Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 00:02   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt i gjennom alle eventualiteter, men det var ment som et eksempel på hvordan man kan behovprøve uten å legge opp til et tradisjonelt byråkrati. Skattetrekk baseres ikke bare på bruttoinntekt, og det er ingen grunn til å tabloidisere hva jeg har skissert. Jeg har ikke eksemplifisert med et eneste tall, så jeg forstår ikke hvordan du kan konkludere med at dette skulle bli så mye dyrere.

Jeg hevder at behovsprøving etter din modell ikke er behovsprøving i det hele tatt – bare en annen måte å fordele urettferdigheten på. Og hvis ikke poenget er å hjelpe dem som faktisk trenger hjelp, kan jeg ikke se en eneste grunn til å innføre noen annen ordning enn den vi har i dag. Dagens ordning er svært billig å administrere, all den tid den bare tar hensyn til antall barn. En ordning som prøver å skille mellom dem som trenger mer og dem som trenger mindre, vil utvilsomt bli veldig mye dyrere enn dagens ordning. Det bør da være veldig opplagt.

Sitat:

For å spore tilbake til tema synes jeg det er ansvarsfraskriving å mene at det er kun er statens oppgave å sørge for det økonomiske ved barnehageplasser. En barnehageplass (for små barn) subsidieres med ca. 7000 kroner pr. måned, og jeg synes det rett og rimelig at foreldrene også bidrar.

Javel. Staten sponser skolegang 100 %. Jeg synes ikke det er så veldig "ansvarsfraskrivende" å mene at staten også bør sponse barnehageplass – ikke på bekostning av full barnehagedekning, men gjerne mer enn man gjør i dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.