Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan var du som barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 10:42   #21
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan var du som barn?

En lesehest, urolig i kroppen hoppet og danset, veldig sjenert. Tror jeg var en ganske grei unge, fikk lite kjeft.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 10:55   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste og skrev fra jeg var fire år, og fra da tegnet, skrev og leste jeg veldig mye. Det fortsatte jeg med gjennom hele barndommen. Gikk ikke i barnehage og bodde på et sted med få lekekamerater, så jeg måtte finne på ting selv. Hadde utrolig mange prosjekter med å skrive og tegne bøker, lage ting osv. Ble jeg sendt ut i sandkassa tok jeg ofte med meg en bok. Men jeg likte å være ute også, gå på ski og skøyter, bær- og soppturer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 10:58   #23
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ja, det lurer jeg på.

Jeg var allerede den gang en ordentlig bokorm. Satt støtt og stadig med nesa i en bok. Jeg var ganske stille og beskjeden, og likte godt å sitte sammen med de voksne og høre på hva de snakket om. Om det var barn på min egen alder der som ville at jeg skulle bli med og leke, syntes jeg ofte det var litt kjedelig. :særunge: Fysisk var jeg nokså forsiktig av meg, tok sjelden de store sjansene.

Sånn var jeg også. Jeg leste og leste og leste, og til og med mamma mistet tålmodigheten med meg i mellom. Da ba hun meg gå ut og få litt frisk luft, for jeg kunne jo ikke sitte inne og lese hele tiden heller. Det hørte jeg på. Tok på meg tjukt med tøy, fant fram et pledd og satte meg ute på sparken og leste videre i 12-15 kuldegrader. Jeg ble nok litt kunnskapsarrogant de første årene på skolen. Var av den typen som rakte opp handa hver gang læreren stilte et spørsmål, og ble litt fornermet når andre elever ble spurt og ikke kunne svare. I hvert fall hvis ikke læreren spurte meg etterpå. -Fysj for en unge...

Jeg var stille, beskjeden og ganske usikker. Klarte aldri helt å forstå kokleriet de andre jentene holdt på med. Intriger, slarv og folk som ikke oppleves som ekte og oppriktige, gjør meg fremdeles usikker og utilpass. Endte opp med venner som var uten kokleri, og i stedet like fulle av særheter som meg selv. I trygge settinger blomstret kreativiteten, med maling, tegning, klipping og liming, skriving, teater og sang. Ellers var jeg motorisk usikker, eller kanskje det var at jeg var redd for å gjøre feil og at noen skulle le eller erte. Ble i hvert fall elendig i all slags sport, for jeg turte ikke prøve når noen så. Men likte å sykle, gå turer, svømme mm. Så helt passiv var jeg ikke.

Så tror jeg at jeg oppførte meg på en helt annen måte hjemme enn ute. Ute var jeg beskjeden og stille, mens hjemme var jeg i konstant opposisjon til pappa, som var ganske streng og ofte urimelig i sine krav. Vi kranglet og kranglet, og det var i grunn ganske slitsomt.

Sist redigert av Kaija : 09-10-07 kl 12:29.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 11:16   #24
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda en av Dem melder seg. En stk. veslevoksen, påståelig, makelig, friluftsskeptisk, fabulerende, hissig, sosialt keitete, men veldig tydelig, voksensøkende bokorm. Eldstedatteren min er nesten skremmende lik meg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 11:23   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen er vi mange! Det ante meg, ja. De som var viltre friluftselskere som barn, har vel annet å bestille som voksne enn å tjatre på nettfora, tenker jeg.

Gammel 09-10-07, 11:29   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de koser seg nok med friske løpeturer og kalde avrivninger i stedet.

Gammel 09-10-07, 11:33   #27
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var snill og rolig og begynte å prate og gå tidlig. Rundt 1 år var jeg da jeg begynte å prate. Begynte på skolen da jeg var 4 år. Jeg var som en uttørket svamp og tok og lærte meg alt mulig. En skolegeni, men senere i ettertid fikk skolegenipærå kortsluttning.

Jeg var også guttejente en god stund. Egentlig ville jeg være heller en gutt enn jente. Jeg kalte meg Ali i mange år. Og ble så ganske så flau da jeg ble oppdaget av noen venner.
Da pakket jeg vekk hele Ali i hylla og Azi fikk komme fram igjen.

Jeg ble riktig så femi da. Men holdt meg lenge sammen med gutta oppgjennom til jeg var 20 år og traff min kjære mann.

Nå i ettertid har jeg lært meg å få jentevenner, men ennå føler jeg at det er lettere å prate med gutter enn jenter av en eller annen merkelig grunn.

Sist redigert av Azi : 09-10-07 kl 12:22.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 12:19   #28
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må nok tilføye at jeg var en lesehest selv.
Lurer på om ikke dette er et gjennomgående trekk her på FP.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 12:32   #29
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg var ikkje nokon lesehest.
Eg var stille, sjenert og ganske roleg. Likte å leike ute med nabo unger eller sitte inne å pusle med tegning eller håndarbeid.

Gammel 09-10-07, 12:35   #30
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Bokorm, kruttønne, sta, murmeldyr og sinnsykt morragretten.

Det er vel kanskje litt som jeg er idag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 12:53   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja ... Vi kan vel oppsummere det med at jeg fortsatt husker den gangen jeg svarte feil på skolen? Jeg brukte feil artikkel foran substantivet tapet.

Jeg får vel legge til at jeg også var svært opptatt av venner, og hadde mange "riktige" interesser utover nerdingen min. Jeg har blitt mye mer puslete i voksen alder.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:00   #32
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg bare løp, hadde det så travelt at jeg ikke gikk engang

Alltid vært glad i å lese.
Var litt "guttejente" Lekte med gutter, og elsket å leke cowboy og indianer og å leke med biler

Hei, det der er jo meg!! Var jeg borte, var det bare å se etter i toppen av nærmeste, og høyeste, tre. Stort sett befant jeg meg der.

Og jeg løp igrunn ikke heller. Jeg slo hjul. En heller skitten måte å komme seg frem på.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:06   #33
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi kan vel oppsummere det med at jeg fortsatt husker den gangen jeg svarte feil på skolen? Jeg brukte feil artikkel foran substantivet tapet.

Dette høres foruroligende kjent ut. («Professor McGonagall said I had failed everything!»)

Gammel 09-10-07, 13:09   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja ... Vi kan vel oppsummere det med at jeg fortsatt husker den gangen jeg svarte feil på skolen? Jeg brukte feil artikkel foran substantivet tapet.

Jeg ser at ordboka insisterer på at det heter et tapet, men jeg nekter den dag i dag å si noe annet enn en tapet. "Jeg tror vi tar det blomstrete tapetet"? Nei, gitt!

Sist redigert av Bluen : 09-10-07 kl 13:25.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:19   #35
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg ser at ordboka insisterer på at det heter et tapet, men jeg nekter den dag i dag å si noe annet enn en tapet. "Jeg tror vi tar det blomstrete tapetet?" Nei, gitt!

Kanskje jeg ikke svarte så ille allikevel da? Burde jeg kanskje sende lærerinnen min et brev om dette? Slik at jeg kan få en smule oppreisning?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:21   #36
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var en aktiv guttejente som elsket ALT som hadde med uteaktiviteter og gjøre. Ballspill var favoritten *konkuranseinnstinkt*. Jeg hatet å tegne men likte å lese. Dukker synes jeg var kjedelig, det var jo ikke noe støy med dem. Så dem klipte jeg av håret på, for å ha noe å gjøre med dem. Jeg var ganske flink i det meste av sport. Matte og Gym var favoritten min på skolen. Vel, egentlig likte jeg godt Kristendom også, for da vi ble lest for. Likte faktisk godt det å gå på skoleEllers så har jeg fått høre at jeg så godt som aldri var sur eller sytete. Og i disse Brann-tider, så må jeg ikke glemme at jeg allerede som liten jente var fan av Brann. Jeg kunne alle sangene på rams, og sang dem gjerne mens jeg hoppet av vill begeistring i alle sin sofa (fikk jo ikke lov hjemme) Og det og prate og le har jeg alltid likt, og liker det fremdeles.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:07   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje jeg ikke svarte så ille allikevel da? Burde jeg kanskje sende lærerinnen min et brev om dette? Slik at jeg kan få en smule oppreisning?

Det synes jeg faktisk du skal gjøre.

Akkurat som jeg skal sende min et brev og si at hun hadde feil, feil, feil når hun påstod at jeg bare slurvet når jeg skrev. :har papirer på annet:

Gammel 09-10-07, 14:13   #38
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var spøkefull, supernysgjerrig, veldig glad i naturen, selvstendig, og utrolig utspekulert som helt liten.

Da jeg ble eldre satt jeg nesten bare på rommet mitt og leste eller hørte på musikk, og var vel egentlig ganske innesluttet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:13   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Du kan f.eks. vise til googling av "tenna i tapetet" fra uttrykket "hæla i taket og tenna i tapetet". Et søk på "tenna i tapetet" gir kun 363 treff, mot svimlende 1270 for "tenna i tapeten". Det sistnevnte er over tre ganger så vanlig.

Gammel 09-10-07, 14:31   #40
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg var skikkelig lesehest og litt sjenert av meg. Foretrakk å leike med guttar framfor jenter. Blei "forlova" med nabogutten allerede då eg var 3-4 år
Og så HATA å gå i barnehagen. Hadde praktikant fram til siste året før eg begynte på skulen. Då innsåg mamma at skikkelige praktikantar var det omtrent umulig å få tak i, så eg begynte i barnehagen. Eg var vant til å styre dagen min sjølv og velge fullstendig fritt kva eg ville holde på med, så det blei litt av ein overgang. Dessuten var ikkje kjæresten min der, så eg lengta heim til han. Stakk av frå barnehagen ganske ofte, men dei klarte alltid å fange meg før eg hadde komt meg heim
"Forlovelsen" glei gradvis over då eg begynte på skulen og blei kjent med andre guttar, men den dag i dag er eg litt svak for han
Lurar på kor han er for tida. Google litt.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.