Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 21:47   #621
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordmødre

Da er jeg akkurat ferdig med å tørke tårene.

Jeg er også imponert over den Filipinske damen. Tror også det er utrolig tøft og ligge å føde et sted mens de rundt deg snakker et fremmed språk.

Hun er 22 år(hilsen ei som har fulgt med på nett-tv ). Like gammel som jeg var da jeg fødte. Kan ikke huske at jeg sa mamma en gang. Eneste jeg husker at jeg sa var "Kan jeg få sove litt nå?" Sa vel sikkert kanskje au også, ellers var jeg ikke så mye vokal tror jeg. Er det negativt at hun ikke var så gammel

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hun så ikke så veldig gammel ut heller.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 21:49   #622
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Gleder meg som en unge til å føde igjen, jeg. Tror jeg er immun mot skrekkhistorier og skrekkfødsler på tv. Svigerinna mi mener jeg bør legges inn på psyk.

Sånn er jeg også. Et evt svangerskap ser ikke så frem til, men selve fødselen derimot.

Gammel 26-09-07, 21:49   #623
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg er så dødens imponert over den søte filippinske damen. Det så jo ikke ut som at hun hadde vondt en gang! Det hadde IKKE vært meg, for å si det sånn.

Jeg er også imponert. Ikke en lyd omtrent, og ikke kunne hun språket vårt. Jeg tror jeg hadde vært livredd. Ikke tok hun mannen sin en gang. Tøffeste dama jeg har sett på lenge.
(Egentlig har de vært tøffe alle som har vært med i denne serien, så langt).

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 21:50   #624
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Her snakker man forresten stor baby!
7,75 kg!!

http://www.nettavisen.no/verden/article1356323.ece

Hasselnøtt er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 21:52   #625
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Sånn er jeg også. Et evt svangerskap ser ikke så frem til, men selve fødselen derimot.

Svangerskap er oppskrytt.

(Men det er gøy med sparkene. :kjenner etter: )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 21:53   #626
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kjenner at hun her som føder på nett er litt for sutrete for min smak.

Det tenkte jeg også.
Men så prøver jeg å forestille meg at min datter føder med meg til stede, tenk om hun "sutrer"?
Lurer på hvordan jeg vil reagere?
Hun går nok utfra at hun vil føde likt som meg, fort og gæli og ikke en lyd.
Håper det blir noen år til, men det er godt å være forberdt, ikke sant?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 21:56   #627
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Da er jeg akkurat ferdig med å tørke tårene.

Jeg er også imponert over den Filipinske damen. Tror også det er utrolig tøft og ligge å føde et sted mens de rundt deg snakker et fremmed språk.

Hun er 22 år(hilsen ei som har fulgt med på nett-tv ). Like gammel som jeg var da jeg fødte. Kan ikke huske at jeg sa mamma en gang. Eneste jeg husker at jeg sa var "Kan jeg få sove litt nå?" Sa vel sikkert kanskje au også, ellers var jeg ikke så mye vokal tror jeg. Er det negativt at hun ikke var så gammel

Negativt nei, jeg var selv 21 da jeg fikk førstemann, men siden det var snakk om sutring så er det vel helst de veldig unge som sutrer kanskje.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:02   #628
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Svangerskap er oppskrytt.

(Men det er gøy med sparkene. :kjenner etter: )

Sitter og nyter lillesøsters spark her også ..

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:17   #629
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Epidural er fantastisk for de som trenger det når de trenger det. Noen fødekvinner er redd for å ikke bli tatt på alvor når de ønsker epidural, mens andre mener de burde fått avslag når de ba om det fordi de i etterkant ser at de ikke hadde trengt det. Hvordan skal dette håndteres på føden? Dette er det jordmødrene står overfor og skal vurdere. De må vurdere vært tilfelle, og jeg lever i den troen at de aller fleste av oss for den behandlingen vi trenger der og da.

Jeg har født tre ganger, og alle tre gangene synes jeg jordmødrene har møtt meg med respekt og tatt meg på alvor. Jeg har født både med og uten smertelindring.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:20   #630
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter å ha sett kveldens episode er jeg veldig glad for å ha hatt to enkle og kjappe fødsler.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:24   #631
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg fikk helt knekken av fødselen til hun Filipinske. Fy søren.

Ja, samme her!
Jenta vår vart fødd etter 30 timar med tullerier og rier, med sugekopp og funduspress. Eg var ikkje særlig tilstades dei siste timane og såleis var eg rimelig stum har eg blitt fortalt. Eg tenker at denne dama muligens har hatt ei mykje tøffare økt enn ho i episoden gir inntrykk av.

Gammel 26-09-07, 22:27   #632
Manitoba
Passiv

Standard

Hun var skikkelig tøff. Men hva var det de gjorde? Prøvde vakum, dro ut barnet og presset på magen samtidig? Stakkars mannen også.

Gammel 26-09-07, 22:27   #633
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg tenker at denne dama muligens har hatt ei mykje tøffare økt enn ho i episoden gir inntrykk av.

Det har hun sikkert. Men uansett så det ut til å gå temmelig kjapt. Jeg tror hun er en riktig fødemaskin, hadde det ikke vært for de gigantiske ungene hun ser ut til å produsere i forhold til kroppen sin. Jeg vet ikke helt hvordan den generelle mentaliteten er i forhold til barnefødsler på Filipinene, noen som aner?

Gammel 26-09-07, 22:28   #634
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Hun var skikkelig tøff. Men hva var det de gjorde? Prøvde vakum, dro ut barnet og presset på magen samtidig? Stakkars mannen også.

Iom at den ene (begge?) skulderen satt fast, så mistenker jeg at de hadde en hånd med i laget, for å si det sånn. Syns hun ene snakket om at hun fikk løs skulderen etterpå.

Gammel 26-09-07, 22:35   #635
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Har noen linken til hun som føder på nett?
Jeg har sippet meg gjennom dagens episode av jordmødre i dag ... takk gudene for at jeg satt alene. Nesten flau over meg selv. For en fantastisk serie.

Schnuppa er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:36   #636
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det ligger inne på nrk alt sammen. www.nrk.no/jordmodrene

Gammel 26-09-07, 22:38   #637
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Takker og bukker Sitron.

Schnuppa er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:42   #638
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du dæsken så jeg sippet gjennom denne episoden.
Jeg er råimponert over den vesle fillipinske damen.

Og jeg lo så jeg skreik da hun som føder på nett ropte på mamma.

Gammel 26-09-07, 22:42   #639
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Men jeg kunne godt ha vært der ETTERPÅ - så nydelig når den mamman som hadde hatt hastesectio fikk barnet sitt opp til seg. Da snufset nok plomma litt

Selv følte jeg så med pappaen som måtte vente på gangen. Tenk å stå der og vente og ikke vite hva som skjer med de kjæreste han har.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 22:57   #640
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og jeg lo så jeg skreik da hun som føder på nett ropte på mamma.

Det sa jeg under siste pressrie også
Da sa jordmor, "nå kommer hun, for når man roper på mamma er det en av de siste pressriene". :knegg.

Mandarin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.