|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Tenker du på plastposebruken når du shopper? | |||
Ja, samler mest mulig i èn og samme pose |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 63,33% |
Nei, tar alltid i mot pose fra hver butikk jeg handler i |
12 | 20,00% |
Plastpose?!? Bruker handlenett (eller lignende) så klart! |
4 | 6,67% |
Prøver å være bevisst, men glemmer det |
4 | 6,67% |
Annet, spesifiser |
2 | 3,33% |
Deltakere: 60. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)
De små posene kan ikke brukes til noe, og jeg har alltid stor veske og tar med meg kvitteringen, så det er ikke noe problem å putte det jeg har handlet i vesken, eller i en pose jeg har noe i fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)Det er litt avhengig av hva jeg handler og i hvilken rekkefølge. Hvis jeg allerede har kjøpt en genser og fått en pose, så putter jeg dvdene oppi denne, men hvis jeg kjøpte dvdene først, så er det ikke plass til genseren oppi den lille posen.
![]() |
#23 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Vi har også lite søppel. Derfor bruker jeg handlenett (lerretsposer) på 95% av handleturene. De få plastposene vi får inn på resterende handleturer holder i massevis. Og jeg tar aldri plastpose til større ting med håndtak, som f.eks. dopapirpakker, bleier etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)Det er sjelden jeg shopper, men når jeg gjør det prøver jeg å samle så mye som mulig i samme pose. Det er veldig uhåndterlig å drasse på et lass med plastposer med litt i. |
![]() |
![]() |
#25 |
Originala
|
![]() Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)Store poser benyttes som poser til restavfall, så de er greie. Men slike bittesmå poser som man får når man kjøper undertøy, sokker og varer i parfymeri, de prøver jeg å styre unna. Men jeg glemmer det veldig, veldig ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)Bruker som sagt i annen tråd egentlig bare papirposer og nedbrytbare poser fra Helios, eller sekk (el.) ved handling. Så og si aldri plastposer.
![]() |
#28 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)Jeg samler mest mulig i samme pose først og fremst av bekvemmelighetshensyn. Posene gjenbrukes som avfallsposer her hjemme etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|