Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan var du som barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-07, 22:59   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan var du som barn?

Ja, det lurer jeg på.

Jeg var allerede den gang en ordentlig bokorm. Satt støtt og stadig med nesa i en bok. Jeg var ganske stille og beskjeden, og likte godt å sitte sammen med de voksne og høre på hva de snakket om. Om det var barn på min egen alder der som ville at jeg skulle bli med og leke, syntes jeg ofte det var litt kjedelig. :særunge: Fysisk var jeg nokså forsiktig av meg, tok sjelden de store sjansene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:04   #2
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Hvordan var du som barn?

Jeg var pratsom. Veldig pratsom.

Jeg var faktisk så pratsom, at når jeg satt i hagen til mormor og lekte meg alene - så hørtes det ut som hele nabolaget var der.

Jeg var altså ikke spesielt sjenert. Og jeg var bestemt og sta, og stod på mine meninger.

Jeg var nok ganske aktiv, litt guttejente kanskje... Og som nå, elsket jeg bøker.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:07   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg snakket fort, jeg gikk fort, jeg var kvikk, nyskjerrig, sta, bestemt, og en solstråle. Det sier min mor ihvertfall.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:09   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forandret meg nok ganske mye gjennom barndommen. Som bittelita skravlet jeg som en foss og sang uavlatelig. Jeg lærte å lese som treåring og tvang stadig de andre ungene i nabolaget til å leke skole (med meg som lærer, selvsagt). De første skoleårene var jeg nok ganske oppesen og gikk ikke av veien for å agere hjelpelærer, spille teater eller opptre med sang og gitarspill. Etter hvert ble jeg mer stille, og jeg var vel i grunnen et ganske alvorlig barn. Jeg var en bokorm av rang, jeg også, og skrev dikt, sanger og fortellinger, og spilte mange instrumenter. Kort sagt var jeg en riktig liten stuegris. Selv om jeg hadde venner, holdt jeg meg ganske mye for meg sjøl.

Gammel 08-10-07, 23:11   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg forandret meg nok ganske mye gjennom barndommen. Som bittelita skravlet jeg som en foss og sang uavlatelig. Jeg lærte å lese som treåring og tvang stadig de andre ungene i nabolaget til å leke skole (med meg som lærer, selvsagt). De første skoleårene var jeg nok ganske oppesen og gikk ikke av veien for å agere hjelpelærer, spille teater eller opptre med sang og gitarspill. Etter hvert ble jeg mer stille, og jeg var vel i grunnen et ganske alvorlig barn. Jeg var en bokorm av rang, jeg også, og skrev og spilte mange instrumenter. Kort sagt var jeg en riktig liten stuegris. Selv om jeg hadde venner, holdt jeg meg ganske mye for meg sjøl.

Oi, finnes det flere slike særinger som meg?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:13   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Oi, finnes det flere slike særinger som meg?

Jeg har en mistanke om at vi er ganske mange her inne.

Gammel 08-10-07, 23:18   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sang før jeg kunne prate, fysisk pyse, fascinasjon for ord.

Gammel 08-10-07, 23:24   #8
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var veldig om meg og hadde masse energi - så til de grader at jeg måtte sitte igjen i barnehagen flere ganger. Jeg var også en av dem som leste tidlig og var litt vel oppesen og kvikk for de voksnes smak. Helt til jeg begynte på skolen og ble flyttet opp en klasse alt etter jul første året. Da ble det brått slutt på det, og jeg hadde best selskap i bøker og barn utenom skolen. Jeg var en skikkelig guttejente som barn, og hadde flere guttevenner enn veninner - noe som holdt seg langt opp i tjueåra.

Sist redigert av Tangina : 09-10-07 kl 09:25. Årsak: skrivefeil som vanlig
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:30   #9
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var stille og sjenert. Kunne ikke fordra å være ute. Jeg trivdes bedre inne med nesa i en bok eller med å spille piano.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:36   #10
Left
Passiv

Standard

Jeg var visst ganske veslevoksen og til tider ganske uspiselig. Det er jeg visst fortsatt. Vriomvranga ble jeg kalt ja, for har alltid kverulert på alt mulig - og har vært en skikkelig ordnerd. Elsket å lese fra jeg lærte det som 5 åring. Men var også mye ute, og fortrinnsvis med gutta. Skjørt og Barbie har aldri vært min greie. Skyte grankongler med sprettert, og blåserør med gulerter var meg.
Det med å være opptatt av ord ser jeg igjen i 4 åringen min.

Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:44   #11
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Veldig aktiv, var ute og gjorde noe hele dagen..
Men samtidig var jeg ganske stille, sa ikke så mye. Men det har jeg fått tatt igen nå

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 23:49   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste masse, masse, og ville stort sett heller gjøre det enn å være ute. Jeg likte å skravle med voksne eller høre på at de pratet, og hadde, såvidt jeg kan huske, åpenbare og uttalte besserwissertendenser på barneskolen. Senere oppdaget jeg at dette ikke alltid var like populært blant de jevnaldrende - jeg var alltid langt mer klønete (og troskyldig/sårbar) i forhold til andre barn enn i forhold til voksne. (Jeg kjenner igjen mye av dette i sønnen min nå.) Jeg skrev små historier på en gammel skrivemaskin jeg fikk av mamma, og så var jeg veldig glad i og fascinert av dyr, alle slags dyr, både lodne og myke, slimete og kalde, og insekter og edderkopper.

Gammel 09-10-07, 00:12   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ja, det lurer jeg på.

Jeg var allerede den gang en ordentlig bokorm. Satt støtt og stadig med nesa i en bok. Jeg var ganske stille og beskjeden, og likte godt å sitte sammen med de voksne og høre på hva de snakket om. Om det var barn på min egen alder der som ville at jeg skulle bli med og leke, syntes jeg ofte det var litt kjedelig. :særunge: Fysisk var jeg nokså forsiktig av meg, tok sjelden de store sjansene.

Jeg var faktisk akkurat som deg.
Og som Skilpadda!
Var ikke veldig populær blant de andre ungene, veslevoksen som jeg var.

Gammel 09-10-07, 10:09   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg var kjempeglad i å lese, og kunne underholde vennene mine med oppdiktede historier på vei fra skolen.

Jeg var veldig sosial, og ville helst være med venninner hele dagen. Husker at vi var svært kreative, som lagde avis i nabolaget, og spilte skuespill i stua for naboene.

Gammel 09-10-07, 10:12   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg bare løp, hadde det så travelt at jeg ikke gikk engang

Alltid vært glad i å lese.
Var litt "guttejente" Lekte med gutter, og elsket å leke cowboy og indianer og å leke med biler

Gammel 09-10-07, 10:18   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var ikke av den stille og rolige typen....

Gikk i hundre og pratet (gjør fortsatt det) hele tiden... Glad i å lese og elsket å lære noe nytt. Satt mye hos rektor for jeg var med på mye sprell, men slapp alltid unna. God til å prate for meg i meget ung alder....

Gammel 09-10-07, 10:19   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var en bokorm som stadigvekk satt med nesa i en bok, og var da totalt umulig å snakke til. Det er jeg for øvrig enda.
Jeg var veldig snill når jeg var helt liten, gjorde som jeg fikk beskjed om til tross for at jeg var en propell. Det var f.eks. ikke lov å kjøre dukkevogn i stua, så da gjorde jeg ikke det. Derimot løp jeg så fort jeg kunne gjennom gangen med dukkevogna og bråstoppet på dørstokken inn til stua.
Jeg var også en guttejente, veldig utadvent, og brukt heller tiden på å spille fotball og basket med gutta i gata enn å leke med Barbiedukker, selv om jeg gjorde det sistnevnte også.
Synge har jeg gjort siden før jeg snakket omtrentlig, og jeg har stått på ski siden jeg kunne stå; så det var ingen overraskelse at jeg skulle tilbringe mesteparten av tiden frem til jeg ble fjortis med slalomski på beina (eller i hardtrening til skisesongen). Jeg var fryktløs som få, hvilket var litt av årsaken til at jeg ble så flink på ski - og desverre har poden arvet det. Han har ikke vett i hodet han heller, men er han som meg, så kommer det forhåpentligvis med årene.

Gammel 09-10-07, 10:20   #18
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Ifølge mine eldre søsken så var jeg en drittunge.

Men jeg likte godt å lese når jeg først lærte det. Og håndarbeid, jeg strikka, sydde osv. Samtidig så var jeg veldig glad i å leke med naboene på min alder. Vi var 4stk i samme alder.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 10:24   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var stille og sjenert og leste masse jeg også. Litt engstelig og tilbakeholden og ofte venninners alibi overfor foreldrene. "Når Kasia kan, så kan du også". Jeg ville stort sett bare lese, og tanta mi klaget alltid over at jeg ikke hjalp til med oppvasken når vi var på hyttetur, hun fikk "nerver av den jentungen som bare satt og leste hele tida".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 10:35   #20
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En rolig og sjenert "solstråle", som de kalte meg på barneskolen. I perioder var jeg litt gutte-jente og utbrytende, men stort sett alle som husker meg sier at jeg var så rolig og sjenert, og alltid hadde smilet på plass.

Nå sitter jeg og prøver å huske hva jeg likte å gjøre, men jeg husker det rett og slett ikke på det. Vet jeg ofte passet unger og brukte mye tid på dette.. men ellers? Hm, det var ekkelt.. Må spørre mamma tror jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.