Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 22:19   #41
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

En kan jammen lure, ja. Et beslektet fenomen gjelder amming og puppestørrelse, virker det som. Der er det visst de som i utgangspunktet ikke hadde så mye å strutte med som opplever at brystene blir mindre ved ammeslutt. De som på forhånd syntes at puppene var mer enn store nok, blir enda større.

Det er så sant, så sant!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:20   #42
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. De totale 21 kg i pluss var borte etter få måneder.

Jeg må for øvrig legge til at jeg gikk turer i 1-2 timer hver dag.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:21   #43
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg kun har ammet i seks uker foreløpig, får jeg nesten ta utgangspunkt i første ammerunde når jeg svarer.

Apetitten økte nok til at vekten holdt seg stabil, dessverre. Eller rettere sagt: Apetitten økte, og siden jeg var hjemme bød også muligheten seg til å småspise ganske ofte ... Type usunn småspising, ikke knaskegulrøtter og eple.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:24   #44
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Nei, dessverre. Havnet på samme som utgangspunktet (gikk vel opp 14 kg i svangerskapet)- Har vært nogenlunde stabil i 2 år etterpå +/- 8 kg).

Mine mål på stabil avslørre kanskje litt om min vekt.

Gammel 23-09-07, 22:27   #45
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mine kilo forsvant først etter et til 1, 5 år og da hadde jeg sluttet å amme for lenge siden.

Nei, det stemte ikke for meg dette med at kiloene rant av under amming.

Levde forsåvidt sundt, gikk mye tur, etter 5 mnd så begynte jeg å trene igjen osv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:34   #46
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kiloene rant av under amming, ja. Jeg la på meg 18 i svangerskapet (mye vann), og gikk ned nesten alt de første par ukene. Etter det gikk jeg ned enda 5-6 kilo mens jeg ammet. Men de (og muligens noen flere) snek seg raskt på igjen da jeg var ferdig med å amme.

Amming fungerte på meg som de fleste dietter - det funker veldig bra når man holder på, men når man skal få et normalt liv i etterkant, går alle kiloene på igjen.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:40   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rant og rant, misses Blom. Jeg går ned, forhåpentligvis litt til.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:41   #48
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kiloene rant helt klart ikke av her. Jeg gikk opp ca 20 kg og etter 6 mnd så var jeg fortsatt 6+ Etter det introduserte vi fast føde og ammingen (pumpingen) dabbet av.

Gammel 23-09-07, 22:48   #49
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nei

De første ukerne etter at jeg hadde fått lillebror raste jeg i vekt, han spiste av meg all energi og 11 dager etter fødsel var jeg 21 kg lettere en dagen før jeg fødte. Nå var dette en kombo av at jeg hadde sinnsykt mye vann i kroppen og bare ved å få ut ungen var jeg 7 kg lettere. Men når lillebror var ca 2 måneder begynnte jeg å gå opp og veier nå ca 7 kg mer en jeg gjorde da jeg just hadde fått ham.

Jeg regner med at som med storebror så forsvinner kiloene når jeg slutter og amme, da jeg sluttet med amminga sist gikk jeg ned 8 kg på 2 måneder.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:51   #50
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg har muligens fått litt drahjelp av ammingen, men jeg har måttet trene ræva av meg (bokstavelig talt!) for å bli kvitt kiloene for alvor.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:53   #51
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

Og jeg har altså aldri mistet et gram på grunn av amming – heller tvert om.

Det stemmer her. Kiloene rant av, renner fremdeles av, men heldigvis ikke like mye etter at vi introduserte fast føde. Jeg må jobbe hardt for å holde vekta oppe, så her spiser jeg så mye sjokolade, kaker og potetgull jeg bare orker, det nytter ikke med bare vanlig, sunn mat.

Gikk opp 16 kilo, ligger nå på -2 i forhold til førgravidvekt. Og her akter jeg å bli, har overhodet ingen interesse av å gå ned mer i vekt.

Gammel 23-09-07, 22:54   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

. Jeg må jobbe hardt for å holde vekta oppe, så her spiser jeg så mye sjokolade, kaker og potetgull jeg bare orker, det nytter ikke med bare vanlig, sunn mat.

.

Stakkars

Gammel 23-09-07, 22:55   #53
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gått ned fort etter alle svangerskapene.
Etter førstemann hadde jeg et par igjen, men de kjempet jeg for å beholde.

Når jeg fikk minsten gikk jeg helt klart mest opp i vekt, endel var vann, men kan ikke bare legge skylda på det. La på meg over 30 kilo....
De forsvant på 5 mnd pluss noen kilo til. SÅ 5-6 mnd etter fødselen veide jeg 4-5 kilo mindre en når jeg ble gravid.

Det som er mere tragisk på tenke på er at jeg bare er noen få kilo unna den vekten jeg hadde som høygravid med eldstemann.

Gammel 23-09-07, 22:58   #54
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Nei så absolutt ikke!

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:58   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Her er diskusjon om omtrent det samme. Henta frå denne diskusjonen:
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=519993

Fant dette inne på dinbaby.com, skrive av Jordmor Siri. Dette strider litt i mot det som Gro Nylander forfektar som eitt av mange argument for å amme, nemmeleg at amming vil hjelpe mor ned i vekt.

Myten om amming
Det er en myte at man tar av seg mens man ammer. De som bare legger på seg det en gjør i graviditeten, pluss noen kilo til, sånn ca 12-15 kilo, vil i stor grad gå det ned av seg selv i løpet av det første året etter fødselen. Men de som legger på seg mer vil nok slite uansett om de ammer aldri så mye.

Gammel 23-09-07, 23:14   #56
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Kiloene sitter der, og jeg har vel foreløpig gått opp

Mens håret derimot, er tynnere enn noen gang

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:57   #57
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg gikk endel ned i vekt under ammingen, ja....men det var i kombinasjon med trening.

Gammel 23-09-07, 23:59   #58
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt

Gammel 24-09-07, 00:09   #59
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, særlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:53   #60
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holdt barnet med en arm, mens jeg stappet i meg med den andre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.