Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spinoff: Hva slags fjollete klær og stæsj lar du ditt barn bruke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 12:39   #41
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags fjollete klær og stæsj lar du ditt barn bruke?

Jentene mine har rosa Barbiestøvler med glitter , og en liten hel. Mellomste har også regnkåpe med Barbie på. Brukes kun til pent,da....

De har også regnkåper med Tingeling, og med Disneyprinsesser på . (Jeg hadde litt dilla en gang)

Inni et skap har de også svarte glitrende vatterte Barbiejakker...men i år har jeg ikke tatt dem fram... Synes de er litt smakløse, nå...

Gammel 25-09-07, 14:00   #42
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn har masse klær med diverse Disneyfigurer på. Hun elsker klær med Ole Brum, Minnie, Cars osv. Mange av dem er så absolutt grelle, men hun liker dem.

Joggedresser har hun også. De er greie både til barnehagebruk, turn og lek. Jeg synes faktisk at noen av dem er ganske så fine også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:03   #43
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har latt jenta bruke neglelakk noen ganger, og gutten har en sjelden gang fått hårgele.

Når det gjelder klær så har vi noen ganger fått de mest vannvittige ting i gave, men stort sett har vi endt med å ikke bruke dem.

Jeg syns ellers debatten her virker noe avsporet, når man nå snakker om gensere med mye trykk og grelle farger. Det er ikke fjollete klær, mener jeg. Fjollete klær er håpløst upraktiske og unødvendige ting. (Som kjoler på babyer eller høye hæler på sko).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:05   #44
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden bruker da ikke fjollete klær. Alvorlig talt! :streng:

Derimot har han mye fint med Lynet McQueen, Ole Brumm, Mikke Mus etc på, noe med bandnavn, fotballdrakter (hhv. Brann og Barcelona, innkjøpt av onkel) og joggedresser og masse puma-stæsj, akkurat som mor.

Solpudder bruker han ofte, neglelakk får han når han ber om det (dvs. når jeg tar det på, omlag 1 gang i året) og skum i håret er stor stas! Føne håret gjør vi stadig vekk, og rett som det er lukter det Hugo Boss av ungen også.

(Iherdig oppdragelse av familie og venner har ført til et ikke-eksisterende opphop av hodeskaller, piratgreier, spiderman og dets like.)

Gammel 25-09-07, 14:15   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig NOEN som synes at fotballdrakter er fjollete? Det nekter jeg å tro.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:31   #46
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det virkelig NOEN som synes at fotballdrakter er fjollete? Det nekter jeg å tro.

Fotballdrakter er kun fjollete om de er fra feil lag.

Gammel 25-09-07, 14:42   #47
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Fotballdrakter og sportseffekter tatt ut av sammenheng er alltid fjollete

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:48   #48
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Fotballskjorte som også blir brukt annet enn på fotballbanen til 7-åringen.
- Bukse med boxer stikkende ut til 2,5-åringen (arv, riktignok)
- regnfrakk samt kåpe til 4-åringen
- hettegenser (det tror jeg alle 3 har)

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 14:54   #49
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi er nok ganske kjedelige og praktiske.
Kanskje denne kan gå under kategorien:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:25   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en stor innrømmelse å komme med. Lille B har faktisk eid en camobody. :dukker: Det var nemlig en The Clash-body. Men han har kun hatt den på en gang for at vi kunen ta et bilde, jeg greide ikke bruke den på ham.

Til sommeren tror jeg han skal få denne t-skjorta med Misfits-hodeskalle, samt et par hvite creepers.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 15:31   #51
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi er nok ganske kjedelige og praktiske.
Kanskje denne kan gå under kategorien:

Nei, den er ikke fjollete, og heller ikke upraktisk. Dermed kvalifiserer den ikke.

At den er stygg er min personlige mening, men den blir ikke fjollete for det.

Gammel 25-09-07, 16:07   #52
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns ellers debatten her virker noe avsporet, når man nå snakker om gensere med mye trykk og grelle farger. Det er ikke fjollete klær, mener jeg. Fjollete klær er håpløst upraktiske og unødvendige ting. (Som kjoler på babyer eller høye hæler på sko).

Jeg følte meg truffet nå, men debatten åpnet delvis for den type avsporinger da den ble utvidet til å gjelde også ting andre syntes var fjollete. Og der er vi mennesker veldig forskjellige.

Min definisjon heller vel mot din, mens mange jeg kjenner legger mer vekt på at for eksempel dyre klær er fjollete klær.

Når jeg kikket innom Hot topic og så feks denne:
http://www.hottopic.com/hottopic/sto...=1190725605992
synes jeg ikke det er snakk om grelle farger og mønstre. Jeg synes det er fjollete på grensen til ufint å la barn gå rundt med beskjeder som "You're ugly" på t-shirts.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:38   #53
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Jeg følte meg truffet nå, men debatten åpnet delvis for den type avsporinger da den ble utvidet til å gjelde også ting andre syntes var fjollete. Og der er vi mennesker veldig forskjellige.

Min definisjon heller vel mot din, mens mange jeg kjenner legger mer vekt på at for eksempel dyre klær er fjollete klær.

Når jeg kikket innom Hot topic og så feks denne:
http://www.hottopic.com/hottopic/sto...=1190725605992
synes jeg ikke det er snakk om grelle farger og mønstre. Jeg synes det er fjollete på grensen til ufint å la barn gå rundt med beskjeder som "You're ugly" på t-shirts.

Joda, enig i at tråden la opp til avsporing.

Når det gjelder dyre klær - det eneste jeg syns er fjollete er den mammaen i denne eller en annen tråd som måtte liste opp alle de dyre merkene hun har til sitt barn. Det er ikke merkene som avgjør om klær er fjollete. Men det blir fjollete å fremheve hvor mange dyre merker man kjøper til barna sine.

Gammel 25-09-07, 16:39   #54
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Denne:

Samt en hel masse klær med prinsessemotiv på. Jeg synes det er både fjollete og harry, men hun elsker det, og så lenge det ikke er mer enn fjollete (og ikke farlig eller symboliserer noe jeg absolutt ikke kan stå for) får hun heller gå kledd fjollete og være lykkelig med klærne.

Bare for å understreke: dette er selve prototypen på fjollete klær. Upraktiske, ufornuftige - og ungene elsker dem.

Gammel 25-09-07, 16:43   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Fjollete klær er håpløst upraktiske og unødvendige ting.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan duffelcoat kan komme i denne kategorien, så det må jeg visst ha inn med teskjeer isåfall. Opplys meg gjerne. En duffelcoat er en god og varm høst/vinterjakke som kan brukes ved veldig mange anledninger store deler av året, jeg kan ikke se at den er upraktisk eller unødvendig på noen som helst måte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:44   #56
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Mine får bruke søte topper, fuskepels kåper, smykker, sminke, spenner og jeg vet ikke hva. Det heller lite jeg ser på som unødvendig stæsj. Alt til sitt bruk synes jeg.. Hva så om penskoene har en hæl, eller toppen paljetter? Jeg skjønner det ikke jeg..

Jeg klarer ikke å være hundre prosent praktisk hele tiden. Jeg kler meg i det jeg synes er fint, så skal ungene få det også. Alt innenfor en bestemt ramme som hva som er passe varmt og mulig å leke i.
De får t.o.m. ha neglelakk. Alt til sin rette tid og etter humøret.

Det jeg kan nevne er eldste har lipgloss, spenner, pene kåper. Mellomste har mange pene skjørt og kjoler, tiara og smykker.

Gammel 25-09-07, 16:52   #57
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så i den andre tråden at noen anser heldrakter/bodysuits for å være fjollete. Jeg har mange slike til lillebror.

I stedet for å styre med både body og strømpebukse (og oppleve at strømpebuksestrikken er stram rundt magen hans) bruker jeg heldrakt på ham. Er det varmt nok tar jeg ingenting utenpå, men er det kjølig får han på seg genser og bukse utenpå.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 16:53   #58
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg så i den andre tråden at noen anser heldrakter/bodysuits for å være fjollete. Jeg har mange slike til lillebror.

I stedet for å styre med både body og strømpebukse (og oppleve at strømpebuksestrikken er stram rundt magen hans) bruker jeg heldrakt på ham. Er det varmt nok tar jeg ingenting utenpå, men er det kjølig får han på seg genser og bukse utenpå.

Vi har brukt det mye, og jeg anser det som veldig praktisk å ha heldrakter. Selv om det ikke nødvendigvis måtte være dyre greier. Det er kanskje det som er ment som fjollete? At fjollete = dyrt?

Gammel 25-09-07, 19:04   #59
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

ALLE FOTBALLDRAKTER ER FJOLLETE UTENFOR FOTBALLBANEN. Jeg roper jeg siden du har fingrene i ørene.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 19:09   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

ALLE FOTBALLDRAKTER ER FJOLLETE UTENFOR FOTBALLBANEN. Jeg roper jeg siden du har fingrene i ørene.

Jeg hører deg ikke jeg, for jeg har fingrene i ørene og synger så fint! "lalalalaaaa"

Pjokken på fire elsker fotballskjortene sine. Det skal han få lov til. Han skal til og med få lov til det hvis han plutselig bestemmer seg for å bytte lag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.