Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juletre - plast eller ekte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 13:27   #61
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Jeg må si jeg er overrasket av hvor mange som bruker plast her.

Selv har jeg alltid syntes plast er harry, men så har jeg ikke sett så mange andre plasttrær enn farmor og tante sine øgly bøgly - også når det gjelder pynting. De siste 4-5 årene har vi ikke hatt trær, fordi jeg reagerer på dem. Tidligere brukte vi edelgran. Nå har vi en 2,5-åring i hus, og jeg synes det er litt trist og ikke ha juletre. Jeg husker en gang at jeg så en link til et firma i USA som har et stort utvalg av plasttrær, alle priskategorier og varianter. Også når det gjelder farger. Noen som vet hva jeg snakker om?

Gammel 10-10-07, 13:29   #62
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plast?!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:29   #63
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg traff på et digert beist for et par uker siden. Han var på vei ned i den ene skoen min. Jeg hylte bare litt. Det er tøft å bo på landet.

All den friske luften på utsiden av Ring 3 gjør det for trivelig for edderkoppene. Jeg tør ikke engang tenke tanken på hvor store de må være utenfor bygrensen. Nei, neste gang vi flytter får vi nok komme oss på innsiden av Ring 2 igjen, tror du ikke?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:29   #64
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alltid hatt ekte juletre og har ikke vært plaget med småkryp, så vil nok fortsette med det.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:30   #65
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ekte juletre. Ikke har jeg sett edderkopper på treet, og uansett er jeg ikke redd edderkopper.
Det at trærne hugges ned for kun en ukes bruk tenker jeg ikke så mye over. De er jo plantet for dette formålet. Men miljømessig er vel frakt et problem. Jeg skal ha dette i bakhodet når jeg kjøper juletre til julen. Da skal jeg være bevisst på å kjøpe et juletre som kommer fra dette området og ikke for eksempel Danmark. Fremstillingen av et plasttre kan kanskje være vel så ille, jeg vet ikke?
Vel. Duten av gran hører med til jula.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:30   #66
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg husker en gang at jeg så en link til et firma i USA som har et stort utvalg av plasttrær, alle priskategorier og varianter. Også når det gjelder farger. Noen som vet hva jeg snakker om?

Her for eksempel: http://www.bronners.com/artrees.html Jeg har kjøpt stæsj herfra, mye morsomt.

Her er det flere: http://www.treeclassics.com/

Gammel 10-10-07, 13:32   #67
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg husker en gang at jeg så en link til et firma i USA som har et stort utvalg av plasttrær, alle priskategorier og varianter. Også når det gjelder farger. Noen som vet hva jeg snakker om?

Skal det værra, så skal det værra, liksom?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:33   #68
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

All den friske luften på utsiden av Ring 3 gjør det for trivelig for edderkoppene. Jeg tør ikke engang tenke tanken på hvor store de må være utenfor bygrensen. Nei, neste gang vi flytter får vi nok komme oss på innsiden av Ring 2 igjen, tror du ikke?

Vi får trøste oss med at det er godt for guttene med en slik landlig oppvekst. Jeg tror spesielt den friske luften hos oss gjør underverker for kropp og sjel (og digre, schwære beist av noen husedderkopper). Så får vi heller blir urbane igjen når ungene har fløyet fra redet.

Dessuten er det noe eget å feire jul på landet? Jeg ser for meg julepynting av en annen dimensjon enn jeg har gjort tidligere da det kun var innsiden det var noe vits å pynkte.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:34   #69
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Gaia: Du er så modig at du fortjener Kongens tapperhetsmedalje i gull, minst!

Vi har ekte tre, og det kommer vi til å fortsette med selv om Iset har gitt meg en smule angst. Hele desember er full av faste gjøremål, og det å rusle ut i skogen (les kave til midjen i snø) for å finne det perfekte treet er en viktig juleforberedelse for oss.

(I år blir det kanskje vasking med grønnsåpe og spraying med insektsspray før det tas inn ...:edderkoppyse

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:34   #70
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her for eksempel: http://www.bronners.com/artrees.html Jeg har kjøpt stæsj herfra, mye morsomt.

Her er det flere: http://www.treeclassics.com/

Takk!

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Skal det værra, så skal det værra, liksom?

Ja, helt klart. Her er forresten hagen vår pyntet og klar til julen 2006:

Gammel 10-10-07, 13:36   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Kom ikke her og si at plasttrær ikke ser ekte ut altså.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 550_9162005114747AM_ashleyPink.jpg (49,5 KB, 22 visninger)
Gammel 10-10-07, 13:37   #72
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ekte.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:37   #73
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Jeg dævver. Det var et nydelig tre, du.

Gammel 10-10-07, 13:39   #74
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Åh. Jeg dævver. Det var et nydelig tre, du.

Jeg kjenner faktisk at jeg må kjøpe det. Det passer jo perfekt inn i stuen vår. :tuller ikke: Det er sikkert dyrt, men ...

Gammel 10-10-07, 13:40   #75
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Min meget rosa-bevisste 3-åringen hadde blitt henrykt.

Gammel 10-10-07, 13:41   #76
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Jeg kjenner faktisk at jeg må kjøpe det. Det passer jo perfekt inn i stuen vår. :tuller ikke: Det er sikkert dyrt, men ...

Kjenner jeg må minne deg på at du tapte 80.000 på bilkjøp/salg. Bibliotek og sånt ...

Gammel 10-10-07, 13:41   #77
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg kjenner faktisk at jeg må kjøpe det.

Kapittel II i serien "jeg har brukt opp alle pengene mine på tull, fanteri og selvlysende julepynt fra USA."

Det passer jo perfekt inn i stuen vår.

Det har du jo faktisk rett i. Og guttungen blir garantert henrykt. (Og Snupp kommer til å insistere på å flytte inn, eller i det minste få makent).

Gammel 10-10-07, 13:42   #78
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Kjenner jeg må minne deg på at du tapte 80.000 på bilkjøp/salg. Bibliotek og sånt ...

Gammel 10-10-07, 13:44   #79
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse trærne fra Bronners; er de veldig vide? :dårlig plass:

Gammel 10-10-07, 13:44   #80
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Canisa og Gaia er party poopers.

Ok, ikke alle plasttrær er like pene:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sendThumbnail.jpg (15,7 KB, 4 visninger)
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.