville skulle se i bloggen, så slipper man å ha så mange i vennelisten. Jeg vil ikke bruke ignorerlisten.
Kan dere ikke få tak i bedre blogg mod?

Gammel 18-09-07, 01:16   #26
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår ikke dette med bloggkategorier *blånn og domm*.

Kan noen være så vennlig å forklare meg det? Med teskje?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 01:19   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg forstår ikke dette med bloggkategorier *blånn og domm*.

Kan noen være så vennlig å forklare meg det? Med teskje?

Tenker du på de kategoriene man kan sette for hvert enkelt blogginnlegg? Det er bare "merkelapper" som du kan sette på selv, hvis du ønsker. For eksempel kan du lage en kategori som heter "oppskrifter" og en som heter "raseriutbrudd", og så kan du, for hvert innlegg du skriver, velge om du vil kategorisere det som det ene eller det andre (eller ingen av delene).

Gammel 18-09-07, 02:15   #28
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Å undervise andre skal visst være en av de beste måtene å lære på, har jeg hørt.

Det er hele essensen i medisinen. See one - do one - teach one.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 01:40   #29
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tenker du på de kategoriene man kan sette for hvert enkelt blogginnlegg? Det er bare "merkelapper" som du kan sette på selv, hvis du ønsker. For eksempel kan du lage en kategori som heter "oppskrifter" og en som heter "raseriutbrudd", og så kan du, for hvert innlegg du skriver, velge om du vil kategorisere det som det ene eller det andre (eller ingen av delene).

Hvordan gjør jeg det da? Kan jeg ev. flytte tidligere postinger til kategorier?

... og er det mulig å legge til nye innlegg under et eksisterende uten å skrive det som kommentar?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 01:47   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan gjør jeg det da? Kan jeg ev. flytte tidligere postinger til kategorier?

Kategoriene lager du ved å velge "Bloggkontrollpanel" til venstre etter å ha gått til din egen blogg, og da får du opp blant annet valget "Bloggkategorier" i menyen til venstre. Gå inn der for å lage kategorier. For å knytte tidligere blogginnlegg til disse kategoriene, velger du å redigere hvert enkelt innlegg (trykk på blyantikonet under innlegget) og krysse av på ønsket kategori.

... og er det mulig å legge til nye innlegg under et eksisterende uten å skrive det som kommentar?

"Under" et eksisterende? Nei, jeg tror ikke det - men du kan redigere et eksisterende innlegg, da, og legge inn mer tekst der.

Gammel 23-09-07, 18:36   #31
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det ikke mulig å slette innlegg i sin egen blogg fullstendig??

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 20:00   #32
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Er det ikke mulig å slette innlegg i sin egen blogg fullstendig??

Det er kanskje ikke det? Jeg skal undersøke om et par dager, når jeg skal gjøre litt vedlikehold og åpne bloggene for flere brukere.

Gammel 03-11-07, 17:17   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen spørsmål:
1. Kan jeg se hvem som har tilgang til de bloggene jeg leser i? Altså: Om jeg vet at jeg er på vennelisten til Liven, så ser jeg jo hennes blogg og kan lese/skrive i den, men kan jeg se om Liven har lukket eller åpen blogg når jeg er der? Grunnen til at jeg spør, er at jeg er usikker på hvor private kommentarene mine kan være.

2. Vil jeg få opp beskjed i kontrollpanelet mitt om noen kommenterer bloggen min?
3. Vil jeg få beskjed i kontrollpanelet mitt om noen kommenterer kommentaren jeg ga Liven?

Gammel 03-11-07, 17:28   #34
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får ikke opp noen beskjeder i kontrollpanelet.

Kommentarene dine er ikke private for noen på Livens venneliste, kun for de som ikke er der, om det er slik at hun har privat blogg.

Gammel 03-11-07, 17:29   #35
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar ang. kontrollpanelet.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kommentarene dine er ikke private for noen på Livens venneliste, kun for de som ikke er der, om det er slik at hun har privat blogg.

Ja, det skjønner jeg. Men kan jeg se om hun har privat blogg eller ikke?

Gammel 03-11-07, 17:32   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke som jeg vet. Du kan jo spørre.

Gammel 03-11-07, 17:38   #37
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det står et nøkkelikon der som viser at det er en privat blogg dersom du er inne. Er du ikke inne, så kan du ikke se det. Men det vil stå på Liven sin profil at hun har *** blog entries, og dersom man trykker der, så kommer man ikke inn om man ikke har tilgang.

Gammel 03-11-07, 17:55   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, det står et nøkkelikon der som viser at det er en privat blogg dersom du er inne.

Du kan imidlertid ikke vite hvem (eller hvor mange) andre som også har tilgang, så det er jo noe å ha i bakhodet hvis du tenker på å gi kommentarer som er veldig personlige, enten for deg selv eller bloggeieren. (Du kan evt. spørre bloggeieren hvem som står på vedkommendes venneliste.)

Gammel 03-11-07, 18:44   #39
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Takk for svar.

Gammel 02-01-08, 23:36   #40
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, det står et nøkkelikon der som viser at det er en privat blogg dersom du er inne.

Hvor står dette nøkkelikonet? Jeg vet at jeg har tilgang på en privat blogg, men kan ikke se nøkkelikonet noe sted der inne. :blind:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.