Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips om gode, britiske serier på DVD?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 21:47   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om gode, britiske serier på DVD?

Jeg er nostalgisk av natur, og hadde glede av å se Upstairs Downstairs. En virkelig gammel klassiker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:48   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk du forresten med deg Skygger? Britene kan sin agentcrime.

24, go home!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:48   #23
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av litt eldre dato:
Cracker: http://uk.imdb.com/title/tt0105977/
Smith & Jones: http://www.bbc.co.uk/comedy/alassmithandjones/

Og fra gutta bak Wallace & Gromit - Creature Comforts: http://en.wikipedia.org/wiki/Creature_Comforts

Gammel 26-09-07, 23:12   #24
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her finner du iallefall en god del:

http://www.bbcshop.co.uk/?PURL=tvmer...RT&CID=0&CTY=8

House of cards og To play the king liker jeg godt.

Jeg liker jo klassisk Abfab også jeg da.

Lenny Henry's Chef synes jeg er en brilliant sitcom.

Men jeg er sær, jeg ser mye på BBC Prime. Silent witness akkurat nå.

"savner casualty".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:18   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avisgjengen - Press Gang
Coupling

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:26   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brideshead Revisited

Nydeligere og tristere blir det ikke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:28   #27
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Coupling

Har bare fått med meg en episode eller to, men det ga absolutt mersmak. Takk for påminnelsen!

Gammel 26-09-07, 23:31   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Coupling

Nah. Jeg har sett sesong 1 og synes den var litt eh... barnslig. Innimellom lo jeg masse, men mannen min og jeg er enige om at den er litt for farseaktig for vår smak. Som mannen min sier "it only lacks a few more doors and a dead aunt".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 09:44   #29
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men behaving badly er jo storartet morsom!

Har faktisk planlagt å kjøpe hele serien, men ikke kommet så langt.

Og jeg ELSKER å se på Lynley!

Løp og kjøp!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:07   #30
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Mer britisk krim: Silent witness.

Og Waking the dead, selvsagt.

For ikke å snakke om Morse.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:08   #31
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Som mannen min sier "it only lacks a few more doors and a dead aunt".

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:21   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du er ute etter god krim så er mine to helt klare favoritter Prime Suspect med Helen Mirren og Trial and Retrribution med DCS Mike Walker. Britisk krim på sitt aller aller beste spør du meg ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:24   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Mer britisk krim: Silent witness.

Og Waking the dead, selvsagt.

For ikke å snakke om Morse.

Igjen sier jeg. BBC prime er en flott kanal.... Ser disse stadig jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:25   #34
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er litt svak for Fitz og jeg!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:28   #35
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg fått så mange gode tips her at jeg ser for meg at det er stor fare for at visakortet vil gå varmt snart...

Da jeg var inne på bbcshop (takk for tips!), kom jeg også over Ballykissangle.
Den fikk jeg bare med meg noen få episoder av da den ble sendt. Jeg husker jeg synes det var en bra "feel-good" serie.

Alt som bare såvidt smaker av farse må jeg holde meg langt unna...
Ut og inn av dører og hesblesende morsomheter får meg til topps på irritasjons- og frustrasjonsskalaen.

Gammel 27-09-07, 10:29   #36
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Er litt svak for Fitz og jeg!!

Ja, Fitz,ja! Utrolig bra. ( Har vi HELT lik smak?! )

Gammel 27-09-07, 11:12   #37
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Life on Mars! Sesong 1 er knallbra, og sesong 2 er også bra. State of Play var også veldig bra.

Tiltredes. Ingenting på TV har hatt større effekt på meg enn siste episode av Life on Mars.

Jeg skal forresten se John Simm i Elling om litt over en uke. Gleder meg.

Annet: Doctor Who (de nye seriene). Masse humor, og en god porsjon romantikk i sesong 2.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 12:34   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg skal forresten se John Simm i Elling om litt over en uke. Gleder meg.

John Simm i ... Elling?! Hva? Hvor? (Jeg vil gjerne se John Simm i hva som helst, tror jeg. Han er veldig flink. Og veldig pen, på en sånn måte som jeg ikke ser med én gang men blir overbevist om etter hvert.)

Annet: Doctor Who (de nye seriene).

Ja! De er kjempebra. Jeg liker nok aller, aller best den niende Doktoren. Men David Tennant er flott, han også.

Masse humor, og en god porsjon romantikk i sesong 2.

Og John Simm i sesong 3.

Gammel 28-09-07, 11:34   #39
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

John Simm i ... Elling?! Hva? Hvor? (Jeg vil gjerne se John Simm i hva som helst, tror jeg. Han er veldig flink. Og veldig pen, på en sånn måte som jeg ikke ser med én gang men blir overbevist om etter hvert.)

...

Og John Simm i sesong 3.

Trafalgar Studios i London. Jeg skal på nestsiste forestilling. Jeg har sett noen av scenene med John i sesong 3, og du kan tro jeg gleder meg!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.