Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tok du med deg hjemmefra da du flyttet ut?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 13:19   #21
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tok du med deg hjemmefra da du flyttet ut?

Klær, som er kastet/gitt til Fretex samt plater og bøker, som står pent i hyllene sine den dag i dag.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:23   #22
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Flyttet direkte hjemmefra til Norge, for å bo sammen med mannen. Hadde med tre kofferter: En med klær, en med bøker og en med dokumenter og noen få personlige eiendeler.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:38   #23
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Klær. og alle personlige ting (vel mye gikk oppå loftet til lagring før jeg fikk hentet det , det ligger på loftet her nå tror jeg, det meste som ikke har blitt kastet iallefall). Tok ikke med noen møbler eller slikt, alt det har lillesøstern min arvet.

Gammel 09-10-07, 13:40   #24
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

klær, kommode, kassettene og kassettspilleren, og bøkene mine.
+ noe utstyr som min mormor hadde kjøpt til meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:45   #25
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Noen bøker som står i hylla, litt klær som er kassert, og en bamse som bor på soverommet.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 17:31   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Klær, en del bøker og kjøkkenutstyr. Klærne er nok kassert, bøkene ligger på loftet sammen med etterkommerne sine, og av kjøkkenutstyret tror jeg bare det er tre frokosttallerkener, en stekespade og en ildfast form igjen -som jeg holder fast ved av sentimentale grunner.

Flyttet hjemmefra til en studenthybel på 12 kvadrat. Har tatt med mer av tingene mine etterhvert som jeg har fått større plass.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 17:42   #27
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Klærne mine, stereoanlegg og musikken min, sovesofan og pult fra rommet mitt. Litt dill dall og pynteting som jeg hadde på rommet og en del bøker. Ellers fylte mamma og pappa på med gamle ting som et salongbord, sengetøy. Duker, brikker og løpere (jeg flyttet i 89 altså ), gardiner, kjøkkenskapene ble fylt med gamelt kjøkkenutstyr, kopper og kar fra mamma og pappa.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:23   #28
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Et skikkelig gammelt porselensservise etter farmor. Noen barnebøker jeg var glad i. Klær som andre her, men av dem er bare bunaden igjen nå.

Gammel 09-10-07, 21:24   #29
Lilo
Aktiv

Lilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Lilo er litt kul
Standard

Masse klær..

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:28   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær og sengetøy, litt kjøkkenutstyr, stereoanlegget mitt og alle LP-platene mine, samt noen ganske få bøker, deriblant Tove Janssons Hvem kan trøste Knøttet?

Noe av det jeg savnet aller mest da jeg flyttet hjemmefra (som 26-åring) var et skikkelig leksikon, så det første jeg kjøpte da jeg ble student og fikk studielån var Store norske (på avbetaling).

LP-platene har jeg fortsatt, og faktisk ett av sengetøysettene (skikkelige saker, var det visst). Stereoanlegget er forkastet for lengst, men Hvem kan trøste Knøttet? lever i beste velgående ennå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:32   #31
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg var fryktelig ung, og flyttet ut i full fart, så det eneste jeg husker at jeg tok med var tannbørsten min, og en sekk med klær.

Gammel 09-10-07, 21:39   #32
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Mamma flyttet til Island samtidig som jeg flyttet til Oslo (3. gangen jeg flyttet hjemmenfra ), så jeg tok med meg en god del. En sofa, kjøleskap, oppvaskmaskin, noen hyller, sengen min, 2 malerier og 2 kommoder + masse bøker, musikk, generelt alt jeg eide og det jeg ønsket av mamma sine ting (som hun uansett ikke ville ta med seg). Og en teakskjenk som ble kjøpt på loppis for 20 år siden, men den greide mannen min å ødelegge når han skulle sette den i boden (sikkert med vilje, da han ikke syntes den var noe fin )

Alle møblene er nå erstattet, men vi har beholdt den gamle sengen min til gjesterommet.

Gammel 09-10-07, 21:46   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær, skrivepult og stol, noe sengetøy til startfasen, tror jeg. CD`ene mine. Personlige eiendeler. Bøkene fikk jeg mange år senere da huset ble solgt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:55   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær, cd-er og kassetter, brorparten av bøkene mine, gitar og noter, skrivemaskin (i likhet med Skilpadda ), noe sengetøy, kjøkkenutstyr og servise (det meste fra hytta som nylig var solgt), bokhyller, skrivebord og sovesofa. Man var fattig student og hadde ikke akkurat noe budsjett til møbler, kjøkkentøy og denslags luksus.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 00:07   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Noe av det jeg savnet aller mest da jeg flyttet hjemmefra (som 26-åring) var et skikkelig leksikon

Jeg må si du holdt deg godt i forhold til klassekameratene dine.

Gammel 10-10-07, 02:40   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg må si du holdt deg godt i forhold til klassekameratene dine.

Ehh ... Eller var det som 16-åring, kanskje.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:35   #37
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tok med meg alt som var på rommet mitt husker jeg, bortsett fra skapet. Jeg flytta liksom for godt jeg, samt foreldrene mine skulle jo bruke rommet til noe annet. Det eneste som ikke var med var gamle leker og skrot på kvisten. Og dette var da jeg var 19 år og skulle starte å studere. Har nok "mistet" noen møbler på veien ja. Bondebrisken ble bytta ut med ei dobbeltseng. En kommode og to reoler forlot vi i siste leiligheta i Trondheim.

Det jeg og mannen har i dag som vi hadde med oss i 1996 er vel microbølgeovn, stereoanlegg, en reol og strykebordet jeg arva fra mormor.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:40   #38
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok med alt som var mitt, inkl. undulaten. I tillegg tok jeg med diverse som jeg fikk av mine foreldre (kjøkkenting og -tang, hygieneartikler og håndklær osv.). Flyttet til Oslo for å studere da jeg var 18 år og kjørte flyttelasset over i egen bil. Undulaten satt i buret som var stroppet fast i forsetet (ingen airbag den gangen) og ble sjokkskadet, tror jeg.

Gammel 10-10-07, 11:46   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Gamle skolebøker, dagbøker, brev, leker, album, klær.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:54   #40
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 15 og tok med klær, cder, bøker og en madrass. Av klærne har jeg kun igjen min mormors sjal, og en ullgenser farmor strikket, madrassen er borte, cdene er rippet til pcen og bøkene ( ) står pent plassert i hyllen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.