Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juletre - plast eller ekte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 13:04   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Tror heller jeg legger dem i grønnsåpevann da.

Gammel 10-10-07, 13:05   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ærlig talt, dere må slutte. For jeg blir påvirket og vurderer ekte tre i år, MED grønnsåpeskylling først. Helsike. NEI!!! I så fall må jeg finne ut hvor jeg kan kaste treet etterpå så det blir brukt til noe miljøvennlig.

Gammel 10-10-07, 13:05   #43
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det var lurt!! Å vaske det med grønnsåpevann.

Jepp. Lærte det av svigermor. Og hun har støv på hjernen. Men akkurat denne adopterte jeg.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:06   #44
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

MÅ ha ekte. Edelgran. Det er ikke skikkelig jul uten lukten av juletre.

Hadde noen vært allergiske her så hadde vi selvsagt hatt kunstig.

Gammel 10-10-07, 13:07   #45
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vaske juletreet.

Kanskje jeg kommer til å gjøre det i år? Gubben kommer til å flire godt da tenker jeg.

Gammel 10-10-07, 13:07   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fader, jeg tror mannen er allergisk. Han har iallfall pollenallergi og reagerer på alle slags planter ute om sommeren. Vi kan jo gå og sniffe litt på trær og se om han reagerer.

Nei jeg tror det blir plast-tre i år også, det vi har er jo så pent og så slipper jeg alt stresset.

Gammel 10-10-07, 13:10   #47
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg tror det blir plast-tre i år også, det vi har er jo så pent og så slipper jeg alt stresset.

Djeeez. Når ble det lissom stress å gå i skogen og hugge, deretter grønnsåpespyle, desinfisere og avinsektifisere for så å finne en mest mulig miljøbesparende og gjenvinnende metode for kassering av et juletre?
Skjerp deg'a!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:10   #48
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ekte, har aldri vudert noe annet.
Jeg liker best gran og mannen vil ha furu.Noen ganger inngår vi kompromiss og tar edelgran.

Jeg pleier å kjøpe gran, før mannen min virker for å unngå kompromiss.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:12   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Djeeez. Når ble det lissom stress å gå i skogen og hugge, deretter grønnsåpespyle, desinfisere og avinsektifisere for så å finne en mest mulig miljøbesparende og gjenvinnende metode for kassering av et juletre?
Skjerp deg'a!

Ikke sant. For ikke å glemme plukking av barnåler helt frem til juni.

Gammel 10-10-07, 13:15   #50
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant. For ikke å glemme plukking av barnåler helt frem til juni.

Vi har vårt stående foran en dobbel verandadør. Da slipper vi barnåler i hele huset og det kan ligge og pynte opp verandaen helt frem til våren. Det er vinn - vinn.

Gammel 10-10-07, 13:15   #51
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hva i all verden er galt med å plante masse små trær og hugge dem igjen. Transporten fra danmark kan jeg se et miljøproblem med men ikke planting, hugst og gjenplanting.

Plast derimot er mye mere miljøfiendtlig i min verden.

Krypene har vel også livets rett. Har aldri hatt noe edderkoppplager fra juletre. Men jeg kjøper lokalt og rett fra gården.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:18   #52
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekte. Jeg elsker lukten av grantre. (Selv om det fortsatt er litt tidlig å tenke på jul i oktober - så hva i all verden gjør jeg i alle juletrådene? ) De små krypene i treet regner jeg med at den til enhver tid residente kjempedderkoppen tar seg av.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:18   #53
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Men ærlig talt, dere må slutte. For jeg blir påvirket og vurderer ekte tre i år, MED grønnsåpeskylling først. Helsike. NEI!!! I så fall må jeg finne ut hvor jeg kan kaste treet etterpå så det blir brukt til noe miljøvennlig.

Har dere ikke innsamling av trær hos dere?

Gammel 10-10-07, 13:19   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vet ikke?

Gammel 10-10-07, 13:20   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plast, såklart. Ekte ville aldri sluppet inn i mitt hjem.

Jeg har et tre som ser ekte ut, men akkurat det er mer tilfeldig enn noe annet. Jeg kunne godt hatt et rosalakkert, syngende juletre. Eller et fiberoptisk tre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:21   #56
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ekte. Jeg elsker lukten av grantre. (Selv om det fortsatt er litt tidlig å tenke på jul i oktober - så hva i all verden gjør jeg i alle juletrådene? ) De små krypene i treet regner jeg med at den til enhver tid residente kjempedderkoppen tar seg av.

Jasså, du sørger for å holde kjempeedderkoppen velfødd og harmonisk?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:22   #57
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg kunne godt hatt et rosalakkert, syngende juletre. Eller et fiberoptisk tre.

Og jeg anser det som relativt sannsynlig at du kan finne på å anskaffe det på ett eller annet tidspunkt. Snupp gleder seg allerede. Moren hans er nemlig så utrolig døll på julefronten at han trenger å komme til andre for å nyte den kitsche delen av julen.

Gammel 10-10-07, 13:23   #58
Maz
Pauset

Standard

Vet ikke?

Det er jo 100% nedbrytbart. De fleste kommuner har opplegg for kompostering, enten etter spesiell treinnsamling eller ved spesielle deponier.

Du har langt mere problemer med å miljøvennlig kvitte deg med et plasttre.

Husk også at juletreet i vekstfasen gir en positiv co2 effekt, mens plasttreet gjør det motsatte.

Men kjøp lokale norske trær heller enn importerte danske trær.

Gammel 10-10-07, 13:24   #59
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jasså, du sørger for å holde kjempeedderkoppen velfødd og harmonisk?

Jeg har gitt opp kampen. Så lenge de holder seg på vaskerommet og i gangen så får de leve i fred for meg. Dessuten er det en ypperlig unnskyldning for at det er mannen som må ta seg av klesvasken.

Jeg traff på et digert beist for et par uker siden. Han var på vei ned i den ene skoen min. Jeg hylte bare litt. Det er tøft å bo på landet.

Og hvis de tar knekken på krypene i juletreet, så har de i det minste en liten husdyrfunksjon.

Sist redigert av Gaia : 10-10-07 kl 13:25. Årsak: Kom på praktisk side ved residente kjempeedderkopper
Gammel 10-10-07, 13:27   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg syns Bundbury har noen veldig relevante miljøargumenter.

Jeg kan sikkert kjøpe ganske mange trær hos den lokale bonden og kompostere dem i egen hage før jeg har forurenset nok til å oppveie et plasttre som har forurenset gjennom hele produksjonsprosessen og som sannsynligvis er fraktet rundt halve kloden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.