Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 08:47   #141
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

På ALLE andre fora blir overvekt dratt inn i røykediskusjoner og det irriterer meg kraftig. Var nettopp to svære røykediskusjoner på snartmamma.com og i begge to ble selvsagt overvekt dratt inn temmelig raskt.

Akkurat det ville jo være spesielt teit når tråden strengt tatt handler om passiv røyking. Jeg mener, så lenge de overvektige ikke sitter oppå noen, så tviler jeg på at man kan få helseplager av passiv overvekt.

Gammel 04-10-07, 09:55   #142
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Line, du snur jo hele diskusjonen på hodet!

Og da ble tråden fryktelig mye morsommere etterhvert.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 18:36   #143
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Akkurat det ville jo være spesielt teit når tråden strengt tatt handler om passiv røyking. Jeg mener, så lenge de overvektige ikke sitter oppå noen, så tviler jeg på at man kan få helseplager av passiv overvekt.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Joda, du har et poeng.

Gammel 04-10-07, 19:37   #144
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåja.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:38   #145
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg har opplevd en gang, at noen tente en røyk inne i en togkupe. Jeg var gravid 5 dager over termin og heller muggen. Da sa jeg ingenting, men gikk frem og tok røyken fra han og kastet den ut vinduet.

Det var en utrolig deilig følelse!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:40   #146
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg har opplevd en gang, at noen tente en røyk inne i en togkupe. Jeg var gravid 5 dager over termin og heller muggen. Da sa jeg ingenting, men gikk frem og tok røyken fra han og kastet den ut vinduet.

Det var en utrolig deilig følelse!

DETTE er derimot morsomt.

Gammel 04-10-07, 19:57   #147
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror ikke problemet med røyking på ulovlige steder er så stort som man vil ha det til.

Jeg la ikke merke til dette før jeg begynte å slite selv.
Det er som regel JEG som må flytte meg unna for å ikke puste inn røyken.
Folk tror at bare de er ute så er det "godt nok", det er faktisk ikke tilfelle.
Jeg har holdt pusten flere ganger på vei inn på sykehuset da jeg skal ta kontrollrøntgen av lungene.
"Lufta er for alle" duger liksom ikke så lenge mange av oss plages uansett.

Holder pusten på vei ut og inn av kjøpesenterene her også.
Til og med ved inngangen i parkeringshuset, der de står under "røyking forbudt" skiltet.

Gammel 04-10-07, 22:16   #148
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke det typisk røykere i alle slike diskusjoner da?

Den vil jeg ha meg frabedt

Gammel 04-10-07, 22:22   #149
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Den vil jeg ha meg frabedt

Jeg endrer ikke på noe.

Gammel 05-10-07, 06:27   #150
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ingen er vel perfekte!

Pffft. Nok en generalisering.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 07:11   #151
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Pffft. Nok en generalisering.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 07:24   #152
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg sier i fra dersom jeg opplever at røyken er plagsom for noen.

Dersom jeg har med barna, sier jeg heller fra til en vakt, eller ser an situasjonen, da jeg vil slippe at de skal oppleve å høre mor bli kalt hore eller bli høvlet ned av en sinna røyker.

Gammel 05-10-07, 12:39   #153
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nåja.

Nå fremstår ikke du akkurat som den mest humørfylte heller, da.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 18:37   #154
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er røyker og jeg blir irritert og forbannet når noen røyker på ulovlig sted. For det første fordi det er en grunn til at det er et ulovlig sted, ergo er det, i tillegg til å være ulovlig, hensynsløst. Men, det som også gjør meg forbannet er at på grunn av at halvhjerner velger å bryte loven så blir jeg som røyker stemplet som like hensynsløs, selv når jeg velger å gå et par hundre meter fra andre når jeg skal ta meg en røyk. Så snart noen ser at jeg har tatt opp en sigarett så er det nesten så du ser i blikket til folk at du er dømt som hensynløs dritt som sikkert røyker inne på soverommet til ungene dine.

Phu - litt irritasjon begge veier her kjenner jeg . Men, altså jeg blir irritert nok til at jeg opplyser personen om at det er ulovlig dersom det er på sykehus eller slike plasser. Eller vurderer jeg situasjon og person, har ikke behov for å snakke på meg juling for å si det slik

Ellers blir jeg irritert når lukt og fæl lukt blir dratt opp som argumenter. Så lenge det ikke er snakk om røyk som faktisk er skadelig, så må jeg si at det er mange lukter som er direkte motbydelig og kvalmende og vi mennesker reagerer på mange forskellige ting.

Eller hjernedøde idioter som kaster sneiper (og annet søppel) overalt på bakken. Hva er det med røykere som tror at sneiper ikke er søppel?? Det ligger faen meg sneiper overalt ute.

Dilemmaet her er: Jeg har tatt meg en røyk, det er ikke søppeldunk i nærheten. Jeg putter sneipen i lomma..... Hva skjer? Eh, vel jeg lukter ikke spesielt godt da heller og får gjerne sure blikk på grunn av det. (Jeg velger imidlertid den løsningen fremfor å kaste fra meg sneipen )

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Til slutt må jeg bare få føye til at det er mulig for antirøykere å forsøke å legge merke til at vi røykere forsøker å ta hensyn. Men, jeg får en følelse av at de som mener av vi er hensynløse kun samler på eksempler på at vi ikke er det.

Jeg tar hensyn hele tiden, jeg forsøker å tenke meg godt om - også i forhold til at jeg lukter stygt etter å ha tatt meg røyk . Men, jeg har opplevd å komme til en bussholdeplass som er rimelig full. Det er en god stund til bussen min skal gå så jeg trekker meg helt unna folkemengden som står der og det er rimelig mange meter til grupperingen. Jeg tenner meg en røyk, en ny person kommer til for å vente og går forbi de andre ventende for å stille seg nesten oppi meg, mens jeg står der synlig med røyken min. Hvorpå personen (som frivillig har klint seg oppi meg) ser stygt på meg og sukker tungt opptil flere ganger før hostekulene setter igang . DA gir jeg beskjed om jeg var her først og hvis røyken plager deg kan du flytte deg lengere unna

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:21   #155
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Artig tråd dette
Jeg konkluderer med at de som bruker store mengder parfyme for å dekke over sin egen røykelukt har mange venner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:31   #156
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Til slutt må jeg bare få føye til at det er mulig for antirøykere å forsøke å legge merke til at vi røykere forsøker å ta hensyn. Men, jeg får en følelse av at de som mener av vi er hensynløse kun samler på eksempler på at vi ikke er det.

Jeg legger VELDIG godt merke til når noen tar hensy og jeg har flere ganger sagt takk når folk enten har flyttet seg bort fra oss (har generelt unger med meg) eller noen i følget deres gjør dem oppmerksom på det. Det går altså ikke ubemerket forbi når noen tar hensyn der de ikke trenger det. Altså på steder der det er lovlig å røyke.

Gammel 07-10-07, 21:10   #157
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville sagt fra til en vakt, evt. sagt fra til de det gjelder, dersom jeg var vitne til røyking på offentlig sted.

Jeg vet ikke, jeg. Om det er dumt å ikke være så fanatisk, bare tenke litt rasjonelt og ikke bare spy ut "korrekte" meninger.
Det er noe helt annet å utføre det i praksis.

Jeg kjenner at jeg er helt enig med deg i dette, og synes heller ikke at dine innlegg om parfyme, røyklukt osv. er helt utidige i denne diskusjonen. Det ble tatt opp. Som i så mange andre diskusjoner trekker også denne inn temaer som er litt "off topic", og der bidrar de fleste.

Ellers så er jeg verken dum, idiot, hjernedød eller svak, men en helt ok hensynsfull røyker.

Gammel 08-10-07, 06:32   #158
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Artig tråd dette
Jeg konkluderer med at de som bruker store mengder parfyme for å dekke over sin egen røykelukt har mange venner.

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Jeg kjenner at jeg er helt enig med deg i dette, og synes heller ikke at dine innlegg om parfyme, røyklukt osv. er helt utidige i denne diskusjonen. Det ble tatt opp. Som i så mange andre diskusjoner trekker også denne inn temaer som er litt "off topic", og der bidrar de fleste.

Ellers så er jeg verken dum, idiot, hjernedød eller svak, men en helt ok hensynsfull røyker.

Gammel 08-10-07, 08:52   #159
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eller hjernedøde idioter som kaster sneiper (og annet søppel) overalt på bakken. Hva er det med røykere som tror at sneiper ikke er søppel?? Det ligger faen meg sneiper overalt ute.

Det tar ti år før naturen bryter ned eitt enkelt filter

Gammel 08-10-07, 10:33   #160
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det tar ti år før naturen bryter ned eitt enkelt filter

Tar naturen ett og ett?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.