Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjører du Toyota med god samvittighet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 16:09   #21
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjører du Toyota med god samvittighet?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Man kan selvsagt ta en beslutning om å boikotte Toyota på grunn av arbeidsmiljøet, men da må en være konsekvent og boikotte alle produkter som kommer fra Japan. Be my guest, sier bare jeg.

Det blir søren ikke mye produkter igjen da, nei.

Gammel 27-09-07, 16:13   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nå kjører vi kun Tyske biler og der er det vel rimelig ordnede og siviliserte forhold, men jeg tror ikke jeg hadde hatt nevneverdig dårlig samvittighet uansett.

Neppe. Bilindustrien i dag er så sammenvevd at de fleste biler har deler som produseres litt her og litt der - og mye i Asia på grunn av prisnivå. Det er egentlig bare Toyota som skiller seg ut, som de eneste som bare driver med Toyota.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 16:14   #23
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Er det noen grunn til å tro at det har blitt så utrolig mye bedre nå?

Ja. Mye forandrer seg på 25 år. Også i norsk arbeidsliv. Om noen sto fram i dag og fortalte at de vantrivdes med jobb i Statoil i 1982 på grunn av elendige skiftordninger så ville jeg ikke boikottet statoil av den grunn...

Jeg syns i grunnen det er ganske talentløst også, å legge ut en tråd som dette, med en referanse, og late som om dette er noe nytt og ikke minst dramatisk. Hadde VG gjort det ville vi kalt det villedende. Man bør i det minste sjekke referanser LITT før man legger ut en drama-tråd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 16:17   #24
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja. Mye forandrer seg på 25 år. Også i norsk arbeidsliv. Om noen sto fram i dag og fortalte at de vantrivdes med jobb i Statoil i 1982 på grunn av elendige skiftordninger så ville jeg ikke boikottet statoil av den grunn...

Ja, det var mye rusk i oljeindustrien på sytti- og åttitallet, jeg ser ingen som boikotter Statoil eller Hydro av den grunn, nei.

Gammel 27-09-07, 21:21   #25
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Men uansett; er det ikke bedre å ha en jobb hvor man får betalt, selv om man evt har dårlige arbeidsforhold, enn å reke på gaten og evt tigge og være lutfattig?

Gammel 27-09-07, 23:35   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At EN misfornøyd gubbelur klagde over arbeidsplassen sin i 1982 sier ikke meg så mye, nei.

Toyota er blant de beste i klassen på miljø, og er virkelig fremtidsrettet der. Det har en del å si, syns jeg.

Samtidig som det selvsagt er veldig praktisk å ha en av verdens mest driftssikre biler...

Gammel 27-09-07, 23:37   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Men uansett; er det ikke bedre å ha en jobb hvor man får betalt, selv om man evt har dårlige arbeidsforhold, enn å reke på gaten og evt tigge og være lutfattig?

Nå er jo Japan ikke akkurat et u-land med stor fattigdom, da. For å si det forsiktig.

Adrienne har forresten peiling.

Gammel 27-09-07, 23:49   #28
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå er jo Japan ikke akkurat et u-land med stor fattigdom, da. For å si det forsiktig.

Jeg tenkte mer generelt, noe jeg sikkert burde ha skrevet.

Gammel 27-09-07, 23:57   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg tenkte mer generelt, noe jeg sikkert burde ha skrevet.

Ah. Men generelt så syns jeg ikke "en drittjobb under drittforhold må da være bedre enn ingen jobb" skal være en unnskyldning for ikke å behandle folk ordentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.