Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 15:06   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Næsj. Her inne er jo alle (nesten) PK og oppegående.

(Har ikke lest parfymetråden).

Gammel 02-10-07, 16:30   #102
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er mest tragisk at enkelte røykere må komme opp med andre ting som lukter fælt, for å forsvare at de selv lukter pyton på grunn av røyken.

Det kan lukte temmelig fælt med både parfyme og dritlukt også og slett ikke alle røykere lukter like fælt. Men parfymoeodør eller svettelukt som argument gir ikke mer forståelse eller akspet hos meg. Jeg synes røyklukt er fælt uansett.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:20   #103
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Realistisk!

Minimalt med parfyme, kan være som èn odør av sigarett for andre.

En fis eller ekstrem svettelukt kna være traumatisk for noen.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeppers! Svettelukt kan sammenlignes med røyken røykeren utsetter oss for. Jeg mener, røyken er jo ekte og produsert av hudens svettekjertler - så det blir jo vanskelig å legge ned et forbud mot den. Svettelukten, derimot, er jo en ekstern lukt hvor selve røyken består av gasser og partikler med mer enn 400 kjemiske stoffer.

Eller, vent litt, hvordan var dette igjen ...

Men da kan man vel ikke påstå at sammenligningen min var urimelig?
Det er mange som reagerer på f.eks parfyme. Selv uten å være gravide.
Bør det bli forbudt?
Se i den tråden jeg henviser til, hvor mange det er her som ukritisk bruker parfyme.
Mange av de samme "halshugger" røykere.
Noe å tenke på, kanskje?

Jeg liker ikke mye parfyme heller, men det er ikke helseskadelig på samme måte som sigarettrøyk. Annet enn for allergikere.

Det er en fin ting å ta hensyn til andre.

Gammel 02-10-07, 19:38   #104
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

For å svare på det opprinnelige spørsmålet: Jeg går ut fra at folk som røyker på ulovlige steder er hjernedøde, så jeg ser ikke noe poeng i å oppdra dem. Røyker de i nærheten av meg går jeg så langt unna som jeg kan.

Det verste jeg har opplevd var da jeg satt på en benk rett utenfor sykehusinngangen med rier, og det satte seg en ved siden av meg og tente en røyk. Jeg var ikke i humør til noen diskusjon, så jeg karra meg bare på beina og stabba så godt jeg kunne bort til neste benk (bekkenløsning). Der ble jeg sittende og sende olme blikk hver gang det kom ei ri. Har aldri sett noen bli så raskt ferdig med en røyk

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:42   #105
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg synes det er mest tragisk at enkelte røykere må komme opp med andre ting som lukter fælt, for å forsvare at de selv lukter pyton på grunn av røyken.

Det kan lukte temmelig fælt med både parfyme og dritlukt også og slett ikke alle røykere lukter like fælt. Men parfymoeodør eller svettelukt som argument gir ikke mer forståelse eller akspet hos meg. Jeg synes røyklukt er fælt uansett.

Allergiske reaksjoner kan også være sykdomsfremkallende.

Parfyme vs røyk: Allergikere har det jævlig uansett.
Om det er kreftfremkallende er vel lite forsket på angående parfyme, så vidt meg bekjent, men poenget er at mange her bruker parfyme, daglig, for å lukte godt for andre.
Men skyter gjerne en røyker.

Dobbeltmoral er dobbelt så?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:43   #106
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg liker ikke mye parfyme heller, men det er ikke helseskadelig på samme måte som sigarettrøyk. Annet enn for allergikere.

Og det vet vi hvor mye om?

Gammel 02-10-07, 22:57   #107
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line - dette blir bare for dumt!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:44   #108
Line*
Expired

Standard

Javel.
Eh...Jeg lever sammen med en mann som får skikkelige problemer av parfyme.
Jeg har venninner som får det samme av røyk.
Og andre rundt meg får problemer av begge deler, pluss at jeg er røyker med barn og barnebarn.
OG har vært mye på sykehus, både selv og med overnevnte pga av de tingene vi diskuterer...

Jeg er vant til å ta hensyn, både i den ene og andre retningen, men er ikke vant til i mitt RL-liv at folk viser at de tenker som her.

Dumt?

Jeg vet ikke, jeg. Om det er dumt å ikke være så fanatisk, bare tenke litt rasjonelt og ikke bare spy ut "korrekte" meninger.
Det er noe helt annet å utføre det i praksis.

Men om du synes det jeg skriver blir for dumt, skal jeg selvsagt stoppe med det.

Gammel 02-10-07, 23:52   #109
Line*
Expired

Standard

Bare litt fakta! <<<----Link

Sitat:

Parfymeirritasjoner
Det er mange mennesker som har følsomme slimhinner, som lett irriteres av røyk, støv, sterke dufter og også parfymedufter i naturen og husholdningen.
Tetthet og kløe i nesen og stor slimdannelse er de vanligste symptomer, men også kløende og røde øyne kan forekomme, som hos barna som reagerte på duftene fra juletreet. Enkelte som har en veldig følsom hud, kan også reagere med kløe på parfymeemnene som finnes i balsamer, salver, deodoranter mm. Oftest vil et skifte til parfymefrie preparater kunne fjerne kløe og de færreste behøver å oppsøke lege.

Og hvordan det kan oppleves <<<<---Link

Sitat:

Det som er skumlere for meg er at det er enkelte parfymelukter jeg reagerer så sterkt på at den utløser astmaanfall. Dessverre er det ikke så enkelt å unngå parfyme i hverdagen. Det er et såpass stort utvalg av uparfymerte produkter å få tak i, at det ikke er noe vanskelig for meg å være helt parfymefri, verre er det at jeg også reagerer på den parfymen andre mennesker bruker. Det er veldig slitsomt å være rundt mennesker som lukter parfyme. I de færreste tilfeller får jeg deres parfyme på meg, men siden parfymen andre mennesker alltid vil diffundere ut til omgivelsene får jeg like vel problemer. Det vanligste er at jeg blir veldig sliten av parfyme, litt sånn som en pollenallergiker blir trøtt og sliten i pollensesongen. Som du skjønner kan det derfor by på store problemer å delta i sosiale aktiviteter.

Jeg tviler på at mennesker i Norge i dag blir like plaget av røyk, etter forbudene, som parfymeallergikerne blir.

Bare noe å tenke over, spør du meg.

Sist redigert av Line* : 02-10-07 kl 23:59.
Gammel 03-10-07, 08:43   #110
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri sett noen røyke på ulovlige steder jeg.

Men kanskje en spinnoffer angående parfyme-plagede hadde vært en god tråd, for det ser nesten ut til å handle om det her nå.

Røykere bør ta hensyn. Har en mann som røyker, men han skjønner da hvor og når, gudskjelov!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:51   #111
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line*: Du snur hele diskusjonen på hodet. Du diskuterer at røyk er ekkelt og at parfyme er ekkelt. Andre her startet med å diskutere mennesker som røyker på ulovlig sted, og at det også er irriterende med røykere som røyker på lovlig sted fordi vi som ikke ønsker å bli utsatt for røyk blir tvunget til det. Røyk er giftig. Passiv røyking kan føre til kreft. Det er arrogant å utsette uskyldige mennesker for dette fordi man selv synes det er digg med en sigg.

At parfyme også kan være ekkelt, og allergifremkallende for noen, er ikke samme diskusjon. Det må i tilfelle være en diskusjon om hvorvidt man sier fra dersom noen sprayer en sky parfyme på deg idet du går ut av en offentlig bygning, og du ikke kan unnslippe. Eller mer saklig dersom vi sidestiller plagsom parfymebruk blant medpassasjerer på bussen med plagsom røyklukt av medpassasjerer på bussen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:18   #112
Line*
Expired

Standard

Poenget mitt er at jeg tror folk flest er lite plaget med røykere slik det har blitt nå, og at de syter for mye når det gjelder akkurat det.
Jeg tror ikke det er et så stort problem som mange vil ha det til.

Parfyme ER et størreproblem. For mange.

Derfor sammenligner jeg, fordi de som er frekke nok til å tenke at de gjerne skulle ha gått bort til et menneske, og faktisk tatt fra dem røyken, er de samme, noen av dem, som til daglig utsetter andre for ubehag ved å bruke parfyme.

Kan det være så vanskelig å se det, da?

Gammel 03-10-07, 09:35   #113
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg lese tråden igjen. Det er da røyking på ulovlige plasser det er snakk om? Ingen har vel skrevet at de ville gått bort å ta fra noen røyken et sted der det ikke var røykeforbud? (Eller tar jeg feil?)

Det blir for bombastisk å si at parfyme er et større problem selv om du garderer deg med å skrive "for mange", Line*. Det vet du ingenting om. Det er en påstand uten empirisk støtte, og uten annen bakgrunn enn at du føler at det er sånn.

Et aspekt jeg syns er viktig er signalene man gir til omverdenen ved å røyke på offentlige plasser der det oppholder seg masse folk. Særlig der hvor det finnes mange unge. Røyking koster samfunnet masse hvert eneste år, og er en av de største årsakene til sykdommer i vårt samfunn. Det kan ikke sammenlignes med parfyme. Jeg syns man har et ansvar som voksen i forhold til barn og unge, og derfor velger jeg å ikke røyke på offentlige steder der barn og unge er tilstede. Som for eksempel busskur (hvor jeg praktisk talt aldri befinner meg), t-banestasjoner og uterestauranter på dagtid dersom det er barn i nærheten. Jeg vil ikke være årsaken til at barn/ungdom begynner å røyke, og påvirkningskraften er mye større enn man tror.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:40   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig! Det jeg dro inn med røyking på gata kan du bare glemme, Line, for som jeg gjentatte ganger har sagt så var det bare mine tanker om temaet akkurat nå som jeg reagerer ekstra på røykelukt. Vi snakker jo om røyking på ulovlige steder, og det forekommer faktisk MYE oftere enn man skulle tro. Jeg tror feks. ikke jeg har vært på sykehuset EN gang uten at det har stått en gruppe mennesker og dampet rett utfor inngangen, rett under forbudsskiltet.
Dessuten synes jeg siste del av innlegget til Kasia var så bra at jeg bare signerer det.

Gammel 03-10-07, 09:51   #115
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt er at jeg tror folk flest er lite plaget med røykere slik det har blitt nå, og at de syter for mye når det gjelder akkurat det.
Jeg tror ikke det er et så stort problem som mange vil ha det til.

Parfyme ER et størreproblem. For mange.

Derfor sammenligner jeg, fordi de som er frekke nok til å tenke at de gjerne skulle ha gått bort til et menneske, og faktisk tatt fra dem røyken, er de samme, noen av dem, som til daglig utsetter andre for ubehag ved å bruke parfyme.

Kan det være så vanskelig å se det, da?

Hva er poenget med å sammenligne, da? Jeg skjønner overhodet ikke hva det har med denne diskusjonen å gjøre. Skulle en parafyme-lov tre i kraft, blir jeg gladelig med på en diskusjon om idiotene som ikke klarer å bruke parafyme på angitte steder, altså. Men til den dagen - spar deg! Du virker i tillegg innmari naiv hvis du tror at alle røykerne forholder seg til røykeloven. Jeg ser daglig brudd på røykeloven, som f. eks. det Iset nevner, de som tåkelegger sykehusinngangen. Men, men, du får gjøre parafymen til ditt hjertebarn, og så kan vi andre forholde oss til litt mer viktige ting.

Gammel 03-10-07, 09:55   #116
Line*
Expired

Standard

Jeg tror ikke problemet med røyking på ulovlige steder er så stort som man vil ha det til.
Greit nå?
Jeg har i hvertfall ikke sett noe særlig av det. Og tror mange lager et større problem av det enn det er.
Bortsett fra utenfor sykehus. Der er jeg enig at det er helt på trynet å stå utenfor inngangen å røyke.

Her i Skien er det røykeskur et stykke bortenfor inngangen, med varmelamper. har vært godt å ha når man tilbringer tiden ofte på sykehus.

Gammel 03-10-07, 09:56   #117
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er poenget med å sammenligne, da? Jeg skjønner overhodet ikke hva det har med denne diskusjonen å gjøre. Skulle en parafyme-lov tre i kraft, blir jeg gladelig med på en diskusjon om idiotene som ikke klarer å bruke parafyme på angitte steder, altså. Men til den dagen - spar deg! Du virker i tillegg innmari naiv hvis du tror at alle røykerne forholder seg til røykeloven. Jeg ser daglig brudd på røykeloven, som f. eks. det Iset nevner, de som tåkelegger sykehusinngangen. Men, men, du får gjøre parafymen til ditt hjertebarn, og så kan vi andre forholde oss til litt mer viktige ting.

Ai, ai, Capten. : oppfattet:

Gammel 03-10-07, 10:01   #118
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Vi andre: Vi liker ikke røyking på offentlig sted

Line: Jammen, hva med de som bruker parfyme, da

Vi andre: Vi synes det er kjipt å bli utsatt for passiv røyking

Line: Jammen, parfymen, daaaaaaa

Vi andre: Det er faktisk beviselig skadelig å bli utsatt for sigarettrøyk

Line: Parfyyyyyyyyme

Vi andre: Klart man skal si ifra når noen bryter røykeloven

Line: Jeg kjenner en som ikke tåler parfyme

Vi andre: Vi som har barn med astma må være ekstra påpasselige

Line: Har dere hørt om parfymeirritasjoner? Parfymeastma?

Sist redigert av Skremmern : 03-10-07 kl 14:58.
Gammel 03-10-07, 10:06   #119
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin oppsummering, Skremmern. Kan vi snakke om rettskrivning en stund nå? Det heter nemlig parfyme.

Gammel 03-10-07, 10:13   #120
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Må bare komme med et innspill ang røykerne koster samfunnet så mye penger. De dør jo lenge før (som regel), og man slipper å betale pensjon for dem + at de betaler masse avgifter så lenge de røyker.

Må bare fortelle at det var en på jobben som spurte sjefen om det var mulig å at de som ikke røykte kunne få 1 uke ekstra ferie i året. Da svarte sjefen: " Når du går av med pensjon,får du mange år med fri, og det får ikke røykerne. Så en ekstra ferieuke, er ikke aktuelt"

Dette var jo selvfølgelig en liten avsporing fra diskusjonen

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.