Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ratatouille

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 22:56   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ratatouille

Jeg har kjempelyst til å se filmen selv, men hvis den er så lang som nesten to timer, tror jeg ikke jeg tar Storebror med på den. Han bruker å få passe mark i baken etter en times tid.

Gammel 05-10-07, 22:57   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den varer så og si to timer.

Gammel 05-10-07, 23:38   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har liksom tenkt at filmer med 7-årsgrense ikke er egnet for 2-åringer. Snuppa koser på kino, men vi har holdt oss til "tillatt for alle"-filmer. Kanskje begrunnelsen for å gi denne filmen 7-årsgrense er nettopp lengden?

Snuppa har sett Elias (2 ganger), Shrek den 3. og Den stygge andungen på kino. På sistnevnte film sovnet hun, men hun har ellers tydelig gitt uttrykk for at kino er kjempegøy.

Jeg personlig syntes Elias var knallbra og at Shrek var grei nok.

Gammel 05-10-07, 23:40   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne filmen sto det at var anbefalt for alle her på kinoen.

Gammel 05-10-07, 23:46   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har liksom tenkt at filmer med 7-årsgrense ikke er egnet for 2-åringer. Snuppa koser på kino, men vi har holdt oss til "tillatt for alle"-filmer. Kanskje begrunnelsen for å gi denne filmen 7-årsgrense er nettopp lengden?

Nei, Medietilsynet synes faktisk filmen er helt OK for små barn; begrunnelsen for 7-årsgrensen er ""Ratatouille" inneholder ingen urovekkende scener. Filmen får allikevel 7-årsgrense, da det med hovedfilmen følger en noe mørk og truende kortfilm ("Det store løftet") som kan virke skremmende på de aller yngste barna.". (Kortfilmen er hylende morsom, synes jeg, men det kan godt tenkes den kan virke skremmende på småbarn, som sannsynligvis ikke vil skjønne hva som skjer i det hele tatt.)

Gammel 06-10-07, 00:01   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det store løftet var genialt. Jeg lo så jeg grein.

Gammel 06-10-07, 01:38   #27
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi så filmen her om dagen. Den var helt grei, men aaaaaaltfor lang. I tillegg hadde mine to problemer med å forstå den "franske" aksenten til enkelte av rollefigurene. Og jeg irriterte meg også fordi det var for mye gnåling til at jeg kunne sove litt, som jeg vanligvis gjør på tegnefilm (da jeg sa til gutten min at jeg ikke huska en spesiell episode fra Shrek 3 og lurte på om det var da jeg var og henta vann til han, kom det tørt: "Neida mamma, det var da du sov." ).

Gammel 07-10-07, 20:28   #28
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg så den her i uken med min 9.5 åring og naboens 8 åring. Stor stas, selv om også jeg syntes den var litt lang, og jeg har en aversion mot rotter. Kinosalen var fuld av barnehage- og SFO barn som alle oppførte seg flott. Herligt å høre 200 stk. barnelatter hver gang noen trynet.

Det må sies at min eldste taler flytende fransk, og naboguttens mamma er en veldig bra kokk, så vi var kansje særlig disponerte til å like den.

Gammel 07-10-07, 21:22   #29
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Andungen på 4 ble mark etter en times tid, men digget forfilmen. Jeg lo faktisk et par ganger, men filmen var for lang, og har nok et tema som ikke fenger min bilgale gutt sååå mye. Vi ble hele filmen, og han sa han hadde hatt det gøy.

Regnværsfilm.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 22:06   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var og så den i dag, og likte den godt. Den var litt for lang (men det er i grunnen de fleste filmer; nesten alle ville vært bedre hvis de var strammet inn litt), og så er det jo ikke en film som er laget for helt små barn. (Det er ikke alle tegnefilmer som er ment å være morsom scene etter morsom scene, liksom.) Poden vår syntes den var for lang underveis, og fikk åpenbart ikke med seg mye av den "egentlige" handlingen, men etterpå var han veldig fornøyd og erklærte at den var morsom og at han likte alt sammen.

Gammel 08-10-07, 10:08   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor de legger en kortfilm med syvårs-grense til en film som passer på alle. Kunne de ikke lagt den til Shrek, for eksempel?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 10:18   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg lurer på hvorfor de legger en kortfilm med syvårs-grense til en film som passer på alle. Kunne de ikke lagt den til Shrek, for eksempel?

Fordi det er Pixar som har laget både Lifted og Ratatouille, regner jeg med. De ville neppe gå med på å koble sin kortfilm til noen andres film.

Gammel 08-10-07, 10:20   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fordi det er Pixar som har laget både Lifted og Ratatouille, regner jeg med. De ville neppe gå med på å koble sin kortfilm til noen andres film.

Pixar er ego, ass.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 10:29   #34
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vel, jeg var veldig optimist før jeg tok med barna mine på 4 og 6 år for å se filmen på lørdag. Etter en og en halv time satt vi utenfor kinoen. Den fenget ikke så veldig. Begge barna syntes forfilmen var bedre, det var den de snakket om etterpå. Vi var de første som gikk ut av salen, men så etterpå at det var flere som fulgte vårt eksempel.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.