Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er egentlig pent antrekk?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva skal jeg ha på meg?
Tunikaen med olabukser 1 1,79%
Tunikaen med svarte bukser 46 82,14%
Nei, finn deg noe annet! 9 16,07%
Deltakere: 56. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 11:13   #21
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er egentlig pent antrekk?

Den var kjempefin. Jeg hadde tatt sorte bukser eventuelt tights.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:06   #22
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Flott tunika, men jeg hører til dem som mener den ikke helt kan regnes som "pent antrekk".

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:04   #23
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når det er poengtert at det er 'pent antrekk' ville jeg nok ikke gått for dongeri. Men en sort bukse og den tunikaen der er absolutt godkjent.

Absolutt enig!

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Men svart dongeri da?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:05   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ville tatt sorte trange bukser (ikke jeans), og høyhelte sko eller støveletter.

Nydelig tunika!

Gammel 11-10-07, 14:01   #25
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er usikker på om jeg i det hele tatt ville ha brukt den tunikaen om det var spesifisert pent antrekk.
Dongeri går uansett ikke, men om jeg skulle brukt den tunikaen så ville jeg valgt andre sko enn støvletter. Støvletter er utesko, ikke pensko.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 14:10   #26
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Takk for ærlig svar Jeg er usikker selv, for jeg har brukt denne mest sånn i uformelle settinger. Men jeg føler meg veldig vel i den, den er lissom veldig meg. Jeg er fortsatt i tenkeboksen!

Uformelle settinger?

Neida, jeg synes den er råstilig for jeg har jo sett den live. Synes det blir kult med sorte bukser til.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 15:44   #27
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Uformelle settinger?

Jeg skrev "mest uformelle settinger" gjorde jeg ikke?

Vi får se i morgen hva det blir, jeg har en svart silketopp som kan brukes og...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:13   #28
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Synes absolutt tunikaen kan brukes som pent antrekk. Syns dongeri kan brukes til pent og jeg, da... Pleier å pynte opp antrekk jeg er i tvil om ved å bruke to timer på å sette opp håret med diverse pynt
+ neglelakk, sminke og smykker som måtte passe.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 16:48   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er påpekt "pent antrekk" etter gamle kleskoder synes jeg kanskje tunika og bukse blir litt uformellt selv om det er svart bukse. Hvis "pent" ikke brukes som tradisjonell kleskode synes jeg tunika og svart bukse høres bra ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 17:15   #30
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er påpekt "pent antrekk" etter gamle kleskoder synes jeg kanskje tunika og bukse blir litt uformellt selv om det er svart bukse. Hvis "pent" ikke brukes som tradisjonell kleskode synes jeg tunika og svart bukse høres bra ut.

Det er i grunnen sant. Du skal ikke se bort fra at mange vil være atskillig mer pyntet enn deg hvis du velger dette Marikken.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 18:01   #31
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er jo forskjell på "pent antrekk" og "dress/kjole" som er en typisk tradisjonell kleskode om man mener virkelig pynta.

På den annen side; man føler seg kanskje bedre om man stiller overpynta (og dermed er "fresh") enn om man føler seg mindre fin enn alle andre.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 18:05   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gjerne gått i den tunikaen, svarte smale bukser og høye støvletter. Syns godt det kan passe som pent antrekk på jobbseminar. Tunikaen er forresten kjempefin!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 19:27   #33
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke gått i dongeri, men til et jobbseminar synes jeg tunikaen absolutt er nok pyntet. Flott var den.

Gammel 11-10-07, 20:51   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Jeg er usikker på om jeg i det hele tatt ville ha brukt den tunikaen om det var spesifisert pent antrekk.
Dongeri går uansett ikke, men om jeg skulle brukt den tunikaen så ville jeg valgt andre sko enn støvletter. Støvletter er utesko, ikke pensko.

Det er jeg helt uenig i, at støvletter ikke kan være "pensko". Høye lekre støvletter med smale hæler er pyntet etter min mening, og ofte penere enn teite innesko. Spesielt til skjørtelengde rett under knærne.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:36   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er jeg helt uenig i, at støvletter ikke kan være "pensko". Høye lekre støvletter med smale hæler er pyntet etter min mening, og ofte penere enn teite innesko. Spesielt til skjørtelengde rett under knærne.

Helt enig med deg

RÅstilig med lekre støvletter til et antrekk

Gammel 11-10-07, 22:42   #36
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg kan bare være enig med deg der om støvlettene er veldig nette, men selv da vil jeg være i tvil.
Går ut i fra at hele jobbseminaret er på et hotell eller noe lignende, og da vil det for meg være ulogisk å bruke utesko som pensko.
Jeg ville i hvert fall følt meg mye mer pynta om jeg til tunikaen og svart bukse hadde et par pumps eller lignende i stedet for støvletter.

Gammel 11-10-07, 22:51   #37
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støvletter kan da være veldig pent og stilig, og er slett ikke bare til utebruk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 23:18   #38
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Støvletter kan da være veldig pent og stilig, og er slett ikke bare til utebruk.

Selvfølgelig kan det være både pent og stilig med støvletter, og de kan godt brukes inne også i jobbsammenheng f.eks. Jeg vil likevel ikke karakterisere det som innesko.

Gammel 12-10-07, 09:04   #39
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror jeg hadde tatt det gode gamle jentetrikset jeg, ringt heseblesende rundt til andre og spurt hva de skulle ha på seg. Hater å være overpyntet, men det er ikke noe koseligt å være minst pyntet heller.

Tunikaen var veldig pen, og med svart tights og litt stæsh les:glitter neglelakk og glitter spray i håret så hadde jeg nesten vært klar for galla .

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 09:48   #40
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville gått for noe mer pyntet.Sier som turi:ring noen av de andre jentene å hør litt hva de skal ha på.
Men tunikaen var skikkelig fin da

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.