|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted? | |||
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 12,63% |
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. |
7 | 7,37% |
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. |
18 | 18,95% |
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. |
1 | 1,05% |
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. |
7 | 7,37% |
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. |
15 | 15,79% |
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. |
18 | 18,95% |
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. |
19 | 20,00% |
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. |
24 | 25,26% |
Jeg gjør ingenting uansett sted. |
8 | 8,42% |
Annet, spesifiser gjerne. |
2 | 2,11% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Næsj. Her inne er jo alle (nesten) PK og oppegående.
![]() |
#102 |
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg synes det er mest tragisk at enkelte røykere må komme opp med andre ting som lukter fælt, for å forsvare at de selv lukter pyton på grunn av røyken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
frakoblet
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?
Jeg liker ikke mye parfyme heller, men det er ikke helseskadelig på samme måte som sigarettrøyk. Annet enn for allergikere.
![]() |
#104 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?For å svare på det opprinnelige spørsmålet: Jeg går ut fra at folk som røyker på ulovlige steder er hjernedøde, så jeg ser ikke noe poeng i å oppdra dem. Røyker de i nærheten av meg går jeg så langt unna som jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Allergiske reaksjoner kan også være sykdomsfremkallende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Expired
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Javel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Expired
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Bare litt fakta! <<<----Link
Og hvordan det kan oppleves <<<<---Link
Jeg tviler på at mennesker i Norge i dag blir like plaget av røyk, etter forbudene, som parfymeallergikerne blir. Sist redigert av Line* : 02-10-07 kl 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Har aldri sett noen røyke på ulovlige steder jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Peppy!
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Line*: Du snur hele diskusjonen på hodet. Du diskuterer at røyk er ekkelt og at parfyme er ekkelt. Andre her startet med å diskutere mennesker som røyker på ulovlig sted, og at det også er irriterende med røykere som røyker på lovlig sted fordi vi som ikke ønsker å bli utsatt for røyk blir tvunget til det. Røyk er giftig. Passiv røyking kan føre til kreft. Det er arrogant å utsette uskyldige mennesker for dette fordi man selv synes det er digg med en sigg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Expired
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Poenget mitt er at jeg tror folk flest er lite plaget med røykere slik det har blitt nå, og at de syter for mye når det gjelder akkurat det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Borte
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Nå måtte jeg lese tråden igjen. Det er da røyking på ulovlige plasser det er snakk om? Ingen har vel skrevet at de ville gått bort å ta fra noen røyken et sted der det ikke var røykeforbud? (Eller tar jeg feil?)
![]() |
#114 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Nemlig! Det jeg dro inn med røyking på gata kan du bare glemme, Line, for som jeg gjentatte ganger har sagt så var det bare mine tanker om temaet akkurat nå som jeg reagerer ekstra på røykelukt. Vi snakker jo om røyking på ulovlige steder, og det forekommer faktisk MYE oftere enn man skulle tro. Jeg tror feks. ikke jeg har vært på sykehuset EN gang uten at det har stått en gruppe mennesker og dampet rett utfor inngangen, rett under forbudsskiltet.
![]() |
#115 |
Ringskrømt
|
Hva er poenget med å sammenligne, da? Jeg skjønner overhodet ikke hva det har med denne diskusjonen å gjøre. Skulle en parafyme-lov tre i kraft, blir jeg gladelig med på en diskusjon om idiotene som ikke klarer å bruke parafyme på angitte steder, altså. Men til den dagen - spar deg! Du virker i tillegg innmari naiv hvis du tror at alle røykerne forholder seg til røykeloven. Jeg ser daglig brudd på røykeloven, som f. eks. det Iset nevner, de som tåkelegger sykehusinngangen. Men, men, du får gjøre parafymen til ditt hjertebarn, og så kan vi andre forholde oss til litt mer viktige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Expired
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Jeg tror ikke problemet med røyking på ulovlige steder er så stort som man vil ha det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Expired
Ai, ai, Capten. : oppfattet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Vi andre: Vi liker ikke røyking på offentlig sted Sist redigert av Skremmern : 03-10-07 kl 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
flisespikker
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Fin oppsummering, Skremmern. Kan vi snakke om rettskrivning en stund nå? Det heter nemlig parfyme.
![]() |
#120 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?Må bare komme med et innspill ang røykerne koster samfunnet så mye penger. De dør jo lenge før (som regel), og man slipper å betale pensjon for dem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|